• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 17:12

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik ga binnenkort op kamers en mijn nieuwe vloeroppervlak is nogal beperkt. Elke ruimtebesparing is welkom, dus zoek ik een alternatief voor mijn huidige TV - een 55cm bakbeest. Ik heb drie opties:

1. Toch maar gewoon mijn huidige tv in de kamer proppen. Het makkelijkst.
2. Een platte tv kopen. Helaas ben ik maar een arme student, dus op zo'n uitgave zit ik eigenlijk niet te wachten.
3. Televisie kijken op mijn laptop via een externe TV tuner.

De derde optie lijkt mij het aantrekkelijkst, omdat hij zowel ruimtebesparend als goedkoop is. Omdat de kamer klein is vind ik het beperkte beeldoppervlak geen probleem.

Nu raak ik echter verstrikt in een oerwoud van externe tv-tuners en bijbehorende software. Ik heb een hoop reviews gelezen, maar eigenlijk zijn ze geen van allen echt positief. De beeldkwaliteit valt tegen, de afstandsbediening is onhandig (of afwezig) en er zijn veel meer klachten.

Eigenlijk zoek ik gewoon een goedkope tv-tuner met zo min mogelijk features (televisie opnemen of kabelradio luisteren hoeft van mij niet) maar wel een aanvaardbare beeldkwaliteit.

Bestaat die überhaupt? Zijn er hier mensen met ervaringen met dit soort producten?

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Ik heb zelf alleen ervaring met interne PCI kaarten van Hauppauge en Asus, maar Hauppauge producten komen zelden slecht uit tests. Ik ben ook erg tevreden over de mijne.

Jij zou eens kunnen kijken naar de WinTV-HVR-1400, mits jouw laptop een PC Express slot heeft. Of als het goedkoper/simpeler moet een USB variant van Hauppauge.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat je budget is, maar als het even kan zou ik wel een aparte tv nemen. Zo'n tuner voor je laptop werkt op zich wel als je een fatsoenlijk merk neemt (beeldkwaliteit is prima), maar het is wel lastig dat je in principe niet tegelijkertijd kunt tv kijken en computeren. Je kunt het tv-beeld wel in een windowtje zetten, maar dat is allemaal wat behelpen.
De cheapste lcd-tv kost zo'n 200 euro (2dehands misschien wel goedkoper). Een beetje tv-tuner voor de laptop kost zo'n 80 euro. Als je het prijsverschil ervoor over hebt zou ik voor de losse tv gaan. Zo niet, en kijk je weinig tv op je kamer dan voldoet zo'n tv-kaart ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 07-03-2008 19:31 ]

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zou zeker voor een tuner voor je laptop gaan. Van een tv voor een dergelijk bedrag kun je niet verlangen dat het gebruikte panel van een beetje kwaliteit is. Dan is je laptop beeldscherm waarschijnlijk beter. En als je perse twee dingen tegelijk wil kunnen doen kun je altijd nog een externe monitor aansluiten aan je laptop.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik wil geen twee dingen tegelijk doen.

Die MSI card ziet er veelbelovend uit, maar ik kan geen review vinden. De PCI kaart uit dezelfde serie krijgt goede reviews, maar dat zegt neem ik aan niets over dit product.

Ik zoek nog even verder :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ik zou voor de tv gaan -> als er iets gebeurd met je laptop (kapot, reparatie ed) dan ben je ook je tv kwijt :)

EN: je gebruikt je laptop meer dus hij sluit slijt harder

EN je moet trouwens ook een afstandsbediening halen.. dus ongeveer 80 + AB = minimaal 100?

[ Voor 2% gewijzigd door sjongenelen op 08-03-2008 00:45 . Reden: omg vrijdag ]

you had me at EHLO

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb een Windows MCE remote (voor gebruik met Mediaportal) en bij de meeste usb tv kaarten wordt een afstandbediening geleverd.

Bij die MSI trouwens niet. Ik kan dat ding niet eens vinden op de website van MSI (slechte site trouwens) en hij staat ook niet in de pricewatch. Google geeft gewoon de PCI kaart als je zoekt op TV@nywhere.

• WiLLoW_TieN
De ALDI schijnt NU ook een USB TV-kaart in de aanbieding te hebben met AB voor € 39,99 !!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ik koop niks van de aldi zonder een paar reviews gelezen te hebben. Zeker niet als het verschil maar een tientje is.

Ik heb eindelijk het MSI product gevonden op hun website: hier

edit: Hmm, het sleutelwoord lijkt cardbus te zijn. Er zijn heel veel extreem goedkope cardbus tv kaartjes te vinden. Heeft iemand ervaring met zoiets?

[ Voor 26% gewijzigd door Bozozo op 07-03-2008 20:36 ]

• WiLLoW_TieN
We weten ( nog ) niet wat voor laptop jij hebt maar heeft deze zo een slot ?

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb een NEC Versa. Er zit een gleuf van het juiste formaat en er staat een PCMCIA adapter bij mijn device manager, dus het zal wel goed zijn.

Bij veel cardbus TV kaarten zit schijnbaar geen afstandbediening. Hebben programma's als MediaPortal toegang tot dit soort apparaten, zodat ik mijn MCE remote kan gebruiken?

edit: nog een technische vraag: moet ik een DVB-T kaart of een analoge kaart hebben. Ik begrijp het verschil eerlijk gezegd niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bozozo op 07-03-2008 21:01 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 10:44

Trebbors

Failure is no option!

Je moet een analoge kaart hebben. DVB-T is digitenne. Dus digitaal via de ether.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ah, bedankt.

Ik heb nu deze van AVerMedia op het oog, met afstandbediening. Ik kan niet vinden welke chipset erin zit, dus ook niet of hij wordt ondersteund door Media Portal.

edit: Vergelijking van 6 producten
Deze van Pinnacle is ook interessant.

Zo veel keus, zo weinig reviews :|

[ Voor 34% gewijzigd door Bozozo op 07-03-2008 23:12 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 10:44

Trebbors

Failure is no option!

Ik ben zelf op zoek naar een slaapkamer LCD, maar als je die prijzen ziet van kleine LCD's dan zou een cheape laptop met een TVkaart nog goedkoper zijn!

Verwijderd

Een andere optie is de Digizon box. Deze set top box sluit je aan op je TV aansluiting en vervolgens kun je via WLAN op je laptop TV kijken.
Pagina: 1