USB op 40 graden gewassen! Werkt nog steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:17

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Tjsa, misschien een beetje een nutteloos topic,maar ik deed gisteren de wasmachine open en toen zag ik daar mijn kongston USB stick in liggen.
Toen ik het dekseltje eraf deed liep het water eruit!

Na een nachtje drogen, heb ik de stick gewoon geprobeerd en hij doet het gewoon nog!!

De bestanden zijn in ieder geval weer schoon!

Ik had in ieder geval nooit gedacht dat zo'n USB-stick dit zou overleven! Dus weer iets om je minder druk om te maken ;)

(bij de titel moet stick bij)

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 08-03-2008 09:11 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ooit een stick van mn werk (Philips) in de wasmachine EN droger laten zitten. 60 graden wassen en daarna de droger in. Het plastic van de behuizing is wat vervormd maar het ding werkt gewoon nog steeds :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel electroncia kan prima tegen water. Je moet het alleen niet gebruiken als het nat is, daarvan gaat het stuk namelijk. Ik heb vaker een vies moederbord onder de kraan gehouden om schoon te spoelen, goed laten drogen en daarna werkte ze gewoon weer prima. Mijn USB sticks zijn ook wel eens meegewassen. Zolang je ze maar niet zeiknat in een USBpoort stopt is er vaak niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 13:46
Een béetje overclocker gaat het nu op 65 graden proberen >:)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Moet je wel uitkijken met de temperatuur, anders krimpt de stick behoorlijk en zie je de MB's capaciteit verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253949

Misschien doet ie het het nu nog. Maar na verloop van tijd word de electronica toch aangetast. Wat je dan krijgt is corrodatie, roest, kalk. Mij is een paar week terug hetzelfde overkomen. USB stick 2 GB.
Ook in wasmachine gekomen, toen een nacht op de verwarming gehad en werkte daarna weer uitstekend. Helaas na een paar dagen weer te gebruiken werd ie totaal niet meer herkend als usb apparaat, trok 'm uit de USB poort en voelde dat ie gloeiend warm was.
Ik hoor graag hoe het straks met jouw stick afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:50
Mijn stick is al meerdere malen gewassen op 40 graden (geloof al een keer of 4) en ook 1 keer op 60 graden (vraag me niet hoe dat is gekomen, geen idee) en daarnaa ook altijd de droger in. Hij werkt nog als een zonnetje, niks aan te merken.

Het is een Sandisk Cruzer Micro.

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/sandisk/sandisk_micro_front_g.jpg

Dezelfde stick die ook al meerdere malen opdonders heeft gekregen als ik weer eens van mijn PC weg loop terwijl die USB stick nog in een USB poort hing. Opzich niet zo erg, ware het niet dat ik em altijd met het touwtje aan mijn broek vast maak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 13:50

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Bedankt, maar dit is toch wel een vrij bekend gegeven :)
Ik heb (ooit, vroeger op een stage) dagelijks allerlei PCB's in een ultrasoon bad schoongemaakt. Gaat prima.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.