PCI-slot kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik installeerde een USR wireless netwerkkaartje en kreeg de melding dat er een pci-card was gevonden, klinkt goed zover. Tot ik er achter kwam dat je in dit geval eerst de software moet installeren en dan pas de kaart zelf. Dus computer weer uit en weer aan, software geinstalleerd, comp weer uit, kaartje er in en vervolgens vind het moederbord helemaal niets meer.
Kan het zijn dat alle 3 de pci sloten het ineens voor gezien houden ???
De netwerkkaart is nog goed, die heb ik namelijk in een andere pc geprobeert, de software is dus ook niets mis mee.
Het is geplaatst op een nagelneu Asus P5KPL moederbord...
Ik hoop dat er een positievere reactie komt, dan waar ik bang voor ben...
Is er een manier om eventueel de pci sloten te testen ? (een ander kaartje plaatsen, doe ik nog, hadik nu geen tijd meer voor)
Bedankt alvast.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duw er een andere kaart in die zeker zal werken (waarvn je dus weet dat hij het doet). Wat ook mogelijk is is dat je PCI kaart niet compatible is met je moederbord, in zo'n geval is het een kwestie van een ander kaartje uitzoeken.

Je PCI sloten of zelfs de hele PCI-bus kan stuk zijn, al gebeurd dit vrij zelden (heb heel toevallig van de week het eerste geval meegemaakt waarbij een moederbord op zich nog werkt, maar de hele pci bus gewoon niets meer deed, zelfs een P80 debugger bleef akelig stil).

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik zal straks iig ff testen met een ander kaartje, kijken of die die dan vindt...
Het USR kaartje is een pci 2.2 en dat zijn de sloten op het moederbord ook, dus dat mag het probleem niet zijn. Maar je weet nooit, heb al eerder rare dingen mee gemaakt met USR...
Ik zal vanmiddag verslag doen...

Bedankt voor de reactie iig !