• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
Het volgende.

We hebben hier 1 domain, met (o.a.) 2 Windows 2003 DC's. DC1 en DC2. Nu is het zo, dat de installatie (software) van DC1 niet erg fris meer is, en de hardware van DC2 is niet geweldig meer.

Nu is het de bedoeling dat er een nieuwe server besteld gaat worden, en hiervan willen een nieuwe (primaire) DCx van maken. Daarna kan de huidige DC1 opnieuw geinstalleerd worden. Alle ouwe crap eraf, en 2 frisse, DC's inrichten. Vervolgens kan de (oude) DC2 afgevoerd worden.

Natuurlijk heb ik al aardig gegoogled, en op technet rondgekeken. Maar wat is nou, domain controller technisch gezien, de juiste volgorde van het promoten / demoten.

Iemand een soortgelijke situatie gehad, of wat tips / advies voor me?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41

Asteroid9

General Failure

Nieuwe server installeren, promoten tot DC, alle FSMO roles overzetten naar de nieuwe server en daarna de oude DC's demoten.

Simple as that...

DNS configuratie wel even goed opzetten.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vergeet je Schema master niet trouwens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

En als je toch bezig bent, vergeet niet om hem ook even global catalog server te maken 8)

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
Het heeft ff geduurd (druk druk druk :P ), maar het is gelukt....

Kwam deze ook nog tegen trouwens, mocht iemand interesse hebben...

How to view and transfer FSMO roles in Windows Server 2003

[ Voor 4% gewijzigd door _Chris_ op 19-07-2008 10:43 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat de mensen in PNS dit KB artikel al wel kenden.. Verder is het omzetten van een DC natuurlijk een peuleschil in W2k3 en zeker niet PNS waardig..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.