Toon posts:

Unreal 2 engine gaat niet met 8 series onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.578 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier en vraag jullie aandacht voor het volgende.
Als je graag games speelt die gebruik maken van de unreal 2 engine en je hebt windows XP als bestuursysteem, koop dan GEEN nvidia 8 serie !
Ik heb dat dus wel gedaan en kreeg te maken met zgn stuttering.
Dit lijkt op lag .
Het lijkt wel of je met een oud systeem en oude videokaart een modern spel wil spelen.
Mijn systeem is hagelnieuw, duo core E3750, asus commando moederbord, 2048 ramm, 500 watt antec psu.
Ik ging zoeken naar de oorzaak en via google kwam ik er snel achter : http://forums.nvidia.com/...4cea8853c&showtopic=23904
Je gelooft het niet, een 4 jaar oud spel als ut2004 loopt niet op een 8800GTS-512, zelfs niet op een ultra !
En daarmee nog veel andere spellen, die gebruik maken van dezelfde engine.
En het is zo dat niet alle levels/mappen er last van hebben.
Het nieuwe ut3 spel is geen enkel probleem en loopt prima op dezelfde computer.
Heb nu een nieuwe ati HD 3870, hierbij loopt alles wel goed.
Lees eerst maar eens dat nvidia forum over dit probleem.
Alles is al geprobeerd, drivers, mailen naar nvidia, etc.
Als je VISTA gebruikt is er niets aan de hand !

Dus mijn 8800 staat op vraag en aanbod, helaas.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

De topictitel zou moeten zijn Unreal 2004 werkt niet goed met 8 series onder Xp.

Bijvoorbeeld Vanguard (dat draait op de unreal 2 engine) draait prima onder XP.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Hmm, dit is dus duidelijk een nVidia probleem.. Gelukkig wacht ik nog even met het vervangen van m'n 6600GT...

Verwijderd

Heb ook een 8 serie en Xp en unreal2k4, draait prima.
Ik heb wel een amd, moest wel die extra gamedriver instaleren voor amd voor alle games goed werkte. Maar met deNvidia 8800GTS bij mij geen enkel probleem hoor.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou ook kunnen, alleen kijk eerst even op die nvidia treat die ik boven noem.
Kun je dus zien wie allemaal deze problemen heeft sedert december 2006.
Ik kan natuurlijk niet zeggen, die wel en die niet.....etc.
Maar op die treat zie dat er spelers zijn met thief, red orchestra, en nog vele andere games met dezelfde engine, met dezelfde problemen.
Ik heb deze tread geplaatst omdat ik vind dat NVIDIA dit zou moeten meedelen op de verpakking van het betreffende product, zodat veel collega gamers een hoop ellende bespaard blijft.
En niet zoals ik geld over de balk moet gooien.
Maar goed, lees eerst even ( bijna 40 pagina,s) de nvidia tread.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:17:
Ja, dat zou ook kunnen, alleen kijk eerst even op die nvidia treat die ik boven noem.
Kun je dus zien wie allemaal deze problemen heeft sedert december 2006.
Ik kan natuurlijk niet zeggen, die wel en die niet.....etc.
Maar op die treat zie dat er spelers zijn met thief, red orchestra, en nog vele andere games met dezelfde engine, met dezelfde problemen.
Ik heb deze tread geplaatst omdat ik vind dat NVIDIA dit zou moeten meedelen op de verpakking van het betreffende product, zodat veel collega gamers een hoop ellende bespaard blijft.
En niet zoals ik geld over de balk moet gooien.
Maar goed, lees eerst even ( bijna 40 pagina,s) de nvidia tread.
Ik heb ooit zoon patch/hack versie achtig iets geinstalleert op mijn pc om halo2 werkend te krijgen op XP (Vanwege Directx9/10) meschien dat dat het probleem wel verholpen heeft.
Dat kan je ook even proberen natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:11:
[...]

Heb ook een 8 serie en Xp en unreal2k4, draait prima.
Ik heb wel een amd, moest wel die extra gamedriver instaleren voor amd voor alle games goed werkte. Maar met deNvidia 8800GTS bij mij geen enkel probleem hoor.
Misschien kun jij dit op dat nvidia forum zetten, over extra gamedriver etc.
Misschien helpt dat een aantal 'fellow gamers'.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 02:54
Toch vreemd dat UT2K4 perfect loopt met 120 fps @ ultra high @ 1680*1050 met 8800 gtx @ 630/2000 en C2D E6600 @ 3 ghz. Misschien moest je gewoon ff de affiniteit op 1 core zetten?(dit moest ik ook doen bij UT99)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:22:
[...]

Misschien kun jij dit op dat nvidia forum zetten, over extra gamedriver etc.
Misschien helpt dat een aantal 'fellow gamers'.
Hey, ik weet niet of het de oplossing is.
Het is een mogelijkheid. Dus ga datniet posten daar. Zou ik het eerst zeker moeten weten.
En als ik hoor dat er problemen zijn met die drivers ga ik het liever niet testen met de kans dat ik straks ook problemen met met me UT2K4 :P

Verwijderd

skelleniels schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:26:
Toch vreemd dat UT2K4 perfect loopt met 120 fps @ ultra high @ 1680*1050 met 8800 gtx @ 630/2000 en C2D E6600 @ 3 ghz. Misschien moest je gewoon ff de affiniteit op 1 core zetten?(dit moest ik ook doen bij UT99)
UT2K4 ondersteunde dacht ik (Hang me er niet aan op) 64Bits systemen en Dual Core.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:20:
[...]

Ik heb ooit zoon patch/hack versie achtig iets geinstalleert op mijn pc om halo2 werkend te krijgen op XP (Vanwege Directx9/10) meschien dat dat het probleem wel verholpen heeft.
Dat kan je ook even proberen natuurlijk :)
Bedankt, maar ik ben niet echt een technicus.
Ok, weet wel iets, maar op dat nvidia forum hebben ze echt alles geprobeerd.
Het bijkt een Nvidia driver bug op XP te zijn.
Zelf heb ik 5 x gemaild naar nvidia, de meeste staan op het nvidia forum.
Nvidia geeft het probleem toe, maar ze beloven nu al ruim een jaar een oplossing.
Maar die komt dus niet.
Je kunt zelf het probleem redelijk uitschalen, door met je wapen verborgen te spelen.
Nvidia zegt ook dat het te maken heeft dat XP een andere shader (texture) benadering heeft dan Vista.
Er zijn 2 mappen in ut die het ergst zijn, DM-Trainingday en CTF-Citadel.
Als je in deze mappen alleen rondloopt is er niet veel aan de hand, maar zodra je er 4 of meer bots inzet, dan zijn deze bijna niet te spelen.
Van dm-trainingday heb ik een niet stutter versie gemaakt.
Heb de hele lighting vervangen, en shaders door standaard textures vervangen.
Tja, dan loopt de map wel, zonder stutter.
Maar goed, dit staat allemaal op dat forum.
Het is nu trouwens een der grootste treats op het nvidia forum.
Helaas !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:27:
[...]

UT2K4 ondersteunde dacht ik (Hang me er niet aan op) 64Bits systemen en Dual Core.
Klopt. Vraag is natuurlijk of iedereen die het spel speelt wel alle update's en tweaks hebben geinstalleerd. Heb het zelf nog ff geinstalleerd maar ondervind geen problemen met het spel. Om nu te zeggen dat het puur aan Nvidia ligt lijkt me niet geheel logisch, aangezien er heel veel verschillende setups gebruikt worden en weinig echt aan geven wat ze geprobeerd hebben om het probleem proberen op te lossen.

Als het al aan Nvidia zou liggen dan zou iedereen er last van moeten hebben maar dat is niet het geval. En hoeveel % van de posters daar werken hun hardware helemaal bij, zoals laatste firmware MoBo etc. ?

En ongeveer 400 spelers die daar posten vind ik nu niet representatief voor all UT2 gamers :)

http://www.gamershell.com/download_11747.shtml

De laatste patch van het spel zelf is meen ik uit december 2005 dus er word ook niet echt meer geoptimaliseerd voor nieuwe hardware vanuit de developers zelf, die kunnen ook eens kijken wat ze er aan kunnen doen als het zo een groot probleem is :)

Edit = toevoeging

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Sorry,
Heb nu een ATI op dezelfde computer en alles ook ut2004 loopt geweldig.
Het is een nvidia probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Sorry,
Dat was een reactie op skelleniels zijn post...
Wel effe goed lezen, dit gaat over processor core's
[Aura]Parabellum in UT ?? (lang geleden ? )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:35:
[...]

Klopt. Vraag is natuurlijk of iedereen die het spel speelt wel alle update's en tweaks hebben geinstalleerd. Heb het zelf nog ff geinstalleerd maar ondervind geen problemen met het spel. Om nu te zeggen dat het puur aan Nvidia ligt lijkt me niet geheel logisch, aangezien er heel veel verschillende setups gebruikt worden en weinig echt aan geven wat ze geprobeerd hebben om het probleem proberen op te lossen.

Als het al aan Nvidia zou liggen dan zou iedereen er last van moeten hebben maar dat is niet het geval. En hoeveel % van de posters daar werken hun hardware helemaal bij, zoals laatste firmware MoBo etc. ?

En ongeveer 400 spelers die daar posten vind ik nu niet representatief voor all UT2 gamers :)

http://www.gamershell.com/download_11747.shtml

De laatste patch van het spel zelf is meen ik uit december 2005 dus er word ook niet echt meer geoptimaliseerd voor nieuwe hardware vanuit de developers zelf, die kunnen ook eens kijken wat ze er aan kunnen doen als het zo een groot probleem is :)

Edit = toevoeging
Tja, deze antwoorden kregen wij ook van hardcore nvidia fans.
Maar zoals gezegd, wij hebben van nvidia zelf mails gekregen waarin zij toegeven dat er een bug in de 8 series zit.
Heeft te maken met shaders-ligthing.
En die paar jongens, wel.... daar zitten dus hele deskundige tussen die weten wat ze doen.
En ATI heeft geen problemen hiermee.
Trouwens, mijn computer heeft alle nieuwe updates en heeft ook last.
Het is zelfs zo erg, dat als je je oude kaart ( mijn geval 7800GS) erin zet, alles weer goed gaat.
Nee, het is iets in de achitecture/drivers van de 8 serie.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:36:
[...]
Sorry,
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Als het al aan Nvidia zou liggen dan zou iedereen er last van moeten hebben maar dat is niet het geval.
Eens met Parabellum!

Verwijderd

Topicstarter
Hier antwoord nvidia:

Response (Manuel G) 02/24/2008 04:14 PM
Hello Willlem,
We apologize for the delay in the fix. The fix for Unreal Tournament 2004 under Windows XP is not a simple fix as it was under Windows Vista due to the differences in the Windows Display Driver Model under Windows XP. We are still working on a fix however it will not be incorporated in the Release 173/174 drivers as these changes will require a lot of QA testing. These changes should fix performance issues on some other older applications which also do not perform up to par for a Geforce 8800 GPU. We have implimented a few changes already however these changes mainly reduce the amount of stuttering but does not improve the overall performance by much as the future changes will.
Regards,
NVIDIA Customer Care

Verwijderd

Topicstarter
nog een:

Discussion Thread
Response (GG) 02/15/2008 02:41 PM
Hello,
Your case is being escalated to our Level 2 Tech Support group. The Level 2 agents will review the case notes and may attempt to recreate your issue or find a workaround solution if possible. As this process may take some time we ask that you be patient and a Level 2 tech will contact you as soon they can to help resolve your issue.
Best Regards,
NVIDIA Customer Care

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

And your point is? Je maakt speciaal een account aan hier om te klagen over nvidia, je TT is niet correct (het gaat namelijk specifiek over unreal2004 niet over de unreal 2 engine) en als mensen zeggen dat het bij hun wel draait ga je quotes van de helpdesk neerzetten?

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:54:
And your point is? Je maakt speciaal een account aan hier om te klagen over nvidia, je TT is niet correct (het gaat namelijk specifiek over unreal2004 niet over de unreal 2 engine) en als mensen zeggen dat het bij hun wel draait ga je quotes van de helpdesk neerzetten?
Het is ookgewoon een klaag topic...
Beetje NVidia afzijken. Hij koopt een 8serie, heeft een probleem, en heeft al besloten zijn 8serie weer te verkopen. (Hij staat op vraag/aanbod)
Dus dit topic is zoizo totaal zinloos. Hij is niet eens opzoek naar een oplossing zins hij die kaart al verkoopt. Had hij dit topic tijd geleden geopend om gezamelijk een oplossing te vinden was hij prima geweest.
Maar nu is het gewoon een NVidia Bash topic.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:54:
Wat ik hoop te bereiken is dat (vooral jonge) mensen 200 of 300 euro uitgeven en dan erg teleurgesteld zijn.
Dat kunnen dus gamers zijn die spellen spelen met de unreal engine.
Nogmaals, het is niet klagen, maar helpen.
Lees eerst dat forum hierover, het is niet alleen ut2004.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben.
Zelf had ik eerst op dat nvidia forum moeten kijken, dan had ik geen miskoop gehad.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 19:37

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja ik snap sowieso niet waarom hij niet bij Ati blijft, want daar werkt het toch prima?
Waarom overstappen als zij zoveel beter zijn? Ik ben tevreden over nvidia en heb juist een ati kaart de deur uit gedaan na een maandje of 3. Vond hem toch teveel herrie(werd snel warm en ging steeds als een gek draaien) maken en voldeed niet aan mijn verwachtingen.

Ik had ook een probleem met Unreal Tournament(eerste). Dit had alleen te maken met de affiniteit en moest in de snelkoppeling een regel toevoegen mbt snelheid cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Het is ookgewoon een klaag topic...
Beetje NVidia afzijken. Hij koopt een 8serie, heeft een probleem, en heeft al besloten zijn 8serie weer te verkopen. (Hij staat op vraag/aanbod)
Dus dit topic is zoizo totaal zinloos. Hij is niet eens opzoek naar een oplossing zins hij die kaart al verkoopt. Had hij dit topic tijd geleden geopend om gezamelijk een oplossing te vinden was hij prima geweest.
Maar nu is het gewoon een NVidia Bash topic.
We hebben echt alles geprobeerd, 13 maanden lang !
Ik ben er sedert 2 maanden mee bezig toen ik mijn 8800GTS kocht.
En af'''' nee hoor, ben gewoon eerlijk.
Als ik tevreden was zou ik het ook zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Floris-K schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:03:
Ja ik snap sowieso niet waarom hij niet bij Ati blijft, want daar werkt het toch prima?
Waarom overstappen als zij zoveel beter zijn? Ik ben tevreden over nvidia en heb juist een ati kaart de deur uit gedaan na een maandje of 3. Vond hem toch teveel herrie(werd snel warm en ging steeds als een gek draaien) maken en voldeed niet aan mijn verwachtingen.

Ik had ook een probleem met Unreal Tournament(eerste). Dit had alleen te maken met de affiniteit en moest in de snelkoppeling een regel toevoegen mbt snelheid cpu.
Ik heb sedert 2002 nivdia kaarten gehad, tot volle tevredenheid.
Ut-ut2003-ut2004-doom, allemaal liep het goed op mx 440-fx5600-fx5900XT-7800GS.
Totdat ik de 8800 kocht.

Nu heb ik voor het eerst een ati.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:04:
[...]

We hebben echt alles geprobeerd, 13 maanden lang !
Ik ben er sedert 2 maanden mee bezig toen ik mijn 8800GTS kocht.
En af'''' nee hoor, ben gewoon eerlijk.
Als ik tevreden was zou ik het ook zeggen.
warom maak dan geen topic als je er mee bezig bent, maar nadat je het al opgegeven hebt. En duidelijk NVidia de schuld geeft. Je kan ook MS de schuld geven om geen support voor DX10 in windows XP te bouwen. (lijkt me dat het daar in zit) Het is maar hoe je er tegen aan kijkt, MS maakt dingen die niet op oude systemen werken (XP) . En nvidia moet maar alles ondersteunen wat hun bedenken.
Dus warom is NVidia schuldig en niet MS ??
Voor mij dus een Bash topic

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:08:
[...]

warom maak dan geen topic als je er mee bezig bent, maar nadat je het al opgegeven hebt. En duidelijk NVidia de schuld geeft. Je kan ook MS de schuld geven om geen support voor DX10 in windows XP te bouwen. (lijkt me dat het daar in zit) Het is maar hoe je er tegen aan kijkt, MS maakt dingen die op oude systemen die niet op oude systemen werken (XP) . En nvidia moet maar alles ondersteunen wat hun bedenken.
Het werkte allemaal, zoals gezegd met alle kaarten, tot de 8800, toen ging het fout.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
Ik val jouw of andere niet aan.
Dat is helemaal mijn bedoeling niet.
Maar het is wel triest als je pakweg 280 euro uitgeeft en het werkt dus niet.
Daarna wordt het dan ook toegegeven door de betreffende leverancier (nvidia) en je krijgt geen oplossing.
Alleen je bent wel je geld kwijt.
Een simpele regel op de doos '' can have problems with ut2 engine'" was genoeg geweest.

• skelleniels
[...]

Ja maar TS zegt dat hij het onder xp heeft. Ik heb UT04 gedraaid op xp 32 bit, vista 32 bit en 64 bit. Het gaat allemaal vlekkeloos. Volgens mij moet de TS eerst eens kijken of al zijn software up to date is.

Verwijderd

skelleniels schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Ja maar TS zegt dat hij het onder xp heeft. Ik heb UT04 gedraaid op xp 32 bit, vista 32 bit en 64 bit. Het gaat allemaal vlekkeloos. Volgens mij moet de TS eerst eens kijken of al zijn software up to date is.
Lees toch eens rustig.
Dat was een reactie op om de Processor affinity aan te passen, UT2K4 ondersteunt dual-core dus dat zal er niks mee te maken kunnen hebben, Snap je ?

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Om het goed te testen moet je op ut2004 volgende doen.
Standaard settings, dus wapen zichtbaar , de map DM-Trainingday, 6 bots erin en spelen maar.
Zelfde maar dan met wat meer spelers in CTF-Citadel.
Daar krijg je die stuttering vooral in de flagrooms.

Als hij het niet krijgt, dan zou ik graag al zijn settings willen weten.
Vista heeft geen problemen, alleen XP in combinatie met een 8800.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Om het goed te testen moet je op ut2004 volgende doen.
Standaard settings, dus wapen zichtbaar , de map DM-Trainingday, 6 bots erin en spelen maar.
Zelfde maar dan met wat meer spelers in CTF-Citadel.
Daar krijg je die stuttering vooral in de flagrooms.

Als hij het niet krijgt, dan zou ik graag al zijn settings willen weten.
Vista heeft geen problemen, alleen XP.
Settings staan in de INI files in UT, staan in je system folder, kan je die beter even mailen naar elkaar he :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Settings staan in de INI files in UT, staan in je system folder, kan je die beter even mailen naar elkaar he :)
Goed idee !

Hier gaat het om:

[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=640
WindowedViewportY=480
FullscreenViewportX=1024
FullscreenViewportY=768
MenuViewportX=640
MenuViewportY=480
Brightness=0.750000
Contrast=0.690000
Gamma=0.860000
UseJoystick=False
CaptureMouse=True
StartupFullscreen=True
ScreenFlashes=True
NoLighting=False
MinDesiredFrameRate=35.000000
AnimMeshDynamicLOD=0.000000
Decals=False
Coronas=False
DecoLayers=False
Projectors=False
NoDynamicLights=True
ReportDynamicUploads=False
TextureDetailInterface=Higher
TextureDetailTerrain=Higher
TextureDetailWeaponSkin=Low
TextureDetailPlayerSkin=Higher
TextureDetailWorld=Higher
TextureDetailRenderMap=Higher
TextureDetailLightmap=Higher
NoFractalAnim=False
ScaleHUDX=0.000000
MouseXMultiplier=1.000000
MouseYMultiplier=1.000000
UseSpeechRecognition=True
WeatherEffects=False
DrawDistanceLOD=1.000000

[SDLDrv.SDLClient]
WindowedViewportX=640
WindowedViewportY=480
FullscreenViewportX=800
FullscreenViewportY=600
MenuViewportX=640
MenuViewportY=480
Brightness=0.800000
Contrast=0.700000
Gamma=0.800000
UseJoystick=False
JoystickNumber=0
IgnoreHat=False
JoystickHatNumber=0
CaptureMouse=True
StartupFullscreen=True
ScreenFlashes=True
NoLighting=False
MinDesiredFrameRate=35.000000
AnimMeshDynamicLOD=0.0
Decals=True
Coronas=True
DecoLayers=True
Projectors=True
NoDynamicLights=False
ReportDynamicUploads=False
TextureDetailInterface=Normal
TextureDetailTerrain=Normal
TextureDetailWeaponSkin=Normal
TextureDetailPlayerSkin=Normal
TextureDetailWorld=Normal
TextureDetailRenderMap=Normal
TextureDetailLightmap=UltraHigh
TextureMaxLOD=0
TextureMinLOD=0
NoFractalAnim=False
WeatherEffects=True
DrawDistanceLOD=1.0
IgnoreUngrabbedMouse=False
AllowUnicodeKeys=False
AllowCommandQKeys=True
MacFakeMouseButtons=True
MacKeepAllScreensOn=False
TextToSpeechFile=
MacNativeTextToSpeech=True

en deze ook:

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=False
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=True
UseTripleBuffering=False
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
DesiredRefreshRate=70
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
DetailTexMipBias=0.000000
DefaultTexMipBias=-0.500000
UseNPatches=False
TesselationFactor=1.000000
CheckForOverflow=False
AvoidHitches=False
OverrideDesktopRefreshRate=False
ReportUnusedTextures=False
DecompressTextures=False
TerrainLOD=0
SkyboxHack=False
LowQualityTerrain=False

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 16:40 ]

Verwijderd

Zit die kaart nog wel in je PC dan zins je hem ging verkopen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Zit die kaart nog wel in je PC dan zins je hem ging verkopen ?
Op dit moment zit ik achter een andere computer met een 7800GS erin.
Maar de settings in mijn ini zijn dezelfde als thuis.
Dus eigenlijk gewoon standaard.
Alleen bv textures met de 8800 staan wat hoger.
Maar zelf heb ik al div. settings geprobeerd.
Maar blijft stutteren.

Ik kom morgen erop terug, moet nu weg.

bedankt.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:00:
[...]
Wat ik hoop te bereiken is dat (vooral jonge) mensen 200 of 300 euro uitgeven en dan erg teleurgesteld zijn.
Que? Als je dat wilt bereiken, kun je misschien ook vragen dat geld uit te geven aan een baksteen met een papiertje eromheen waarop staat "Ik ben uniek" of zo.

Of wil je het voorkomen?

No drama

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:13:
[...]
Het werkte allemaal, zoals gezegd met alle kaarten, tot de 8800, toen ging het fout.
Daarna wordt het dan ook toegegeven door de betreffende leverancier (nvidia) en je krijgt geen oplossing.
Een simpele regel op de doos '' can have problems with ut2 engine'" was genoeg geweest.
Als je zó gebrand bent op UT2k4 en je wilt alleen maar de hele dag UT2k4 spelen, dan moet je geen overbodig snelle kaart kopen, want UT2k4 loopt ook al perfect op een 79xx.

Tuurlijk, het is vervelend als je een dure nieuwe kaart koopt en je favoriete spel werkt niet, maar dat kan nu éénmaal gebeuren. Programmatuur en hardware is ingewikkeld, soms zijn dingen niet compatible, dat is jammer. Ik heb vroeger ook een Matrox G400 gehad die werd gepromoot als dé ultieme 3D-kaart, mét environment-mapped bump mapping! Nooit iets aan gehad, ding was zo traag als dikke stront door een rietje, maar ja, dan had je maar een 3Dfx moeten kopen, logisch.

Prima als je wilt zoeken naar een technische oplossing voor een probleem waar kennelijk veel meer mensen mee zitten, maar dit is gewoon een bashtopic. Je kunt je ook een beetje inhouden, je lijkt harriechristus wel, maar dan voor computers.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Wat een bullshit, twee vrienden van me hebben allebei een 8800GT(/S) en UT2004 draait prima. Framerate blijft altijd hoger dan 150fps

Homey — Critics are those without skills to create.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Sorry maar dat is bullshit, de 8xxx serie heeft geen enkel probleem met de UT2(.5) engine. Dat het bij jou niet werkt is kut maar dat ligt nergens anders aan dan aan jou(w systeem).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten 21 - 30 van circa 90.100 voor stuttering 8800

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

ok, het ligt aan mij.

bedankt !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 23:21 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:16:
Resultaten 21 - 30 van circa 90.100 voor stuttering 8800

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

ok, het ligt aan mij.

bedankt !
"Resultaten 1 - 10 van circa 36.300 voor good performance ut2k4 xp 8800gts (0,26 seconden)."

* KneoK Hands over Google for Dummies

Heb je ze alle 90.000 gelezen ? En gingen ze alllemaal over hetzelfde ? Ik garandeer je dat minstens de helft van de pagina's niet eens over computers gaat, nog een percentage over hele andere problemen die waarschijnlijk niet eens met spellen te maken hebben. Dan heb je nog een flink aantal pagina's die gewoon links naar dezelfde berichten bevatten, of kopieen van een bepaalde post over een bepaald probleem met UT2K4. Uiteindelijk zul je teleurgesteld met een handjevol relevante links terugkeren van je zoektocht.

Verder moeten we een topic lezen op een nvidia forum, maar ik betwijfel of je het zelf wel gelezen hebt, of je hebt alleen gelezen wat je wilde lezen. Je beweert namelijk stellig dat het probleem bijvoorbeeld niet onder Vista speelt terwijl ik na even snel wat posts te hebben gelezen al twee gebruikers zie die het probleem wel onder Vista hebben.
Verder hebben sommige mensen antieke drivers (wellicht voor die tijd nieuw, maar 97.44 is niet representatief voor nu), een ander lukt het niet om AA en vsync instellingen op te slaan in het nVidia control panel en heeft naar mijn mening dus gewoon andere problemen. Ook een aantal mensen die toch problemen met de affiniteit en dualcores hebben en mensen waarbij het probleem "plotseling" ontstaat of waarbij gewoon de hele driver crasht. Zelfs iemand waarbij gewoon alle spellen pertinent weigeren of vastlopen.

Dat topic zegt mij dus eigenlijk niets.

Ben het ook eens met de mensen die hier aangeven dat het probleem absoluut niet constant is. Ik heb zelf een maand of 2 geleden een 8800GTS gekocht en heb aardig wat UT2K4 gespeeld, alles loopt zoals het hoort te lopen zonder dips, ook op maps die genoemd zijn in dat topic. Geen gestotter, geen framedrops, maar zoals het hoort een mooie constante framerate.
Vorige maand overgestapt naar Vista en ook hier absoluut geen problemen. Het voor Vista en XP een aantal drivers gehad (169.21, 169.25, 169.32, 171.16 die ik nu gebruik en een 173.nn) die allemaal vlekkeloos werkten.

Ik weet niet in hoeverre contracten tussen nVidia en UT2K4 gaan, maar het eerste wat je nog steeds ziet is het TWIMTBP logo dat stuk wordt geschoten. Als het dus een globaal probleem zou zijn dan

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn meer als een handjevol mensen met dit probleem.
Dat zou je kunnen weten als je de moeite nam om even (39 paginas) op het nvidia forum te kijken.
of hier even: http://www.overclockers.com/tips01294/
Kun je gelijk zien wat er allemaal geprobeerd is om het op te lossen.
En dit probleem staat niet alleen op het nvidia forum.
Tja, en die mails van nvidia, die heb ik verzonnen ?
Problemen zijn er alleen op XP.
Vista loopt ok.

Ut2K4 wordt niet meer ondersteund door nvidia, wel door ati.
De laatste Catalyst driver 8.3 heeft zelfs nog een verbetering voor deze game.

En natuurlijk klopt het dat er ook veel spelers zijn die weinig of geen last hebben met 2k4 en ook andere verwante games.
Bij mij lopen veel ut2004 mappen prima.
Maar er zijn er ook die nogal stutteren.

Omdat ik zelf 2004 mappen maak, heb ik van een der ergste , trainingday, een eigen map gemaakt.
Zoals eerder vermeld heb ik de lighting en textures veranderd.
Nu kan ik deze spelen zonder stutter.

Maar goed, ik heb geprobeerd om het onder de aandacht te brengen, met goede bedoelingen.
Als iemand er niets van wil horen, is ook goed.

Happy gaming.

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:34
Ik zag UT2k4 en stuttering staan en klikte meteen!!

Ik heb namelijk ook het probleem dat mijn 8800 GTS (640) af en toe stottert bij het spelen van ut 2k4. Dit is ook de reden dat ik het weinige dat ik het spel speelde gestaakt heb...

Trainingday met zes bots zou de pc helemaal gek moeten maken...

Ik heb het net even geprobeerd, hahaha dat is gewoon onspeelbaar joh!!!

Ik weet niet waarom iedereen hier vol blijft houden dat het wel aan jou zou liggen terwijl er toch duidelijk meer mensen zijn. Het kan ook best zijn dat het met specifiekere configuraties is, of dat mensen de lvl's die er last van hebben niet spelen en het dus platweg niet opmerken.

Wat mij opviel aan dit fenomeen is dat het inderdaad 'stotteren' is, het beeld is heel even vervormt. Daardoor dacht ik al dat het niet aan een lage framerate moest liggen maar iets anders. Vervolgens ben ik er echter niet achterheen gegaan. Ik bedankt je in ieder geval voor het maken van dit topic!

En laten we niet verder discusseren over hoe rot het wel niet is dat het bestaat (en óf het bestaat), maar over een oplossing (of dit nu van nVidia afhangt of niet).

Nog even om wellicht wat duidelijkheid te scheppen over WinXP en Vista. Ik begrijp uit de mail van nVidia dat dit wél een Vista probleem is, maar dat dat in tegenstelling tot WinXP relatief makkelijk op te lossen was!!

• skelleniels
Net even trainingday getest: 60 fps @ ultra high @ 1680x1050 @ vsync on. Echter eerst had ik ook wat last van stutteringen(maar niet onspeelbaar) affiniteit op 1 core hielp. Dit alles is met 8800 gtx @ 630/2000(laatste drivers dacht ik), E6600 @ 3 ghz, 4 gig ram(maar remapping staat op dus xp krijgt maar 2 gig, ik heb dualboot met xp 32 bit en vista 64 bit)

Verwijderd

Topicstarter
Ook op het nvidia forum zijn er ook die er niets van willen weten.
Waarom, weet ik niet.
Hier was er ook iemand die de opmerking maakte: Als je zó gebrand bent op UT2k4 en je wilt alleen maar de hele dag UT2k4 spelen, dan moet je geen overbodig snelle kaart kopen, want UT2k4 loopt ook al perfect op een 79xx
Je ziet dit soort reacties vaker, terwijl ik toch vermeld dat ik ook UT3 speel.
En dat gaat een stuk minder met een 79xx.
Tja, en de hele dag ut.....nou nee liever niet.

Terwijl dit dus echt een driver probleem is .
Het is begonnen met de introductie van DirecX10 (vista) en 8 series van nvidia.
Gamers op vista hadden en hebben geen enkel probleem.
Alleen XP gebruikers kunnen er veel last van hebben.
Omdat nvidia deze mensen al meer dan 1 jaar aan het lijntje houdt heb ik dit onderwerp geplaatst.
Niet om nvidia aan te vallen maar om mensen te waarschuwen als ze UT2003-2004 op XP spelen en denken, ik koop die snelle kaart voor 300 euro.
Niet doen, want je bent veel langzamer als met je oude 6800 of 7900.
Alleen er is nog iets, microsoft zou misschien ook een direcX9 update kunnen uitbrengen.
Ze hebben er 1 uitgebracht in november, maar deze lost dit probleem niet op.
Hier heeft flyingdutch terecht op gewezen.
Op het nvidia en ook andere forums hebben vele met mij gemaild naar nvidia en ook dringend verzocht om een XP update te maken om ut2003 & ut2004 en verwante games te ondersteunen en dit probleem de wereld uit te helpen.
Natuurlijk beloven ze een update, maar dat doen ze nu al ruim een jaar.

Voordat je gaat sleutelen aan je computer lees echt even die topic op nvidia.
Ook kun je dan zien de verschillende reactie,s en manieren die ze gebruikt hebben om te trachten het op te lossen.

Er zijn 2 (tijdelijke) oplossingen:
1 spelen met verborgen wapen, stutter wordt met zo,n 80% gereduceerd.
2 Je ini aanpassen: Loopt wel je framerate terug !
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=False
HighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=True
UseTripleBuffering=False
UseHardwareTL=True < deze op False zetten
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
DesiredRefreshRate=70
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255 < deze op 1 zetten
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
UseNPatches=False
CheckForOverflow=False
AvoidHitches=False
DecompressTextures=False
TerrainLOD=0
SkyboxHack=False
LowQualityTerrain=False

Maar het zijn noodgrepen, echt soepeltjes blijven sommige mappen niet lopen.
Nog wat, probeer ook eens: DM-Citadel, zet er 12 bots in en spelen maar.
Vooral lekker knallen in de flagrooms, als dat gaat.

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:49:
Net even trainingday getest: 60 fps @ ultra high @ 1680x1050 @ vsync on. Echter eerst had ik ook wat last van stutteringen(maar niet onspeelbaar) affiniteit op 1 core hielp. Dit alles is met 8800 gtx @ 630/2000(laatste drivers dacht ik), E6600 @ 3 ghz, 4 gig ram(maar remapping staat op dus xp krijgt maar 2 gig, ik heb dualboot met xp 32 bit en vista 64 bit)
Met vsync on krijg ik een laggy gameplay in sommige mappen.
Bij mij had ik de minste stutter met deze driver: http://downloads.guru3d.c...2-bit)-download-1848.html
Alleen dan liep ut3 weer minder als met de officiele 169.21

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Baggio666 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:05:

Ik heb namelijk ook het probleem dat mijn 8800 GTS (640) af en toe stottert bij het spelen van ut 2k4. Dit is ook de reden dat ik het weinige dat ik het spel speelde gestaakt heb...

En download deze, DM-Stutterday: http://tiptopserver.ti.fu...hpBB2/viewtopic.php?t=505
Doe hetzelfde of zet er nog meer bots in en knallen maar.
Wat gebeurt er dan ?

• skelleniels
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:55:
[quote]Baggio666 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:05:

En download deze, DM-Stutterday: http://tiptopserver.ti.fu...hpBB2/viewtopic.php?t=505
Doe hetzelfde of zet er nog meer bots in en knallen maar.
Wat gebeurt er dan ?
Offtopic: kun je je post editen in plaats van 3 posts na mekaar te plaatsen?

Ontopic: Dat het beter loopt onder vista dan onder xp moet ik wel toegeven. Maar dat het onspeelbaar is onder xp is ook niet waar in mijn geval. Bij mij is het namelijk zo dat meerdere games onder vista beter lopen. Denk aan crysis(op high settings heb ik onder vista 38 fps ipv 30 onder xp, battlefield 2 heeft altijd minimum 100 fps terwijl dit bij xp terugzakt naar 87, uiteraard is dit niet storend daar ik v-sync aanzet) Het is gewoon zo dat de 8800 serie vooral voor vista gemaakt is. OK in het begin liep vista slechter dan xp, maar nu kan ik alleen maar beamen dat games beter lopen onder vista dan onder xp(mits je 4 gig ram hebt wat niets meer kost tegenwoordig)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is waar !
Ik geloof ook dat je beter gelijk vista kan installeeren , zeker als je een nieuwe computer koopt, zoals ik heb gedaan.
Zelf heb ik nog aan de verkoper (yorcom) gevraagd, wat is beter, XP of vista, zijn antwoord, maakt niet veel uit.
Omdat mijn andere hardware, printer etc, allemaal goed loopt op XP heb ik toen voor XP gekozen.
Daarom ook probeeren we het probleem bekent te maken.
Zodat ook die verkopers ervan afweten.
Dat voorkomt dit soort problemen.
Als ze hadden verteld: ik denk dat u beter Vista kunt nemen want er zijn berichten dat sommige gamesoftware problemen heeft met de 8800 in XP, dan hadden we geen topic
Daarom ook mijn opmerking betreffende een waarschuwing op de verpakking.
Wees eerlijk, 200 of 300 euro is toch veel geld ?
Voor mij wel.
Wel, bij yorcom weten ze het nu !

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
om geen support voor DX10 in windows XP te bouwen
UT2K stottert onder XP, en niet onder Vista dus het is Microsofts schuld? en UT2K en DX10? Dit topic gaat echt nergens meer over 8)7 ? Of in ieder geval sommige replies niet.

Btw zover ik de UT2004 engine een beetje ken. (En ik heb er redelijk wat aan gekloot) Kan
"MaxPixelShaderVersion=255 < deze op 1 zetten" nooit op 255 staan, probeer eens 3 ipv 1 of 255 :-)

[ Voor 55% gewijzigd door roy-t op 08-03-2008 12:56 ]

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even alles goed lezen.
Of Nvidia moet een goede 8 series driver komen voor XP.
Of misschien een direcX9 udate van microsoft.

Btw zover ik de UT2004 engine een beetje ken. (En ik heb er redelijk wat aan gekloot) Kan
"MaxPixelShaderVersion=255 < deze op 1 zetten" nooit op 255 staan, probeer eens 3 ipv 1 of 255 :-)

Heb je gelijk in.
Die 1 wordt automatisch weer op default setting gezet, want 1 kan niet.
Bij default staat ie op 255

Hier ini van mijn andere computer, is niet aan gerommeld.
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=False
HighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=True
UseTripleBuffering=False
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
DesiredRefreshRate=60
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
UseNPatches=False
CheckForOverflow=False
AvoidHitches=False
DecompressTextures=False
TerrainLOD=0

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:08:
[...]

warom maak dan geen topic als je er mee bezig bent, maar nadat je het al opgegeven hebt. En duidelijk NVidia de schuld geeft. Je kan ook MS de schuld geven om geen support voor DX10 in windows XP te bouwen. (lijkt me dat het daar in zit) Het is maar hoe je er tegen aan kijkt, MS maakt dingen die niet op oude systemen werken (XP) . En nvidia moet maar alles ondersteunen wat hun bedenken.
Wat heeft dit in godsnaam met MS te maken? Of met DX10? 't Is m.i. inderdaad een onzinnig topic, maar de schuld blijft bij nVidia :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarom vragen wij bij nvidia al meer dan 1 jaar om een oplossing,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je graag games speelt die gebruik maken van de unreal 2 engine en je hebt windows XP als bestuursysteem, koop dan GEEN nvidia 8 serie !
Nee, dit is een zinnige manier om een topic te starten :/

Zoals uit de reacties te zien is, komt hier geen goede discussie uit voort. Het gaat dan ook dicht.

Wil je hulp, vraag dat dan op normale wijze. Wil je een inhoudelijke discussie, gebruik dan het principe van hoor en wederhoor en doe niet zo'n eenzijdige rant als topicstart.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.