Doubleclick problemen in RDP bij disconnected Citrix sessie

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Voor zover ik weet is dit een known problem, maar ik kan er nergens documentatie over vinden.
Situatie : Windows 2000 met Citrix Metaframe XPe.
Wanneer je main Citrix sessie gedisconnect is geweest, moet je voor elke dubbelklik een extra muisklik doen wanneer je vanuit je ICA sessie naar een RDP sessie gaat.

Voorbeeld :

ICA -> RDP
Wanneer je in de RDP sessie moet dubbelklikken, doe je gewoon een dubbelklik. Verlaat nu de RDP sessie (disconnect of uitlogd dat maakt niet uit) en disconnect de ICA sessie.
Connect vervolgens weer naar je bestaande ICA sessie. Maak een RDP verbinding (mag zelfs een andere server zijn dan waar je zojuist heen connecte). Doe nu een dubbelklik. Dit werkt niet, RDP ziet dit als een single klik. Wil je dubbelklikken moet je 3 keer klikken.
Voor elke keer dat je de ICA sessie disconnect, moet je een extra klik erbij optellen (als je de ICA uit het voorbeeld weer disconnect, word een RDP dubbelklik dus 4 keer klikken).

Is hier ergens informatie over te vinden, en is dit op de een of andere manier tegen te houden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Hier ben ik ook erg benieuwd naar !
Kom dit ook wel eens tegen, zit ik remote beheer te doen met als basis een ICA sessie, krijg je dat extra klikken inderdaad. Erg vervelend, heb zelf ook nog geen oplossing kunnen vinden.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 17:22
Ik heb net even getest op mijn farm (w2k +citrix XP) en jahoor hetzelfde probleem , erg vaag...
Ik heb nog even gezocht in de registry en vond een setting genaamd ClientMouseDoubleClickDetect op de client, even googlen op die setting levert alleen een issue met een ica 6.x client op :
http://support.citrix.com/article/CTX101284 :

30. Users experienced incorrect processing of mouse clicks after
reconnecting to a disconnected session. In some applications users
needed to click three times to achieve a double-click operation.
The issue occurred in applications that modify the double-click
time-out at runtime, because the double-click variable was not being
restored after reconnecting. Double-click message processing has
been moved to the server, and the mouse functions as expected.
After installing this client, you should verify that the
ClientMouseDoubleClickDetect option is set to "false" in the
[WFCLIENT] section of either the Appsrv.ini file or the ICA file.
[#257792, 258420]

maar mijn versie is 10.15...

Ik heb toen in de registry van de client (ica versie 10.15 op winXP ) onder current user/software/citrix gezocht op ClientMouseDoubleClickDetect (staat er een stuk of 3x) en de waarden veranderd van * in FALSE, daarna weer geprobeerd, en nu gaat het dubbelclicken wel goed!

JanJ

[ Voor 34% gewijzigd door JaNuZz op 09-03-2008 12:25 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik sta verblufd ! :D
Ik heb het net op mijn laptop geprobeerd, en de eerste was meteen raak.
Het is alleen 'jammer' dat het om een client setting gaat en niet een server setting. Het is makkelijker om een stuk of 35 servers te editten dan een kleine 1000 TC's :P (al hebben users hier minder last van, het zijn vooral de beheerders die vele sessie's in sessie's draaien).

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 09-03-2008 16:28 ]

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het is dan wel een user setting, maar dit lijkt mee eenvoudig op te nemen in usrlogon.cmd of via een policy.

Verkeerd gelezen, maar op een TC bestaat die key niet, althans niet op onze Linux based clients.
Het moet toch via een server regkey of policy op te lossen zijn ? Of hebben TC's hier geen last van, iemand dat al getest ?

[ Voor 61% gewijzigd door seq_uence op 09-03-2008 19:30 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
TC's weet ik niet, ga ik navragen.
Het viel me op dat op een server deze setting ook niet bestaat.
Ben nu toch op werk, dus zal eens het e.e.a. testen ;)

Pagina: 1