Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes!

Ik zit met een probleem en ik kan er niet uit komen. Hier onder volgt een kleine inleiding, gevolgd door het probleem.

Bij mij op het werk maakt men gebruik van Windows Server 2003, welke als een file server draait. Hier komen alle bestanden op te staan, van alle afdelingen in het hele bedrijf. De bestanden stonden ook netjes geordend (op alfabetische volgorde) in de juiste mappen.

Ik moest een nieuw systeem gereedmaken voor een collega van mij. Zo gezegd zo gedaan. Alles netjes geïnstalleerd. Vervolgens heb ik het systeem aangesloten. Alles prima.

Nu komt het probleem. Die collega van mij logt in in het netwerk, en kon in eerste instantie bestanden niet vinden die in de verkenner naar de server toe staan. (Ze heeft wel volledige netwerktoegang, en kan ook alle mappen die ze moet gebruiken ook bereiken). Het blijkt dus dat de mappen niet in de goede volgorde staan. Ik dacht dat het probleem kon worden opgelost door gewoon `sorteren op naam´ te klikken in Windows XP verkenner. Dit lukte dus niet, want ook de submappen kwamen niet op de juiste plek te staan. Vervolgens heb ik geprobeerd om ze te sorteren op type, (wat bijna altijd lukt. Die bijna, getuige dit verhaal) maar ook dat lukt niet. Ik heb al geprobeerd om via internet te zoeken naar een antwoord op het probleem. Ik kwam uit op deze site. Maar Windows XP bevat al Service Pack 2, en ik heb alle updates al geïnstalleerd.

Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Vriendelijke groeten,

alteredwazzup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. De mappen bleken een rare datum te hebben. Gewoon de mappen vervangen dus. ;)