Harde knallen in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 16.443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254744

Topicstarter
Dag!
Hier een volstrekte leek
Sinds vanochtend heb ik hele harde knallen, zo om de 5 uur.
De eerste wekte me, dus maakte ik mezelf wijs dat ik het droomde, de tweede was in de wonkamer maar niet uit een speciaal apparaat en de derde ook, maar deze was iets harder dan de 2e.
Het klinkt als kortsluiting, alleen... alles doet het gewoon.
Ik raak ervan in paniek en ik heb de brandweer gevraagd of het gewoon een symptoom is van iets heel simpels, maar zij hebben ook geen idee.
Iemand hier misschien?
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:47
komt het echt uit je huis?? zou het niet van buiten kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14892

precies om de zoveel tijd ? want dan is het waarschijnlijk niet wat ik zelf heb meegemaakt maar kijk zo niet kijk eens naar je pc heb eens gehad dat een paar condensators ( electronica componenten ) op videokaart open knalde dus kijk maar of je wat vreemds ziet /ruikt bij je pc als in die ruimte waar je de knallen hoort ook je computer staat anders zou ik het ook iets anders kunnen zijn maar durf niet met zekerheid te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:11

Freedive

] Ken sent me _

Probeer uit te sluiten. En dan op de veilige manier.
Zet alles uit stekkers eruit (wel zo veilig) en ruik inderdaad eens aan je apparatuur.

Lijkt mij dat je geen brand in je huis wilt dus als je niet thuis bent of slaapt zoiezo stekkers eruit en check nog eens de batterijen van je brandmelder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank alvast
Nee, het is echt binnen en heel dicht bij en ik ruik nix en alles stond uit, tv was uit, computer ook, alleen de dvd en zo op slaapstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb wel es dat er nog een of andere ontladingsknal uit mijn (CRT) monitor komt...wellicht is t zoiets?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:24
Condensators, dat heb ik inderdaad ook al eens van iemand gehoord, schijnt harde knallen te maken, of toevallig restanten vuurwerk? Geen idee anders, gewoon goed luisteren waar het geluid vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Stuk hout dat door werking van warmte uitzet en krimpt? Heb ik ook wel eens met een kast als ie vol in de zon staat, dan hoor je soms ook een tik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Definitie van knal = ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Alle apparaten functioneren nog dus?
Kun je de knallen vergelijken met iets?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Zijn het doffe knallen of juist scherpe knallen?
Hoe hard zijn ze ongeveer? Waarmee kan je het vergelijken?
Komen ze allemaal uit de woonkamer of weet je dat niet zeker?

Alles werkt? CV, water, elektra, gas, ramen zijn heel, niets omgevallen o.i.d.?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het klinkt als toen ik de min en de plus van de luidspreker elkaar per ongeluk liet raken
Het is kort en heftig en heel hard, met echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

* DukeBox checked calender.. hmm, nog geen 1 april.

Heb het wel eens met een oude (philips) stereo set gehad, als je hem uit zetten dan hoorde je na een minuut of 15 opeens een harde plop/knal.. hard genoeg om van te schrikken als je het niet verwacht.

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 07-03-2008 19:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, alles lijkt het te doen. Ik heb wel sinds 2 weken een 2e hands tv maar die stond helemaal uit bij de 1e knal, dus die lijkt me niet schuldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, was het maar 1 april, ik raakte in de stress toen de brandweer het ook vreemd vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Springt rond die tijd toevallig de CV niet aan?
Radiators willen ook flink uitzetten met geluid.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, helaas is dat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22

Sebazzz

3dp

Heb je geen vreemde luchten? Hoe harde knallen waren het (waarmee te vergelijken)?

Heb je je voor dit geregistreerd op GoT?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Tja, dit is zo'n vaag probleem dat het wel van alles kan wezen. Iets dat verzakt, of C.V.buizen die krimpen/uitzetten. Als het blijft aanhouden, zou ik er iemand bijhalen om vast te stellen waar het vandaan komt.

Op dit forum kan iedereen wel wat wilde gokken doen, maar daar schiet je ook niks mee op.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Je hoort toch wel waar 't vandaan komt? Loop naar die plek, controleer alles, blijf desnoods wachten tot t weer voorkomt

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Atomsk schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:31:
Tja, dit is zo'n vaag probleem dat het wel van alles kan wezen. Iets dat verzakt, of C.V.buizen die krimpen/uitzetten. Als het blijft aanhouden, zou ik er iemand bijhalen om vast te stellen waar het vandaan komt.

Op dit forum kan iedereen wel wat wilde gokken doen, maar daar schiet je ook niks mee op.

Het waren de aliens, een alu hoedje is het antwoord! :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Wellicht moet je je CV-leidingen eens ontluchten. CV's die dat niet gehad hebben gaan letterlijk knallen op ten duur als deze aangaan. Met een sleuteltje draai je een klein kraantje open op de radiator zelf en laat je het lucht 'eruitfluiten' totdat er water uitkomt. Dat doe je bij elke radiator en je begint bij waar het het eerst binnenkomt :)

Als het apparatuur is check dan even of de stroom er helemaal afligt. Een plotse ontlading in een condensator kan dit wel eens veroorzaken, maar het lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het wel es bij mijn tv (zo'n crt van cheap plastic) dat ie een uurtje nadat ik hem uitzet soms hard kraakt, omdat de behuizing door afkoeling krimpt oid (gebeurt vooral als ik het raam open heb staan). Misschien dat het zoiets is. Al gebeurt dat vaak 1 keer en niet regelmatig (tenzij die in de tussentijd weer aan is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, laat ik het dan vergelijken met een schot, het is verlammend hard, heel vreemd, je laat echt iets uit je handen vallen, en nee, ik heb echt geen idee waar het uitkomt, het ruikte naar niks en het is nu 3 keer geweest op 1 dag
Mijn huis is relatief stoffig, kan het komen van stop dat op een stopcontact valt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stof sorry niet stop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:24
LOL niet te lakoniek hierover doen.
Al klinkt het inderdaad wel wat vaag, gewoon ff luisteren waar het vandaan komt lijkt me de enige oplossing :? zo moeilijk kan dat niet zijn om te horen waar het vandaan komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens bij je eigen post naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ? ;)

Je bent erg onduidelijk, dat wel :P Staat je verwarming aan als dit gebeurd? CV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Toevallig een fijne houte vloer, die strak tegen de muur is aangelegd? Want ik heb het idee dat het het werken van houten planken zou kunnen zijn. Dat wilt evt ook wel lekker knallen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, de verwarming is electrisch en staat niet vaak aan, de houten vloer ligt er al 70 jaar en heeft nog nooit getikt en de knal is zo veel harder dan een tik...
het spijt me dat ik vaag ben, maar ik doe mijn best, het ruikt niet, alles blijft het doen en het knalt..
Wel gaaf dat jullie allemaal zo snel reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 22:05
Er moet toch wel zijn te horen uit welke richting het komt, al is het maar het verschil van, de voor kamer of de achter kamer (scheelt al 50%!)
Als je dat weet, kan je al kijken of het steeds uit de zelfde richting komt..
Wat ik haast wel denk..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Laatst online: 07-06 21:20
Je reageert overal op behalve op dit:
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:35:
Wellicht moet je je CV-leidingen eens ontluchten. CV's die dat niet gehad hebben gaan letterlijk knallen op ten duur als deze aangaan. Met een sleuteltje draai je een klein kraantje open op de radiator zelf en laat je het lucht 'eruitfluiten' totdat er water uitkomt. Dat doe je bij elke radiator en je begint bij waar het het eerst binnenkomt :)

Als het apparatuur is check dan even of de stroom er helemaal afligt. Een plotse ontlading in een condensator kan dit wel eens veroorzaken, maar het lijkt me stug.
Probeer dit eens, dat zou het best wel eens kunnen zijn!

Verder geeft men hier het advies alle stekkers eruit te trekken, niet alles uit te zetten.
Volg dat advies eens op en als het dan opgelost is kun je apparaat voor apparaat aan gaan sluiten.
Het is vervelend, maar als je het op wilt lossen moet je natuurlijk wel even luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het klinkt mischien raar, maar het is te hard om te horen waar het vandaan komt, het is overal, het is echt geen tik of petsje, het is wat je denkt dat een schot zou kunnen zijn zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 09:49
Zijn het geen grote balken/stukken muur die aan het kraken/breken zijn? In dat geval zou ik het toch maar snel na laten kijken. :P

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254744 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:46:
Het klinkt mischien raar, maar het is te hard om te horen waar het vandaan komt, het is overal, het is echt geen tik of petsje, het is wat je denkt dat een schot zou kunnen zijn zo hard
Wees alsjeblieft eens wat duidelijker, en ga bijv luisteren naar waar het vandaan komt. Mischien heb je wel een buurman die aan skite-schieten doet ofzo.

Houten vloer zet uit bij warmte , en krimpt bij kou. Wellicht staat je vloer zo strak ondertussen dat het constant in verschuiving is (en die knallen veroorzaakt).

Desnoods haal je een handig iemand erbij, en laat je hem luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jawel, maar electrische verwarming kan ik toch niet ontluchten...

Ik heb er inmiddels nu zo veel mogelijk stekkers uitgehaald, maar bij 1 knal om de 5 uur kan ik niet zeggen of het heeft geholpen! Maar heel geweldig dat er zovelen meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 01:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Alle mensen uit dit topic uitnodigen en strategisch plaatsen in de kamer, paar kratjes bier neer zetten, en maar afwachten met zn allen. Moet goedkomen :P

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reg. datum: 10 januari 2007
Zijn het geen grote balken/stukken muur die aan het kraken/breken zijn?

Dat was ook het idee van de brandweer, maar ik zie niks in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was vreselijk aardig! Gezellig met ons allen in een potentieel op instorten staand huis....
Ik hoop op een genie die niet kan geloven dat ik niet gewoon ....... heb gechecked of zo, iets simpels en voor de hand liggends...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

@ charlotte 9969

Hoe lang moeten we nog wachten voor de volgende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De laatste was kwart over 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18

SA007

Moderator Tweaking
Condensators zijn btw uitgesloten (tenzij het de ontlading van 1 is, maar dat is zeer onwaarschijnlijk dat dat een merkbare klap geeft)

Als condensators (elco's) klappen, krijg je naast de knal namelijk een rookpluim(pje) en een zeer goed herkenbare lucht (die overigens erg lang blijft hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan was de rook er toch ook uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat ik condensators heb en ik heb geen rook gezien of geroken...
Ik heb wel de indruk dat het om de 5 uur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
condensatoren zitten overal in, computer, televisies, eigenlijk in elk elektrisch apparaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, gelukkig was ik volstrekt eerlijk over mijn leekstatus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 11-06 07:25
je kunt je posts aanpassen met de edit knop :) --> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
enneh, is het geen waterleiding ?

[ Voor 36% gewijzigd door sjongenelen op 07-03-2008 20:04 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje! Nee de waterleiding loopt hier niet in de buurt, maar helemaal aan de andere kant van het huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 14:50

Sebje

Makelaartje

heb je ergens TL buizen zitten? Onder de keukenkastjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar dat is beneden, het knalt boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 09:49
Heb je een vrijstaand huis? Anders komt het misschien van de buurman.

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Ik begrijp hieruit dat het niet in de woonkamer is.

Staat er misschien een raam of deur open?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
Oké de knallen komen alleen voor op de bovenverdieping ? wat voor dak heb je ?
Verder: Is dit de eerste keer dat je deze knallen hoort ? zoja wat is er de afgelopentijd veranderd, of welke werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Bij ons knappen de houten balken op ons dak ook weleens dit gaat ook behoorlijk hard !

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Kijk eens je stoppen in huis na, dat klappen lijkt toch echt iets op Kortsluiting, alleen als het terug blijft komen zouden je stoppen niet goed moeten zijn.

Maar als het `snachts ook gebeurd ->

electra uitsluiten : zet echt alle stoppen uit in de meterkast (heb je goede nachtrust dan is dit niet het probleem)

Verder zou ik zeggen als je een paar echt dikke houten balken in huis hebt, kan het geluid makkelijk daarvandaan komen, hoe je dat moet nagaan ? Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 1 kant met buren en zij hebben geen knallen gehoord en het is wel de woonkamer want die is op de 2e verdieping net als de slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
Heb je toevallig krachtstroom boven ( lijkt me sterk maar toch ). Bij ons op het werk ( ik maak schoon bij een slager ) was het ooit het geval dat als de luchtvochtigheid te hoog werd er een ontzettende harde knal was. Bleken 2 draadjes van de gehaktmolen die op krachtstroom werkt niet goed vast te zitten wegens het te vaak verplaatsen van het apparaat, waardoor het dus door de hoge luchtvochtigheid kortsluiting veroorzaakte ( hoge luichtvochtigheid kwam door de vaatwasser ). Een enorme knal en ook een flinke flits was er toen zichtbaar. Kun je dit herkennen in jou situatie?

Ps. je wacht nu zeker vol spanning op de volgende klap :P

[ Voor 4% gewijzigd door de_harde_kern op 07-03-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de knallen zijn alleen boven, het dak is plat met teer en balken zijn er misschien wel, maar niet zichtbaar, ik zal inderdaad alle stroom uitzetten, hartelijk dank voor alle meedenken van iedereen en als ik niet ontplof kom ik morgen melden of er nog knallen zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, ik zit de hele tijd op de klap te wachten! En ja, dat verhaal zou heel goed kunnen kloppen, ik heb alleen geen flits gezien, maar luchtvochtigheid zou wel kunnen natuurlijk, alleen het is nu volgens mij niet speciaal vochtig, maar dat idee klinkt veelbelovend
Of ik krachtstroom heb... geen idee, hoe kom ik daar achter?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 254744 op 07-03-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:52

MsG

Forumzwerver

Beste Charlotte. Als het goed is zie je naast "view" en "quote" per berichtje ook dit icoontje:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Als je daarop klikt kan je je laatste bericht wijzigen om dingen toe te voegen of iets dergelijks. We hebben namelijk liever niet dat je 2 keer achter elkaar reageert zonder een reactie van iemand anders tussen door.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:19:
Beste Charlotte. Als het goed is zie je naast "view" en "quote" per berichtje ook dit icoontje:

[afbeelding]

Als je daarop klikt kan je je laatste bericht wijzigen om dingen toe te voegen of iets dergelijks. We hebben namelijk liever niet dat je 2 keer achter elkaar reageert zonder een reactie van iemand anders tussen door.
Je hebt gelijk, ik moet nog wennen, ik had net al wel editen geleerd, ik had niet door dat je dus ook 2 antwoorden in 1 kon plaatsen, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:52

MsG

Forumzwerver

Maar heb je geen buurman ofzo die even kan mee kijken? Lijkt me vrij eng onverwachts zo'n knal :).

Hoe zou je het omschrijven? Dof of schel ofzo? En ook nog iets na een knal? Een sisje ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je, met 1 knal per 5 uur... Ik denk dat de buurvrouw niet zo blij zal zijn
Maar op zich is het geruststellend dat niemand het precies weet want dat wil alleen maar zeggen dat het dus niks ergs is, anders had iemand het wel geweten, de brandweer had ook geen idee dus daar hou ik me maar even aan vast
Nee, verder niks geen bijgeluid, 1 knal en niks er na, behalve hartkloppingen natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 254744 op 07-03-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

verwarming al ontlucht?
bij het aanslaan van de cv?
misschien je koelkast? die aanslaat?

[ Voor 59% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-03-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
verwarming is electrisch en staat uit, de ijskast staat beneden, in de keuken, het knalt een etage hoger

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 254744 op 07-03-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:31:
Heb je geen vreemde luchten? Hoe harde knallen waren het (waarmee te vergelijken)?

Heb je je voor dit geregistreerd op GoT?
Anoniem: 254744 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:49:
Reg. datum: 10 januari 2007
Zijn het geen grote balken/stukken muur die aan het kraken/breken zijn?

Dat was ook het idee van de brandweer, maar ik zie niks in ieder geval...
Ik zie toch echt reg datum 7 maart 2008 staan?

Ik heb bij dit topic wel een beetje een glazen bol gevoel. Als je zelf al geen aanwijzingen hebt. Hoe moeten wij dan vanaf onze pc horen/zien waar het geluid vandaan komt. Zonder enige aanwijzing wordt dit een topic lang blijven gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
check je buren eens? Me tante heeft een buurman die bij de politie werkt en die vond het vroeger wel eens leuk om midden in de nacht met zn pistooltje te gaan oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn aanwijzingen zijn±

het knalt hard
het heeft geen consequenties
het is eng
ik denk dat het electrisch klinkt

Meer weet ik niet

De buurman is bakker

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 254744 op 07-03-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Maar je bent dus nooit in de buurt als de knal komt? Ik bedoel, dat lijkt me handiger om op te wachten, als je toch niets merkt van die knallen qua kapotte apparatuur of een rammelend huis. We kunnen wel wat gokken, al schiet dat niet zo op. Eerst maar eens lokaliseren. :) Zet een videocamera aan ofzo, misschien dat je daarmee iets kan 'vangen'.

* TerraGuy heeft hier een geiser die willekeurig om de zoveel tijd met een harde knal 'ontploft'; je schrikt je rot maar na een tijdje wen je er aan... heeft iets te maken met uitzetten en krimpen, maar reparateur kon het probleem niet vinden...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
"Buurman bakker". Misschien moet je is aan hem vragen of er iets knalt? Lijkt me niet onwijs vreemd met al die apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

sja tis dat het hier niet de HK is maar toch ........ is heb het meeste gelezen maar mijn eerste gedachte is 'welke medicijnen gebruik je ?' sorry hoor maar als het echt zo hard etc is als jij stelt dan moet het te vinden zijn. Daarnaast als je echt voor zoiets al de brandweer belt (ze zouden me hier compleet uitlachen en een rekening sturen) dan sja...

even de achtergrond. ik ben zelf o.a. schade expert en wordt naar de meest vage dingen gestuurd maar dit zou er eentje worden op de ranglijst :)

edit: ik zie dat je speciaal hiervoor geregged bent. En je bent een vrouw....ik wil best een nachtje bij je komen overnachten (mits in de buurt) om en de oorzaak opsporen :9

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 07-03-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was wel in de kamer, de 1e keer was in de slaapkamer en de 2e en 3e keer in de woonkamer, de 3 keren was ik er en kon ik desondanks niks lokaliseren vanwege de hardheid, het is in 1 keer overal

Ik dacht in eerste instantie dat ik die eerste gedroomd had, bij de 2e dacht ik eigenlijk alleen maar dat ik het dus niet gedroomd had en bij de derde wist ik zeker dat het echt was en belde de brandweer niet om te vragen of ze wilden komen kijken maar omdat ik ze wilde vragen of ze een pasklaar antwoord hadden, iets in de sfeer van stof in een stopcontact of een overladen stopcontact of wat dan ook...

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 254744 op 07-03-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
Anoniem: 254744 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:17:
Inderdaad, ik zit de hele tijd op de klap te wachten! En ja, dat verhaal zou heel goed kunnen kloppen, ik heb alleen geen flits gezien, maar luchtvochtigheid zou wel kunnen natuurlijk, alleen het is nu volgens mij niet speciaal vochtig, maar dat idee klinkt veelbelovend
Of ik krachtstroom heb... geen idee, hoe kom ik daar achter?
Krachtstroom is wisselstroom ( net als het lichtnet ) maar dan op 380Volt ipv 230Volt ( Correct me if I'm wrong )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Misschien heb je last van een klopgeest in je huis. Zomaar een poging tot een andere verklaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, ik ga 'm sluiten. Daar er geen enkele aanwijzing is dat dit probleem electronisch van aard is en er hier druk op losgespeculeerd word, zou ik het topic naar SG willen moven. De topic-starter heeft daar echter geen toegang toe, dus ben ik genoodzaakt 'm te sluiten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.