Winternals Disk Commander 1.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:51
Beste,

Helaas is mijn harde schijf (SATA) woensdagavond overleden. Nu probeer ik met Winternals Disk Commander 1.1 de gegevens te recoveren van deze schijf. Na het scannen van de HDD kan ik alle bestanden "zien" die ik nodig heb. Vervolgens is het dus de bedoeling om de bestanden naar een andere bron te "kopieëren" hiervoor heb ik dus een IDE HDD (deze HDD is geformatteerd als NTFS via schijfbeheer, niets anders want kwam nieuw uit de verpakking en had 'm aangesloten via USB) aan de computer hangen via een IDE kabel. Echter kan ik deze HDD niet selecteren. Ik zie wel gewoon de CD-ROM drive en het ram geheugen maar de IDE HDD dus niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Exterminator op 07-03-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ide aangesloten via usb?

wat is nou het probleem dan? je hebt je sata schijf en je andere ide schijf aangesloten op je pc maar je ziet hem niet? waar niet? in disk manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
koekoek2003nl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:20:
ide aangesloten via usb?

wat is nou het probleem dan? je hebt je sata schijf en je andere ide schijf aangesloten op je pc maar je ziet hem niet? waar niet? in disk manager?
Nee IDE gewoon aangesloten via IDE kabel op het moederbord.
Het probleem is dat ik beide schijven zie (in disk manager) voor dat ik ga scannen van de SATA schijf. Wanneer het scannen is afgelopen wil ik dus de gegevens kopieeren naar de IDE schijf. Echter zie ik deze schijf dan niet aan de PC hangen.

Heb ook eens gescand met Uneraser... ook hier hetzelfde probleem...

[ Voor 7% gewijzigd door Exterminator op 08-03-2008 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zitten beide IDE schijven op dezelfde kabel , en staan de master/slave instellingen goed.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
enchion schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:58:
Zitten beide IDE schijven op dezelfde kabel , en staan de master/slave instellingen goed.
Volgens mij heb je niet goed gelezen of mijn verhaal is erg onduidelijk :X

Maar het betreft één IDE schijf en één SATA schijf
Master/slave staat goed ingesteld

Wat me nu wel opvalt bij het programma uneraser is dat m'n aangesloten harde schijven (incl partities) allemaal een cijfer krijgen toegewezen ipv een driveletter. Alleen de CD-ROM drive krijgt een letter toegewezen (C:). Misschien kan jullie dit verder helpen. Mij in ieder geval niet... (in het BIOS zie ik wel alle schijven)

[ Voor 30% gewijzigd door Exterminator op 08-03-2008 10:33 ]