Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Honda civic Elektronica probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Gezien hier elektronica mensen gevestigd zijn hier mijn vraag:

Ik heb in mijn Honda civic (92-95) een andere motor gelegd. ik ging van een 1.5 met dualpoint injectie (2 injecties) naar een multipoint met 4 injecties. Ook zit op mijn nieuwe blok Vtec.

de kabelboom loopt van de zekeringenkast bij de bestuurder, richting de Ecu(computer bij de passagiersvoeten) en vanaf daar naar de zekeringenkast buiten welke doorloopt naar de rechter koplamp.

Het probleem wat hierin ontstaat is dat ik geen ABS heb in mijn auto, en deze stekkers wel in de kabelboom verwerkt waren.

deze 3 oranje stekkers heb ik dus afgeknipt te hoogte van de koplamp, en nu heb ik nog geen goed werkende elektronica.

wat ik vermoed was dat daar een geschakelde plus tussen heeft gezeten, of een aarde die nu dus gemist word.

Kan iemand mij misschien aangeven wat ik hiermee eens kan proberen voordat ik een nieuwe kabelboom ga zoeken?

De grote ABS stekker bij de zekeringkast aan de binnenkant(voor de abs computer) heb ik er nog aan zitten.

de problemen die ik nu heb zijn, aanjager die niets doet, de rechter koplamp,stadslicht en knipperlicht doen het niet(rechtsvoor)

de binneverlichting werkt nu ook niet.

ik hoop dat iemand mij met tips of schema's op weg kan helpen.
indien vragen hoor ik ze graag.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
heb je de hele computer vervangen?
De auto werkt natuurlijk niet met het nieuwe blok...

Misschien kan je dit beter vragen op een honda (civic) forum...
Daar kan je waarschijnlijk ook elektrische schema's vinden.
Of misschien op zoek naar een werkplaatshandleiding met de schema's

De kans bestaan dat de benodigde zekeringen of relais nog niet in je zekeringenkast zitten. Het beste is om die ook altijd over te zetten.

P.s. stekkers afknippen is altijd een slecht idee... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door MeMoRy op 08-03-2008 12:11 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel de ecu overgenomen ivm vtec aansturing en de 2 extra injectie's.

de zekeringenkast is identiek voor de rest, en overal zit een zekering in.
ik hb wel abs schema kunnen vinden via werkplaats handboek, maar kan deze zelf niet zo goed lezen...

ik had gehoopt of iemand wist wat ik kon proberen met die afgeknipte stekker..., ik heb 2 stekkertjes nogm, maar deze gaat nergens naartoe voor zover ik kan zien

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:01
Ik denk dat je je vraag beter kunt stellen op het civic forum volgens mij hebben ze daar meer verstand van civic's dan hier. http://www.civicclubholland.nl/forum/

Je zou ook ff op google "Civic Engine swap" kunnen intypen.

Overigens, heb je wel de draadboom aangepast want ik heb een hoop gelezen over een motor wissel en volgens mij moet je een of ander conversie harnas gebruiken.....

Misschien dat je hier nog wat mee kan: http://www.streetlegalkhk...sion/index.php/t5435.html

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zit zelf ook bij civicclubholland.nl en bij honda-fanatics

maar daar word niet zoveel op mijn topics in gegaan..
ik denk dat niemand daar er erg veel kennis van heeft of geen zin heeft om alles te lezen.

ik zal dit weekend wel even de abs schema's in dit topic zetten, misschien dat iemand me dan kan helpen hiermee.. ivm aarde en geschakelde plussen..

• jbhc
OK,

Ik kan me niet voorstellen dat de de rechter koplamp,stadslicht, knipperlicht en binneverlichting iets te maken hebben met de ABS. Dus om te beginnen moet je gaan kijken of alle zekeringen (Dus ook die in de motorruimte) nog heel zijn. Ik zal eens even kijken of ik hier op de pc nog ergens een beschrijving van de stekker van de ECU kan vinden want er staat me iets van bij dat de ECU die dingen stuurt maar ik weet het niet meer zeker.

Heb je eigenlijk een nieuwe draadboom in je auto getrokken?

Zo ja zul je moeten gaan meten want dan vrees ik dat er ergens een aantal draadbreuken zitten.

Heb je wel een multimeter? Want ik bedenk me net dat je ook wel eens een massaprobleem zou kunnen hebben.

Zoals je hier kunt zien doet in ieder geval de gewone ECU niets met de onderdelen die niet werken.
http://technet.ff-squad.com/wiring.obd1.htm

[Edit] Bingo gevonden, als je interesse hebt heb ik hier een service manual in pdf..... Het is wel een hele rommelige en incomplete (internet...) en volgens mij is elke blz een aparte pdf.

[ Voor 27% gewijzigd door jbhc op 08-03-2008 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
die handleiding heb ik wel, alleen de schema's van ABS heb ik problemen mee.
ik heb gewoon een nieuwe kabelboom getrokken en de motor werkt als een zonnetje

wat ik hoop is of iemand kan zien of de abs draden (Aarde of geschakelde plus?) te maken hebben met andere functies in de auto waardoor een storing kan ontstaan

dan kan ik daarmee dan aan de slag met multimeter :)

• jbhc
Waar blijven de schema's ?

Als het kan, post ze dan ff allemaal want ik heb net de schema's van m'n '95-er ff bekeken en er staat toch wel eea met elkaar in verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
komen er vanavond aan oke?!, dan maak ik ook gelijk een foto van de stekker die ik nog heb overgehouden, die ging uit de boom en in de boom, dikke zwarte draad met dikke wit blauwe draad

vanavond foto's dus!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:49:ik heb gewoon een nieuwe kabelboom getrokken en de motor werkt als een zonnetje
Heb je al simpelweg eens gewoon de draden naar bijvoorbeeld je knipperlicht doorgemeten? Hoeveel Ohm weerstand zit er tussen? Op deze manier kan je kabelbeuk namelijk al uitsluiten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al via iemand op www.civicclubholland.nl een andere kabelboom geregeld,
ik heb gisteren nog eens met een techneut de kabels gecontroleerd en zijn wel 1 en ander gekruisd inderdaad.

ik heb gewoon van iemand zijn schade civic ESI de kabelboom gekocht, die haal ik dit weekend op en zou het klaar moeten zijn :)

in ieder geval wel heel erg bedankt voor alle moeite en meedenken!
Pagina: 1