• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag op een Windows server MySQL installeren. Deze database moet over internet dus zou ik de info graag encrypteren. Veiligheid hé.

Ik ben beginnen te kijken voor met SSL te werken. Maar ik vind nergens een deftige tutorial over dit onderwerp. De 2 mogelijkheden die ik gevonden heb zijn:
- openSSL
- YaSSL

Beiden zijn in C geschreven en moeten nog gecompileerd worden 8)7 weet er nog iemand een andere manier voor te encrypteren zonder dat ik nog zelf een deel van de code moet schrijven...

MVG
Wouter

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

volgensmij kun je openSSL installeren en dan in MySQL aangeven dat je gebruik wilt maken van openSSL.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Niet zo moeilijk: http://www.stunnel.org/

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19
Ik zou eerder gebruik maken van een webservice en deze over poortje 80 draaien met SSL. krijg je ook geen geklooi met het feit dat poort 3306 (mysql) geblokkeerd wordt door firewalls enzo.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
cytherea schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:34:
Ik zou eerder gebruik maken van een webservice en deze over poortje 80 draaien met SSL. krijg je ook geen geklooi met het feit dat poort 3306 (mysql) geblokkeerd wordt door firewalls enzo.
Een webservice? Wat wil je dan, mysql via je browser benaderen :?
En waarom zou port 3306 geblokkeerd zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JasperE schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:48:
[...]

Een webservice? Wat wil je dan, mysql via je browser benaderen :?
De topicstarter wil een fat client applicatie gebaseerd op Access via een secured connectie laten praten tegen een (in dit geval) MySQL databeestje over een doodnormale internet verbinding.
[sql server 2000] encrypte paswoorden via internet

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1