Refreshrate 24" omhoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

• JCN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-01-2025
[img][img][img][img]Recentelijk heb ik een Iiyama E2403WS monitor gekocht. Daarnaast heb ik een Xpertvision 8800 GT 1024 Mb videoplank erbij gekocht. Eerst bleek dat de bij de Iiyama bijgeleverde kabel een HDMI-DVI Single Link kabel was. Ik kon de verversingsfrequentie bij 1900-1200 dus niet hoger krijgen dan 60 Hz. Grrrrr.

Bij de nieuwe videoplank zat echter een HDMI-Dual Link stekkertje. Dus vlug een HDMI-HDMI kabel gehaald. Beeld ziet er strak uit. Ik kan de verversingsfrequentie echter nog steeds niet omhoog krijgen op het bureaublad (hoewel het erop lijkt dat hij dat in de games (o.a. COD4) wel doet).

Misschien een domme vraag, maar moet ik naast het gebruik van de juiste kabels Dual Link DVI ergens aanzetten? Een vakje aanvinken o.i.d.?

Onder de Windows instellingen van mijn beeldscherm zie ik wel staan PLE2403 (Analog) op Nvidia Geforce 8800 GT. Terwijl ik hem toch echt via HDMI en DVI heb aangesloten.

Via Google en GoT vind ik alleen vragen over kabels zelf, niet over de problemen daarna. :?

Weet iemand hier een antwoord op?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Even een vraagje:
Waarom zou je aan de refreshrate van een BACKLIT tft-scherm willen klooien?

Vraag 2:
Waarom wil je dual-link DVI gebruiken op een 1920x1200 scherm?

[ Voor 32% gewijzigd door SirNobax op 08-03-2008 11:56 ]

Pentaxiaan

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
tft panelen werken op 60hz dus daar is niks mis mee.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 08:16

Sebazzz

3dp

Bij nieuwere TFT schermen krijg je geen koppijn als ie op 60Hz draait. Bij oudere LCD schermen, zoals een AG Neovo F-417 heb je dat wel. Vraag wikipedia maar om een verklaring.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Op een TFT zie je geen verschil tussen 60Hz en 85Hz hoor, het is een stilstaand digitaal beeld wat niet "opgebouwd" hoeft te worden zoals bij een CRT. Het enige wat een flikkering kan veroorzaken is matige kwaliteit van de backlight..
Zie: http://www.hardware.info/...ereld_van_TFT_monitoren/3
(Link staat in de V&B FAQ, had je dus ook zelf kunnen vinden!)

Verwijderd

inderdaad tft scherm draaien op 50\60 en 75hz
Waar van 60hz meestal lcd tv's zijn (nieuwe hype bij lcd-tv scherm is de 100hz wat volgens mij onzin is)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

100 Hz is buffering methode. Het onthoudt voorgaande en komende beeldverversing en voegt iets extra tussen. Resultaat, twee keer meer beelden door middel van interpolatie. Daar zijn 100 Hz tv's ook op gebouwd, onthouden en extra beelden maken. Maar ze zijn wel 1-2 frames langzamer dan normale TV die directer doen, ook normale LCD tv's.
Zo ogen de 100 Hz buis TV's wat rustiger omdat het minder trilt.

In LCD TV is 100 Hz techniek niet meer nodig, omdat het al rustig is. Enige is de faroudja techniek voor soepelere randen en niet kameffect door interlacing. Dat maakt 100 Hz overbodig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SirNobax schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:45:
Even een vraagje:
Waarom zou je aan de refreshrate van een BACKLIT tft-scherm willen klooien?

Vraag 2:
Waarom wil je dual-link DVI gebruiken op een 1920x1200 scherm?
Inderdaad. Het zou je sieren als je zelf op zoek zou gaan naar specs voordat je op hoge poten en "Grrrr" roepende hier jezelf te kijk gaat zetten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.