Het is geen luipaard maar een cheetah. Een luipaard heeft een hele andere lichaamsbouw, een heel ander patroon en heeft geen zwarte strepen op zijn kop.
Ik ben zelf ook vrij fanatiek met wildlife fotografie, dus ik hoop dat ik je feedback kan geven waar je wat mee kunt.
Foto 1: Ik vind het idee in principe best leuk, de cheetah die vanachter de boom vandaan komt. Wat ik jammer vind is dat het overduidelijk is dat je deze foto vanuit een opendak van je 'Safari Canter' hebt gemaakt. Je fotografeert van boven en dat maakt voor mijn gevoel dat dat ik niet echt meegezogen word in de foto. Het is lastig vanuit een voertuig maar ik had toch geprobeerd om hem op zijn eigen hoogte te benaderen, open het zijraam bijvoorbeeld.
Foto 2: Deze foto geeft mij het echte Afrika gevoel, prachtplaat. Goed scherp op de juiste punten en de compositie is ook meer dan prima. Leuk dat je de omgeving goed hebt weergegeven en er niet voor gekozen hebt om enkel de vogel in te zoomen.
Foto 3: Leuke foto, hij staat er mooi op. Jammer dat je ervoor gekozen hebt om de zebra zo krap op de foto te zetten. Tanzania is een prachtig land, daar had je meer van kunnen laten zien.
Foto 4: Leuke plaat, weinig over te zeggen verder.
Foto 5: Mooi, brengt bij mij weer het typische Afrika gevoel naar boven. Na een geslaagde dag fotograferen of een wandeling van vier, vijf uur heb je net de tent opgezet en heb je hout gesprokkeld voor het kampvuur. De zon gaat nèt onder en je weet dat je weer een indrukwekkende nacht in de bush tegemoet gaat. Dat is wat die foto voor mij uitstraalt.
Foto 6: Deze agamen zie je ook ontzettend veel in bepaalde gedeeltes van Kenia, bij de toeristische gebieden van Mombasa stikt het ervan. Leuk vastgelegd maar niet bijzonder, je hebt 'm volgens mij nèt niet helemaal lekker scherpgesteld.
Foto 7: De kleuren vind ik niet helemaal lekker en ook hier bekruipt mij het dierentuin gevoel. Laat zijn natuurlijke habitat zien op de foto!
Foto 8: Leuke pose. Jammer dat je hem iets te krap gekaderd hebt.
Foto 9: Super mooie plaat, ik vind het erg leuk dat je vooraan de gebarste grond heel erg mooi hebt vastgelegd. Jammer dat hij te krap gekaderd is, je hebt zijn snorharen er zelfs helemaal afgehaald. Geef hem voortaan iets meer ruimte en dan kan je achteraf altijd nog iets wegcroppen. Jammer, maar verder een super plaat.
Foto 10: Leuke plaat, je had alleen meer van het land kunnen laten zien.
Foto 11: Leuke plaat, ik kan alleen niet goed zien wat voor ondersoort het is. Volgens mij een Masai Giraffe maar het kan ook een Reticulated Giraffe zijn.
Foto 12: Weinig op aan te merken.
Algemene tips; probeer meer van het land te laten zien, probeer te voorkomen dat je het idee hebt dat de foto's overal gemaakt kunnen zijn. Je bent in Afrika, je ziet de dieren in hun natuurlijke habitat. Die ervaring is duizend maal heftiger dan een luie leeuw tussen tralies. Probeer dat te laten zien met je foto's. Zorg er daarnaast voor dat je de 'portretfoto's' niet te krap kadert, het is beter om iets teveel ruimte te geven en dat achteraf weg te halen. Nabewerking is hier al uitvoerig gesproken, en is afhankelijk van je smaak, maar ik zou de kleuren veel heftiger maken. Wat meer contrast en meer saturation. In de Zoom van deze maand stond toevallig een artikel over Lightroom, pak dat erbij en werk nog wat aan je foto's. Voor tips en advies kan je me altijd contacten.
Succes!