A8N SLI Premium 4 Gig RAM probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.035 views

• Tsubaki
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 12:08
Beste tweakers,

Allereerst lijkt het mij het handigste om de specs van mijn systeem met jullie te delen, alvorens ik over ga tot het beschrijven van mijn probleem:

Vista Ultimate 64bit
Asus A8N SLI Premium
AMD Athlon 2X 4800+
2 Gig Kinston HyperX 2,5-3-3-7 (dit moet 4 Gig worden van hetzelfde type geheugen)
2 * MSI 8800GT

Ten tweede kom ik hier niet om mijn probleem bij jullie in de schoot te werpen, eigenlijk wel, maar wat ik wil zeggen is dat ik al onderzoek heb gedaan en ook al op het Asus forum gepost heb, maar hier niet de informatie heb kunnen krijgen die mij heeft kunnen helpen. Ook heb ik het A8N SLI Premium topic op GoT doorgelezen. Echter ben ik hier ook niet wijzer uit geworden, ik snap het gewoon niet :).
Ok mijn probleem is dus dat ik probeer 2 Gig (van het zelfde type) extra te installeren op mijn systeem. Ik heb begrepen van het Asus forum dat ik in de BIOS mijn geheugen moet terug clocken naar 333MHz en de Command Rate op 2T moet zetten (geen idee wat dit betekent overigens). Ook moest ik het voltage opkrikken naar 2.7V (op de specs van het geheugen stond trouwens 2.6V en ik geloof dat het moederbord standaard 2.4V voor het RAM gebruikt). Nadat ik dit allemaal geprobeerd had, kreeg ik het systeem nog steeds niet aan de praat. Ik krijg wel beeld, maar zodra windows zou moeten laden, reboot het systeem. Ik heb van het Asus forum ook begrepen dat ik de memory divider op 166 zou moeten zetten, maar hier lees ik weer (A8N SLI Premium topic) dat de MHz van het geheugen hier aan gekoppeld is of hetzelfde is. Ik ben hier dus een beetje de weg kwijt geraakt en kom er niet echt uit. Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien dit probleem zelf al hebben opgelost of nog suggesties hebben. Ik vind het namelijk een beetje zonde om 2 Gig hier werkeloos te laten liggen, want verkopen kan ik wel vergeten, denk ik...

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Wat doe je systeem als je in de bios de Setup Defaults of de Optimized Defaults laadt?

En wat doet het als je enkel de 2 nieuwe reepjes installeert op de plek waar nu de oude reepjes zitten?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 00:51 ]

• Tsubaki
Het eerste wat ik gedaan heb is gewoon de 2 Gig erin gedaan en opgestart. Ik neem aan dat toen alles op automatisch default stond, omdat toen ik het ging aanpassen ik het van automatisch default af moest halen.
Als ik de twee nieuwe in mijn systeem stop op de oude plek start de computer gewoon op. Overigens ook als ik ze in de twee andere slots doe.

Verwijderd

Laadt eens opnieuw de default settings.

Ik vraag me af of dat board überhaupt wel 4GB van jouw type geheugen ondersteund. Met het aantal chips, en banks en zo. Ik heb zelf bv een Abit KR7A-RAID gehad. Die ondersteunde volgens de manual ook 4GB, maar slechts op de website stond er dan pas later bij dat dat alleen voor ECC gold, en voor normaal geheugen 3,5. Iets soortgelijks kan bij jou ook aan de hand zijn. Het is ook al een vrij oud boardje.

• Mahdi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 21:21
Windows Vista werkt niet met Memory hole remapping aan op je bord, en dat heb je nodig om 4 GB te kunnen gebruiken. Draai Vista eerst op 2 GB en download dan een patch van microsoft die het probleem oplost. Daarna je 2GB er weer bij proppen en het werkt.MS patch nummer (KB929277).
Succes!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14
Juiste naam van de hotfix is KB929777 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TheFugitive
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 17:00
nu heb ik een vraagje aan jou ...

Dus jij kan met dat moederbord wel 2gt's (g92) draaien in sli?

helemaal geen problemen mee gehad?

greetz!

• Tsubaki
Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik die fix downloaden en verder alles op automatisch laten staan? Voltage kan ook gewoon op automatisch blijven?

@ TheFugitive
Ik heb die twee kaarten gewoon in SLI draaien en never ever problemen mee gehad (ff afkloppen :D). Ik heb gewoon mijn computer uit gedaan, de oude kaarten eruit gehaald, de nieuwe erin gedaan en toen meteen Vista geïnstalleerd met booten vanaf DVD optie in de BIOS (dit had ik natuurlijk ook al ffies aan gezet voordat ik begon). Alles deed het toen gewoon! Heb ik geluk gehad dan :P?

• Tsubaki
Ik laat het jullie overigens even weten als het is gelukt!

Verwijderd

Gebruik aub de editknopfunctie ;)

• TheFugitive
ik hoor namelijk dat er veel problemen zijn met ons mobo ( heb dezelfde) durfde dus geen 8800gt te kopen. Die hebben dacht ik minimaal pci-E 1.1 nodig en de asus a8nsli premium heeft 1.0A geloof dat de 8800gt dat niet ondersteunden vandaar die vraag :)

zoiets was het geloof ik :)

ps. 1.0a kan ook 1.1a zijn weet het niet meer confused :(

greetz

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Dat 8800GT verhaal op 1.0 of 1.1 is alang uit de wereld ;) :)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
CDAAbeltje schreef op zondag 09 maart 2008 @ 02:15:
Dat 8800GT verhaal op 1.0 of 1.1 is alang uit de wereld ;) :)
Maar de kaart werkt niet in alle mobo's hoor.
Soms speelt de chipset namelijk ook nog mee (staat wel een horror topic over in de V&B)

http://specs.tweak.to/15535

• Tsubaki
Aaaaargh, ik krijg de mededeling "The update does not apply to your system", hoe kan dat nou weer :S.
Ik heb deze gedownload: Windows6.0-KB929777-v2-x64.msu.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Dan is die update al op jou systeem geinstalleerd ;)

• Tsubaki
Hmmm als dat zo is dan heb ik nog steeds een probleem, want dan werkt die update dus niet voor mij. Volgens mij kan ik het wel vergeten om die extra 2 Gig erin te krijgen :(

• Tsubaki
Toch? Of heeft iemand nog een idee/suggestie?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
n/m. Ik zie dat je DDR geheugen hebt. Dat heeft inderdaad een hoger voltage. :)

[ Voor 86% gewijzigd door albatross op 11-03-2008 12:53 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• TheFugitive
oke bedankt weet genoeg

[ Voor 98% gewijzigd door TheFugitive op 23-03-2008 22:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tsubaki schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:25:
Toch? Of heeft iemand nog een idee/suggestie?
Je bent al meermaals gewezen op het gebruik van de edit-knop. Zo blijven we niet doorgaan. Dicht wegens onnodig blijven schoppen ook na sturing.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.