Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD-TV kopen in Amerika (110-230V~)

Pagina: 1
Acties:

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 20:59
Als ik een LCD-TV in Amerika koop, hoe zit dat dan precies als ik wil hem hier in Nederland wil gebruiken?

Moet ik dan een omvormer kopen, of is het slechts een kwestie van hier in Nederland een nieuwe kabel(230v) kopen en hem daar op aansluiten? Ergo, waar moet ik precies op letten(110-230V~ voldoende?), want ik las ergens dat je ook moet letten op frequentie(aantal Hertz)?

Alvast bedankt!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
100-240 Hz
50-60Hz

ofwel: we hebben 240V 50Hz hier, ze hebben 120V 60Hz daar. (Wisselspanning he!)

Maar... let even op: in Amerika hebben ze het NTSC systeem... en hier hebben wel PAL. De TV moet dus beide standaarden aankunnen! Anders kan je hier niets ontvangen.

En misschien moet je ook even uitzoeken of de frequentiekanalen in Amerika hetzelfde zijn als in Europa. Dat weet ik namelijk niet: zodadelijk kan hij de kanalen hier niet eens vinden...

U vraagt, wij antwoorden.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

En misschien moet je ook even uitzoeken of de frequentiekanalen in Amerika hetzelfde zijn als in Europa. Dat weet ik namelijk niet: zodadelijk kan hij de kanalen hier niet eens vinden...
Ik weet zeker dat bijvoorbeeld radio's daar anders zijn, als je een auto uit amerika importeert, zoals een ford explorer ofzo, en de originele radio zit er nog in, dan ontvang je dus helemaal niks.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
Da's omdat de meeste zenders ginder op AM zitten.
Plus dat de frequentie's ginder anders verdeelt zijn dan hier natuurlijk.

Maar een tv ginder kopen, ik zou het niet doen.
Wil je goedkoper uit zijn, koop hem dan in Duitsland of zo...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

Fire69 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:34:
Da's omdat de meeste zenders ginder op AM zitten.
Plus dat de frequentie's ginder anders verdeelt zijn dan hier natuurlijk.
Nee ik heb het over FM.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

FM is FM, en werkt prima. De amerikaanse FM radio's zijn vaak ingedeeld in channels (eindigend op een oneven nummer), maar de meeste radio's ontvangen de andere kanalen ook prima. Ik heb in de VS maandenlang met een Belkin FM transmittertje op een tussenliggend kanaal naar m'n ipod geluisterd, was op een standaard Ford radio in een 2001 Taurus.

Even concreet: Een TV zal uiteindelijk wel werken, maar je zult het tuner gedeelte niet kunnen gebruiken. Als er al een digitale tuner in zit, issie waardeloos voor europese standaarden. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet de beschikking hebben over SCART, en composite kan hij waarschijnlijk alleen met NTSC overweg. De voeding moet je in het vervelendste geval converten naar 110v (zijn trafo's voor te krijgen), in het gunstigste geval werkt ie op alles tussen de 100-240v. Moraal van het verhaal? Niet doen. Je hebt alleen echt wat aan de HDMI ingang die er op zit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de problemen die je krijgt met vervoer, garantie, invoerrechten...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Euh, in Nederland kunnen veel LCD-TV's ook NTSC weergave doen. Dus dat betekent dat in Amerika ook PAL weergave mogelijk zal zijn via video.
Maar tuner en scart is inderdaad even opletten. Het is dan op NTSC ingesteld en dat kan niet in Nederland. In Europa zijn tuners PAL/SECAM ingesteld. Hoewel, een aantal Tv kaarten voor de pc kunnen PAL/SECAM/NTSC lezen, vooral met hybride tuner deel. Maar dat geldt bijna niet voor LCD-TV, helaas.
DVB-T kent Amerika ook amper. Niet doen dus. Alleen videorecorders, hdd recorders, consoles kunnen wel uit Amerika. Ze weergeven NTSC, maar dat is geen probleem met in NL verkrijgbare moderne TV's.
Maar tuners in recorders is ook opletten.

Advies: ga naar Duitsland. Daar is electronica vaak goedkoper dan in Nederland. De digicams zijn bijvoorbeeld al tientallen euros goedkoper. Dus ook voor televisies. De tuner is goed en scart is aanwezig. Bijna geen miskoop dus, alleen de garantie zal je moeten accepteren.
En verzendkosten zijn lager dan uit Amerika.
Pagina: 1