Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe + Office conflict met internet

Pagina: 1
Acties:

• apollo88
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06-2023
Hey,

Ik gebruik voor school een fuijtsu siemens laptop en heb office 2007 en Adobe CS3 Premium installed. Echter zodra ik internet aan heb (wireless btw) en ik probeer een bestand te openen dan loopt 3 op de 4x het betreffende adobe/office programma vast (reageert niet) en als ik dan de verbinding verbreek is die in 10 sec goed en werkt alles prima. Office heeft verder ook moeite als ik plaatjes of tabellen kopier dan krijg ik hetzelfde probleem dat die vastloopt en dat ik de verbinding er af moet halen om de actie verder af te ronden. (Krijg overigens geen melding dat de verbinding de oorzaak kan zijn, ben zelf door te zoeken hierachter gekomen). Dit begint aardig te irriteren en ik kan nergens een oplossing vinden op internet en heb en wat ICTers gevraagd die ik ken en die hadden zo 123 ook geen idee. Iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen?

edit: Overigens als ik zeg maar 5 min wacht dan gaat die meestal wel door en reageert het betreffende programma weer, daarnaast heb ik dezelfde pakketen op mijn destkop staan en daar werkt alles prima.

mvg,
Ruud

[ Voor 10% gewijzigd door apollo88 op 07-03-2008 18:19 . Reden: some extra info ]

• apollo88
bump

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Klinkt als een driver probleem, verwijder eens de oude driver en installeer de nieuwste. Mocht je al de nieuwste hebben dan kan je kijken wat er gebeurd als je deze verwijderd en opnieuw installeerd. Tevens kan je proberen om een oudere versie te installeren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• apollo88
Bedankt voor je reactie mentox, ik neem aan dat je de drivers van de wireless wifi kaart bedoelt. Ik snap echter niet helemaal waar ik dan naar moet zoeken, ik heb een scrshot gemaakt uit apparaatbeheer waar ik tevens opmerkte dat er daar idd iets niet goed zat (uitroepteken)

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/130/netwerknc8.jpg

Overigens wou ik als extra info nog toevoegen aan het probleem dat die thuis vaker moeilijk doet op het netwerk dan op het schoolnetwerk waar dit conflict vrijwel nooit meer voorkomt...

Maar om even op het onderwerp terug te komen, waar en welke drivers moet ik naar zoeken want weet wel iets van pc's en ook wel van drivers (voor videokaarten dan) maar hier heb ik nog nooit mee gewerkt en ben ik dus nieuw in ;)

mvg,
Ruud

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
apollo88 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:31:
Bedankt voor je reactie mentox, ik neem aan dat je de drivers van de wireless wifi kaart bedoelt. Ik snap echter niet helemaal waar ik dan naar moet zoeken, ik heb een scrshot gemaakt uit apparaatbeheer waar ik tevens opmerkte dat er daar idd iets niet goed zat (uitroepteken)

[afbeelding]

Overigens wou ik als extra info nog toevoegen aan het probleem dat die thuis vaker moeilijk doet op het netwerk dan op het schoolnetwerk waar dit conflict vrijwel nooit meer voorkomt...

Maar om even op het onderwerp terug te komen, waar en welke drivers moet ik naar zoeken want weet wel iets van pc's en ook wel van drivers (voor videokaarten dan) maar hier heb ik nog nooit mee gewerkt en ben ik dus nieuw in ;)

mvg,
Ruud
Ik weet niet of je het probleem nog steeds hebt maar je liet een berichtje achter bij mijn profiel.

De site haal je van de site van de fabrikant en je verwijderd de drivers van de apparaten met de gele uitroeptekens. (Bij fuijtsu siemens staan ze onder support)

Vervolgens installeer je de drivers opnieuw via de setup die in de map van de gedownloade drivers zit.

Mocht je iets ander bedoelen dan hoor ik het graag.

PS. het is handiger om een DM te sturen. Die zie ik elke dag en mijn profiel bekijk ik bijna nooit. Je moet DM wel aanzetten voor jezelf. Dit kan je doen bij je voorkeuren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.