Toon posts:

[Leopard] Veel files kopieren via netwerk: files ontbreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een probleempje met Leopard.

Ik heb op m'n iMac een folder met 1440 kleine bestandjes (100k elk). Ik selecteer ze allemaal en sleur ze naar een folder op m'n Mac Mini. Kopieren gaat vrij rap, maar achteraf blijken een paar files niet gekopieerd te zijn.

Dit lijke random te zijn: soms ontbreken er 5, soms 15, altijd andere, en nooit wordt alles gekopieerd. Zelfs als ik de selectie reduceer tot 100, is het me nu 1x gebeurd dat er maar 99 overgingen.

Lokaal kopieren lijkt wel altijd goed te gaan. Ik heb het maar opgelost door alles in 1 zip te gooien en die over te pompen, maar dat vind ik geen workaround.

Beide Macs draaien 10.5.2 en zijn connected via een gigabit switch.

Dit, en de standby-problemen van MacBooks, en de wireless-problemen, doen mij twijfelen of ik niet terug moet naar Tiger, dan maar geen TM. Files kopieren via het netwerk moet toch foutloos kunnen, dacht ik zo. Als ik daar niet op kan vertrouwen...

Iemand suggesties? Ik heb niet echt iets terug kunnen vinden via Google, enkel een topic op het Apple discussieforum waar nog niemand op gereageerd heeft.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53
Dat heb ik ook gemerkt bij mijn fileserver backups (op een Freenas-based AFP share). Heel merkwaardig verschijnsel, en ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen, maar dit dan even ter bevestiging van het feit dat je niet de enige bent.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Heb je al een bug report bij Apple ingediend? http://www.apple.com/feedback

Verwijderd

Topicstarter
Arthur, bedankt voor de info, goed om te weten dat ik niet de enige ben. :)

Blaf, thanks voor de link, die kende ik niet. Ik probeerde al een bug te reporten bij ADC, maar m'n login werkte even niet. :( Ik ga het zo dan aanmelden.