Toon posts:

Eén printer aan meer computers lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb 2 desktops (A en B) en een laptop (C), alle 3 Windows XP.
Op A had ik een nieuwe (usb) HPLaserjet 1018 geinstalleerd. Werkt(e) prima.
Nu wilde ik die 1018 ook op computers B en C gebruiken. Ze staan niet in een netwerk.
Dus ik dacht:
ik koop een Konig N.CMP-SWITCH45 - 4 poorts USB Schakelaar. Lekker op een van de knoppen drukken en klaar.
Ja, op computer A werkt het uitstekend. Op B en C lukt het niet.
Gedaan:
Op B en C heb ik de printer-software geinstalleerd. Melding: nieuw usb-apparaat gevonden, geinstalleerd en kan gebruikt worden. Lijkt dus goed. Echter:
verbind ik A, B en C met de 4-poorts schakelaar, dan werkt alleen A.
Bij B en C dezelfde reactie: na het indrukken van de betreffende knop op de schakelaar krijg ik
of
de melding: onbekend apparaat
of
de melding: bestand (bv. vanuit Word) kan niet worden afgedrukt.

Soms staat de printer bij B en C offline, soms online. Online zetten helpt niet.

Constatering: als ik computer A op een van de andere usb-aansluitingen zet, blijft A werken. Ik denk dus dat het niet aan de 4-poorts schakelaar ligt.
Wie weet raad!?
Bij voorbaar dank
Hans

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Zijn de kabels tussen switch en pc B/C langer dan die tussen switch en pc A?
Heb je al wat kabels ongewisseld?
Werkt de printer wel als je ze op B en C aansluit, maar dan zonder switch er tussen?

[ Voor 44% gewijzigd door job op 07-03-2008 23:31 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik move even je topic naar Overige Hardware omdat hij daar beter thuishoort dan hier in Frontpage Algemeen wat uitsluitend bedoelt is om met onze redactie in contact te treden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik denk dat je vast wel een netwerk hebt liggen? Koop dan een printservertje. heb ze op internet al gezien vanaf een 10tje. Wel sweex, maar dat maakt volgens mij weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde kabel waarop computer A werkt (inderdaad de kortste; is dat van belang??), heb ik al geprobeerd op computer B en C. Dat werkt ook niet.
De printer werkt wel als ik die rechtstreeks op de andere computers B en C aansluit!

Ik heb me nooit verdiept in het aanleggen van een netwerk. heeft dat ook nadelen?

Hans

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Die 2 desktops en 1 laptop kunne toch op internet?

Zo ja, dan zitten ze achter een router/switch. Dan ik het aanleggen van een netwerk erg simpel. Gooi de computers in dezelfde werkgroep. De printserver sluit je aan op je router en dan functioneert die eigenlijk als netwerkprinter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat mijn thuissituatie niet duidelijk genoeg is:
ik heb 3 computers die, alle 3 stand-alone, via een usb-adapter draadloos contact hebben met een KPN Experia box. In die box zitten wel aansluitpunten, maar er kan geen kabel getroken worden naar die box, dus ook niet vanuit de printer.
Daarom heb ik mijn heil gezocht in dat 4 poorts USB Schakelaar-kastje. Ik vind het vreemd day alleen computer A daarmee goed werkt. Wat mankeert er aan de 2 andere computers? Als de printer rechtstreeks op B of C wordt aangesloten werkt het wel.

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst van dit probleem, ik heb zelfde idee, (1 laptop en 1 vaste pc) helaas bevind de laptop zich op een bedrijfs netwerk en de pc op een prive netwerk, deze mogen dus niet met elkaar verbonden worden waardoor ik vast zit aan het usb switch verhaal...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is het resultaat als je de printer uitzet, switcht, en dan weer aanzet?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste even geprobeerd met de laptop.
Geeft als melding: Het usb-apparaat wordt niet herkend.
Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling:
terugswitchen naar computer A gaat probleemloos, ook zonder printer uit te zetten.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

http://tweakers.net/pricewatch/cat/324
En dan even zoeken naar een draadloze printserver. Die kun je net als de computers verbinden met je Experiabox en dan kun je vanaf alle computers printen zonder problemen. :)
BlackWhizz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:20:
Ik denk dat je vast wel een netwerk hebt liggen? Koop dan een printservertje. heb ze op internet al gezien vanaf een 10tje. Wel sweex, maar dat maakt volgens mij weinig uit.
Heb je een linkje naar die printserver van een 10tje trouwens? Dat is wel erg goedkoop...

[ Voor 47% gewijzigd door Beekforel op 10-03-2008 22:15 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is een redelijk goedkope printer. vaak zijn dit hostbased printers

als dit een hostbased/gdi printer is heb je een goede kans dat ene printserver niet werkt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer. je blijft zoeken!
Op de laptop blijkt na switchen de printer offline te staan.
Online gezet en nieuwe printopdracht gegeven.
Geeft melding: Bestand kan niet worden afgedrukt.
In de melding staat als bestandsnaam: 'Lokaal downlevel-document'. Heeft dat iets te betekenen?
De printernaam in de melding is correct: 'HP Laser Jet 1018'.
Dus hij kent de printer wel? Is wel aan het afdrukken, maar ......???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en als je alles aan en uit zet. (zonder de schakelaat om te zetten) doet die het dan wel ?\\lijk

namelijk hierop
Page 1 of 2
Issue Description:
The printing is not stable when using shared printing. Customer may experience one of the
following:
dropped off by the host PC
experience no response in client PC
printer job becomes stuck in the queue.

Solution or Workaround:
There is currently no solution to this issue. The following workaround may make printing to
HP LaserJet series printers from client PCs more stable in the shared environment:
Step 1: Enable printer share on host PC
1. Install the LaserJet 1020 printer driver on host PC.
2. Click Start, Printers and Faxes from the Microsoft Windows desktop.
...
Click Finish. You can print a test page to test if installation is complete.

[ Voor 81% gewijzigd door Fish op 10-03-2008 22:31 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Vis,
ik stop er nu mee, want ik moet morgen vroeg op, naar mijn kleinkind. Die weet nog niet eens wat een printer is! Hoe rustgevend he.
Misschien kan ik morgen jouw tip nog uitproberen. Als ik het goed begrijp, betekent dat wel dat de host PC (dat zal dan wel computer A zijn, waarop het goed werkt) wel aan moet staan om met de andere PC's te kunne werken.
groetjes en vast bedankt, wat het resultaat ook is.
Hans

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Beekforel schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:13:
Heb je een linkje naar die printserver van een 10tje trouwens? Dat is wel erg goedkoop...
ja, dan houd ik me ook aanbevolen

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die kleine van mij is 2 jaar maar die snapt wel hoe je muis en toetsenbord bedient ..

aleen snapt ie niet wat ie intyped, ook al doet hij het vol enthousiame :P
Cyberpope schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:51:
[...]

ja, dan houd ik me ook aanbevolen
marktplaats.nl .. duh

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 10-03-2008 22:58 ]

Iperf

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dat is eentje voor een ouderwetse printerpoort, niet usb waar de meeste printers tegenwoordig mee werken ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Pagina: 1