Hallo mensen,
Ik heb 2 desktops (A en
en een laptop (C), alle 3 Windows XP.
Op A had ik een nieuwe (usb) HPLaserjet 1018 geinstalleerd. Werkt(e) prima.
Nu wilde ik die 1018 ook op computers B en C gebruiken. Ze staan niet in een netwerk.
Dus ik dacht:
ik koop een Konig N.CMP-SWITCH45 - 4 poorts USB Schakelaar. Lekker op een van de knoppen drukken en klaar.
Ja, op computer A werkt het uitstekend. Op B en C lukt het niet.
Gedaan:
Op B en C heb ik de printer-software geinstalleerd. Melding: nieuw usb-apparaat gevonden, geinstalleerd en kan gebruikt worden. Lijkt dus goed. Echter:
verbind ik A, B en C met de 4-poorts schakelaar, dan werkt alleen A.
Bij B en C dezelfde reactie: na het indrukken van de betreffende knop op de schakelaar krijg ik
of
de melding: onbekend apparaat
of
de melding: bestand (bv. vanuit Word) kan niet worden afgedrukt.
Soms staat de printer bij B en C offline, soms online. Online zetten helpt niet.
Constatering: als ik computer A op een van de andere usb-aansluitingen zet, blijft A werken. Ik denk dus dat het niet aan de 4-poorts schakelaar ligt.
Wie weet raad!?
Bij voorbaar dank
Hans
Ik heb 2 desktops (A en
Op A had ik een nieuwe (usb) HPLaserjet 1018 geinstalleerd. Werkt(e) prima.
Nu wilde ik die 1018 ook op computers B en C gebruiken. Ze staan niet in een netwerk.
Dus ik dacht:
ik koop een Konig N.CMP-SWITCH45 - 4 poorts USB Schakelaar. Lekker op een van de knoppen drukken en klaar.
Ja, op computer A werkt het uitstekend. Op B en C lukt het niet.
Gedaan:
Op B en C heb ik de printer-software geinstalleerd. Melding: nieuw usb-apparaat gevonden, geinstalleerd en kan gebruikt worden. Lijkt dus goed. Echter:
verbind ik A, B en C met de 4-poorts schakelaar, dan werkt alleen A.
Bij B en C dezelfde reactie: na het indrukken van de betreffende knop op de schakelaar krijg ik
of
de melding: onbekend apparaat
of
de melding: bestand (bv. vanuit Word) kan niet worden afgedrukt.
Soms staat de printer bij B en C offline, soms online. Online zetten helpt niet.
Constatering: als ik computer A op een van de andere usb-aansluitingen zet, blijft A werken. Ik denk dus dat het niet aan de 4-poorts schakelaar ligt.
Wie weet raad!?
Bij voorbaar dank
Hans