• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij hebben een download.bedrijf.nl website (https) en hebben een pagina voor elke gebruiker

Dus als gebruiker Rabobank inlogt komt hij op download.bedrijf.nl/rabobank/.

Omdat wij willen bijhouden wanneer bedrijven inloggen en welke datum ze voor het laatst onze software hebben gebruikt ben ik aan het brainstormen hoe ik dit ga loggen.

De gebruikeraccounts zijn local machine accounts, server hangt niet aan het domein.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Last changed files is niet echt praktisch.

Voor de duidelijkheid ik wil kunnen zien op gebruikersaccount niveau wanneer zij voor het laatst hebben ingelogd op deze https iis website.

Ze krijgen dus netjes een authenticatie en worden hierna gelinkt naar de juiste (home) folder.

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2008 15:04 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Je zou de iis logs erop na kunnen slaan, of filteren met een of ander weblog analyse tooltje.
Wat je ook kan doen is in de index pagina van elke klant een log bestandje laten beschijven met datum en tijd etc.

http://www.plus2net.com/php_tutorial/visitor-logging.php

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eventlogs, thanks for the tip! Helemaal niet aan gedacht, zat gewoon naar de bestanden op de schijf te kijken van die klant.

Eventlog is nog te doen opzich, maar zou mooi zijn als ik dit laat weg schrijven in een nette stats pagina. Ga even rond kijken, in iedere geval bedankt voor de eventviewer.

Hopelijk is deze wel een beetje betrouwbaar? Schrijft de eventviewer ALTIJD info weg als iemand zich aanmeld met een bepaalde user account?

Mijn V&A

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

inderdaad in de index pagina van de homefolder van de klant een script zetten dat de gegevens logged... of in een text file of in de database......
zorg dan wel dat je met sessies werkt anders wordt het telkens gelogged als de beginpagina opgeroepen wordt terwijl de klant nog in dezelfde sessie bezig is.....

Bv: klant zit op subpagina maar gaat terug naar homepagina en het wordt gelogged....
Door de sessie kan je dit voorkomen en zorgt ervoor dat als de klant afsluit en na een half uur een nieuwe browserwindow opend en inlogged dat het dan nogmaals gelogged wordt

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Audi-Addict schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:16:
Eventlogs, thanks for the tip! Helemaal niet aan gedacht, zat gewoon naar de bestanden op de schijf te kijken van die klant.

Eventlog is nog te doen opzich, maar zou mooi zijn als ik dit laat weg schrijven in een nette stats pagina. Ga even rond kijken, in iedere geval bedankt voor de eventviewer.

Hopelijk is deze wel een beetje betrouwbaar? Schrijft de eventviewer ALTIJD info weg als iemand zich aanmeld met een bepaalde user account?
IIS logs, niet de eventlogs :)
C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:16:
Dat gaat alleen werken als je je authentication op de juiste manier hebt ingericht, maar daar vertel je nou net helemaal niks over :)
Authentication Methods Supported in IIS 6.0 (IIS 6.0) en verder is dan wel handig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1