Artic Freezer 7 Pro vs. Golden Orb

Pagina: 1
Acties:

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Wat zouden jullie kiezen? Ik weet dat de Golden Orb zwaar is, maar ik verplaats mijn pc nooit. Ik zie echter wel dat de Golden Orb goed uit testen komt. Beide koelers zijn rond de 20 te krijgen. Waarom hebben zoveel mensen een Artic Freezer 7 Pro?
Stilte komt op de eerste plaats, temperatuur op de tweede...
Gr. Wardie

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

omdat de golden orb achterhaald is?
(iets genuanceerder:)
de golden orb is als ontwerp al een paar jaar oud, daarna zijn dea heatpipes zeg maar commercieel een hit geworden, die kunnen de hitte beter verdelen, dus werkt de koeler beter.
het heeft wat te maken met gas en vvloeistof, faseverandering en whatnot, terwijl de golden orb alleen maar warmtetransport door metaalgeleiding heeft (en dat is dus niet zo geweldig eigenlijk)
de arctic 7 is erg stil ;)

[ Voor 85% gewijzigd door AlexanderB op 08-03-2008 00:15 ]

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Heel erg verhelderende reactie, top! Ik wist niet eens dat er gas in die heatpipes zat. Kortom weer wat geleerd... ik ga de Artic Freezer 7 Pro halen.
Gr. Wardie

Verwijderd

Alexander heeft gelijk, er zit vloeistof en gas in de heatpipes, onderin vloeistof die de warmte opneemt van de chip, daardoor verdampt het, en bovenin word het gekoeld (door middel van metaal en fans) dus dan condenseerd het weer en druipt het naar beneden, om daar weer te verdampen.

dit is goedkoper omdat er zo niet zo veel metaal gebruikt hoeft te worden, en geeft betere prestaties.