Hey
.
Ik zit hier met een probleem, ik heb hier enkele kunststof schuimblokken die gesneden moeten worden.
Na enig gegoogle, wat zoeken op circuits-online en hier kwam ik al snel bij weerstandsdraad. Ik alle offline shops afgeweest of ze weerstandsdraad hadden, maar ze stonden me allemaal aan te kijken alsof ze water zagen branden. (N00bs
) Mijn idee was om dit te kopen, en gelijk wat advies in te winnen(het handige aan vakmannen
). Echter kom ik nu eigenlijk bij Conrad uit, omdat dit de enige gangbare plaats lijkt waar ze het hebben.
Punt is: mijn electronica kennis is roestig, verder dan wat weerstandjes kwam ik niet in de 2e van het middelbaar onderwijs.
Nu weet ik wel wat de grootheden I en P en R enzo betekenen(deze leken me alvast van toepassing
).
Maar de specs op Conrad kom ik eigenlijk al niet uit. Na een zoektocht bij Conrad op (hoe link ik naar searchresults? ^^)weerstandsdraad krijg ik wel een lijstje met diameters en weerstand per meter, maar de diameter in de titel komt al niet over met de diameter genoemd in de specs. De diameter is ook van belang omdat het schuim wat ik moet snijden vrij taai is(geen gewoon piepschuim), en het allemaal wel mooi moet worden.
De draad moet dus ongeveer 70cm lang zijn en op een simpele labvoeding werken. Ook moet de draad even meegaan, dus die koperdraad en ijzeroplossingen heb ik maar alvast even overgeslagen.
Mijn vraag luidt dus welke draad kan ik het beste nemen?
Ikzelf neig naar die NiCr-draad met 1.11 ohm/meter weerstand. Aangezien de mod op circuits-online die ook noemde.
En als ik de draad dan heb, op hoeveel volt moet ik de labvoeding instellen?
BVD.
eigen probeersel:
0.7*1.11
=0.777 ohm
U=R*I
P=U*I
P=U^2/R
En toen stopte het, geen idee welk vermogen/welke spanning ik moet hebben.
Ik zit hier met een probleem, ik heb hier enkele kunststof schuimblokken die gesneden moeten worden.
Na enig gegoogle, wat zoeken op circuits-online en hier kwam ik al snel bij weerstandsdraad. Ik alle offline shops afgeweest of ze weerstandsdraad hadden, maar ze stonden me allemaal aan te kijken alsof ze water zagen branden. (N00bs
Punt is: mijn electronica kennis is roestig, verder dan wat weerstandjes kwam ik niet in de 2e van het middelbaar onderwijs.
Maar de specs op Conrad kom ik eigenlijk al niet uit. Na een zoektocht bij Conrad op (hoe link ik naar searchresults? ^^)weerstandsdraad krijg ik wel een lijstje met diameters en weerstand per meter, maar de diameter in de titel komt al niet over met de diameter genoemd in de specs. De diameter is ook van belang omdat het schuim wat ik moet snijden vrij taai is(geen gewoon piepschuim), en het allemaal wel mooi moet worden.
De draad moet dus ongeveer 70cm lang zijn en op een simpele labvoeding werken. Ook moet de draad even meegaan, dus die koperdraad en ijzeroplossingen heb ik maar alvast even overgeslagen.
Mijn vraag luidt dus welke draad kan ik het beste nemen?

En als ik de draad dan heb, op hoeveel volt moet ik de labvoeding instellen?

BVD.
eigen probeersel:
0.7*1.11
=0.777 ohm
U=R*I
P=U*I
P=U^2/R
En toen stopte het, geen idee welk vermogen/welke spanning ik moet hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Hieronymus op 07-03-2008 19:20 ]
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.