Een tooltje om directorys te moven in een queue

Pagina: 1
Acties:

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben hier bezig om mijn fileserver een beetje op orde te brengen, echter zitten hier veel diskarray's in, en het verplaatsen van grote mappen kost veel (wacht)tijd, mapje A moet naar drive F, mapje B naar drive J, mapje C weer naar drive F, mapje D naar etc.etc.etc. Allemaal ineens selecteren schiet helaas niet op, omdat ik dan zodoende op sommige drives ineens meerdere schrijf en lees akties krijg (met enkele TB's duurt dat echt lang)

Weet iemand of er een tool is waarbij ik alvast kan aangeven wat waarheen moet enzo, en nadat ik alle wijzigingen heb aangebracht met 1 druk om de knop begint met moven ?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 23:48
Met een batchfile kom je ongetwijfeld een heel eind ?

• Madshark
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:15:
Met een batchfile kom je ongetwijfeld een heel eind ?
Ehrm ja, maar das dan weer ontzettend veel tikwerk. Ik heb zo'n beetje 150 mappen te verplaatsen, en dan echt helemaal door elkaar.
Bij elkaar zo'n 10 tot 12TB, vandaar ik eigenlijk iets zoek om lekker wat te klikken en na afloop uit te voeren.

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Cobian backup is een tooltje die ik zelf gebruik. Freeware en meer dan genoeg opties. Simpel te gebruiken.
Cobian Backup is a multi-threaded program that can be used to schedule and backup your files and directories from their original location to other directories/drives in the same computer or other computer in your network. FTP backup is also supported in both directions (download and upload).

Cobian Backup exists in two different versions: application and service. The program uses very few resources and can be running on the background on your system, checking your backup schedule and executing your backups when necessary. Cobian Backup is not an usual backup application: it only copies your files and folders in original or compressed mode to other destination, creating a security copy as a result. So Cobian Backup can be better described as a "Scheduler for security copies".

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 08-03-2008 13:28 . Reden: ik heb de cursus quoten wel gevolgd ]

May the force be with you

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Total Commander!

F6 voor rename/move (of F5 voor copy), en dan F2 ipv OK om het in de queue te plaatsen.

Dit is geen signature...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Madshark schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:08:
Weet iemand of er een tool is waarbij ik alvast kan aangeven wat waarheen moet enzo, en nadat ik alle wijzigingen heb aangebracht met 1 druk om de knop begint met moven ?
Excel en robocopy zijn je vriendje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UlMNo8HyruEXztwAt92K1Aop/thumb.jpg

Deze sheet genereert een kopieerslag van source naar target met de parameters in de sheet.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 08-03-2008 12:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Madshark
  • Niet online
BraveWorld schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 04:08:
Total Commander!

F6 voor rename/move (of F5 voor copy), en dan F2 ipv OK om het in de queue te plaatsen.
NATUURLIJK!!

* Madshark slams head into wall...
Ik gebruik TC sinds NC zo'n beetje echt over was, en nooit eigenlijk bij die optie stil gestaan! THNXS dat zocht ik dus.

Voor de rest, ook zeer bruikbare tips, thnx!!!

Nu de boel nog ff ordenen en indelen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Madshark op 08-03-2008 20:41 ]

Pagina: 1