Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag, wij gaan voor KWF Kankerbestrijding een wereldreis maken (zie www.whereisthebus.nl).

Wij hebben een TomTom Go waar je mooi coördinaten op af kan lezen. Nu zijn deze coördinaten ook uit te lezen je de kaart af rijdt (bijvoorbeeld Oostenrijk "uit"). Maar wat ik zie is dat dit niet eindeloos kan . Door over de kaart te scrollen kun je in het "zwarte"ook hier bepalen wat de coördinaten zijn. Maar op het moment dat "de kaart van europa" van het beeld verdwijnt door bijvoorbeeld naar beneden te scrollen, schiet "de kaart van europa" automatisch terug in beeld en zo zijn de coördinaten dus niet verder weg af te lezen. Nu zijn we benieuwd of de tomtom ook verderop gps coördinaten kan weergeven, zeg in midden Afrika.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor. Het enige wat wij nodig hebben zijn gps coördinaten die we naar een hardcopy kaart kunnen vertalen.

Alvast bedankt

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De Site van TT gecontroleerd voor wereld kaarten? je weet zeker dat het ding niet beperkt is tot de EU? heeft ie wel ontvangst van alle sattelieten en kan íe dat dan weergeven zodat je het kan vergelijken met papieren kaarten?

Garmin heef ook allerlei dingen die gewoon de co-ordinaten en de kompas richting aangeven, niet duur wel handig.

And it goes BRAAAAAPP!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat vanaf de net boven de evenaar tot ongeveer Zuid-Afrika er geen GPS dekking is... Misschien moet je eens is gaan informeren bij een satelliet winkel. Die kunnen je misschien ook advieseren over de mogelijkheden om daar te bellen...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Met de PocketPC versie van TomTom kun je bij de GPS configuratie zien wat je coordinaten zijn, misschien heeft de Go ook zo'n optie?

GPS dekking is wereldwijd, dus ook in hartje Afrika of op de zuidpool.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
GPS is - nou ja, Global. Dus overal te gebruiken, alleen zijn er voor bijvoorbeeld Tomtom geen kaarten.

Is het niet gemakkelijker om een losse GPS ontvanger te gebruiken in combinatie met een telefoon? Ik neem zelf altijd een bluetooth ontvanger mee, die ik dan weer log op mijn Sony-Ericsson w800i met een gratis Java applicatie. Je kunt dan de coordinaten, richting en snelheid aflezen en achteraf kun je alles opslaan als text bestand of Google Earth overlay.

Zo kun je thuis kijken waar je allemaal geweest bent, wanneer en via welke route. Het grote voordeel is ook dat het boeltje gemakkelijk een dag of zelfs twee mee gaat op een batterijlading.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Of regel een oud laptopje, een seriele GPS ontvanger, en Google Earth, Microsoft AutoRoute

etc.. etc..

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

vreemd dat er wel maps van tom tom voor south africa zijn.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1