Toon posts:

Schommelingen in snelheid, draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Aangezien ik een XPS M1530 heb besteld, wou ik een draadloze verbinding zodat ik niet zou moeten prutsen met kabels. Uiteindelijk heb ik een Linksys WRT150N gekocht. Deze was slechts €10 meer dan de G-versie.

Met draad werkt alles perfect en het draadloos internet gaat ook goed. Alleen: er zijn schommelingen in de snelheid! Als ik bijvoorbeeld onder in de woonkamer zit met mijn broer zijn laptop, geeft hij 54Mbps aan. Een half uur later, zonder de laptop te verplaatsen, is dit plots maar 11Mbps of minder ...

WPA2 is reeds ingesteld. Ik heb al geprobeerd om van kanaal te veranderen, maar dit is meestal hetzelfde: ofwel schommelingen, ofwel lage snelheid.

Kan iemand mij zeggen wat ik nu precies moet doen? De laptop zou op zijn minst een goede verbinding in de woonkamer en in de veranda hebben. De draadloze router is in mijn vader zijn bureau op de eerste verdieping.

Mvg,
GF

*edit* Owja, nog iets vreemd. Ik zat onlangs de instellingen van mijn draadloze router wat aan te passen, tot plots de lay-out van de site waar je dit kan veranderde. Blijkbaar had ik ineens een Topcom Skyracer? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 19:51 ]

Verwijderd

Alles kan aanleiding zijn van dat de draadloos soms sterker is als andere keren.
Draadloos is niet 1 kabel waar altijd de maximum wordt behaald. Soms pakt hij gewoon minder omdat de signaal even om wat vor reden ook niet sterk genoeg is.

voor redenen: andere draadloze apparaten door het huis die misschien dezelfde frequentie gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:02:
Alles kan aanleiding zijn van dat de draadloos soms sterker is als andere keren.
Draadloos is niet 1 kabel waar altijd de maximum wordt behaald. Soms pakt hij gewoon minder omdat de signaal even om wat vor reden ook niet sterk genoeg is.

voor redenen: andere draadloze apparaten door het huis die misschien dezelfde frequentie gebruiken.
Ja, maar zo'n grote verschillen in snelheid?
Is er een manier om het signaal te versterken?

Verwijderd

ja
genoeg,

grotere antennes, range extenders zijn een mogelijkheid.

als je broer bijvoorbeeld op een "bijna" dode punt zit (onder magnetron of koelkast of in de buurt)
zal een range extender het best werken. Maar is voor 11 mbit zou ik dat neit doen. Ik heb het gehad met 3 mbps, dat was dus veel lager dan mijn maximale dl snelheid. Een range extender deed het werk (ja ik zat onder een bed dat in het midden een dun laagje water had)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit gevonden: http://matthieucalu.be/bl...adloze-router-verbeteren/
Ik ga dat eens uittesten :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeerd en heb een winst van zo'n 10-15% aan snelheid. Bereik is jammer genoeg nog altijd zwak.

Het vreemde is dat ik op kanaal 6 op de instellingen van een router uitkom die 2 jaar geleden is geïnstalleerd geweest. Wss die van één van de buren.
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurt?

• Digiamo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03-2023
ik heb dezelfde router en mijn snelheid schommelt ook.
Heb ook een smc router en die is gewoon stabiel.(Worden allebei op zelfde kanaal uitgezonden!)

De smc is ook wireless-N, waarschijnlijk dat dit probleem op te lossen is met een firmware update?
Pagina: 1