Toon posts:

Netwerk XP 2 PC's: Limited or no connectivity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Situatie

PC 1: windows XP PRO (2,53 GHz, 1 GB RAM)
Zonealarm (maar staat uit), windows firewall, staat uit.
Avast antivirus 7 (aan)
Deze PC is middels een tweede netwerkkaart verbonden met het web.
Netwerknaam: MSHOME

PC 2: windows XP Home (933 Mhz, 256 MB RAM)
Geen firewall, windows firewall staat uit.
Netwerknaam: MSHOME

PC's zijn verbonden middels een crosslinked UTP kabel en uiteraard 2 naar mijn weten goede netwerkkaarten.

Door het runnen van de new network connection wizard op beide PCs, waarbij ik voor PC 1 "this computer connects directly to the internet" koos, en bij PC 2: "connects to the internet through another computer" koos, en waarbij ik bij beide wizards "filesharing ON" gezet heb, zie ik onder "microsoft windows network" nu op beide PCs onder het netwerk "MSHOME" PC 1 staan. Echter, PC 2 is niet te zien.
En in beide taakbalken zie ik het netwerk icoontje staan met een driehoekig icoontje met daarin het uitroepteken: "Limited or no connectivity".
Als ik dit probeer te verhelpen (dmv de REPAIR optie) blijf ik vastzitten : "Renewing IP adress failed".

Hoe zorg ik ervoor dat ik de bestanden van PC 2 ook via PC 1 kan benaderen, dat is het doel.

Any help?

Groetjes
Airwave

Verwijderd

Het zal wel automatisch aangezet worden of al aanstaan maar even voor alle duidelijkheid:

Op de PC waarop de files staan moet "file and printer sharing" aan staan.

Op de PC waarmee je werkt moet "client voor MS networks" aan staan.

Dit heeft niets met de connectiviteit te maken maar wel met wat je onder "microsoft windows network" ziet staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE
Het limited / no connectivity is nu opgelost door PC 1 het IP 192.168.1.1 toe te kennen en PC 2 het IP 192.168.1.2. Ik zie echter de PC 2 nog steeds niet op PC 1.

Verwijderd

Topicstarter
Op zowel PC 1 als PC 2 staan client.... en filesharing.... onder de connecties AAN.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd wat ik zei (dus op beide compu's beide opties aanzetten)?

MS wat de naamgeving betreft en de structuur van dit soort diensten zeer onduidelijk (F&P sharing is blijkbaar meer dan alleen maar F&P sharing en wat is een MS netwerk?). Maar je moet het i.i.g. aanzetten om de computers elkaar te kunnen "zien".

===========

OK, dat staat dus goed. Dan kan het m.i. weinig anders zijn dan een poort die geblocked wordt. Dus kijk nog eens goed naar firewalls e.d.

En het is trouwens verstandig om F&P sharing op je internet-NIC uit te zetten O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE 2:

Ik kan via PC 1 dmv tracert 192.168.1.2 een goede trace uitvoeren naar dat PC 2.
Andersom werkt dit ook.

Maar de PC 2 blijft onzichtbaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:16:
Ik zie echter de PC 2 nog steeds niet op PC 1.
Wel op PC2? Zo ja dan gaat er zeker wat mis met poorten...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat voor poorten?
Zou er op PC 2 een poort gesloten zijn, dat dit probleem veroorzaakt?

Verwijderd

Nee, op PC1... Daarom vraag ik ook of je kan proberen of je op PC2 PC2 kan zien...

Communicatie zal toch moeten lopen via een poort. Normaal gesproken staan deze op interne netwerken wel open, maar wellicht zit er bij jou dus toch wat tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan PC 2 zowel op PC 2 als op PC 1 niet zien...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe is PC1 verbonden met het web? Is een router anders geen optie voor je?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
PC 1 is verbonden via een router...
Nu is het delen van internet met PC 2 niet het doel, ik wil dat ik de bestanden op PC 2 kan benaderen via PC 1.

Verwijderd

Topicstarter
Nog vreemder...

Ik kan nu wel submappen onder PC 2 benaderen door //{ipnummer}/submap te tikken als adres, via PC 1. Maar de PC 2 zelf is nog steeds niet zichtbaar onder de workgroup...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Een switch kost tegenwoordig niets meer. Is dat neit wat?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dubbelcheck of bij de netwerkverbinding "Client voor Microsoft-netwerken" aanstaat.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1