Op kantoor heb ik het probleem dat het doorsturen van e-mail naar externe adressen niet goed gaat.
Het gaat hier om Exchange 2003 wat draait op Windows 2003.
De doorsturing is aangemaakt door de stappen te volgen welke in dit document staan beschreven:
How to configure a mailbox to forward mail to a mail-enabled contact
Het volgende gaat niet goed:
- Externe afzender -> Intern afleveren en doorsturen naar extern adres.
De volgende dingen gaan wel goed.
- Interne afzender -> Intern afleveren en doorsturen naar extern adres.
- Intern direct naar het externe adres mailen.
De mailtjes die na de doorsturing naar het externe adres moeten gaan, zie ik wel staan in queue.
Hier blijven ze staan met de melding: "The remote server did not respond to a connection attempt".
Dit blijft een aantal dagen zo hangen, tot ze een time-out geven en dan gaat er een foutmelding naar de orginele verzender van het bericht.
Het vinkje bij "Allow automatic forward" heb ik aangezet (deze stond uit), maar dat lijkt geen veranderingen te geven.
Iemand misschien een idee wat ik vergeet hierbij?
Het gaat hier om Exchange 2003 wat draait op Windows 2003.
De doorsturing is aangemaakt door de stappen te volgen welke in dit document staan beschreven:
How to configure a mailbox to forward mail to a mail-enabled contact
Het volgende gaat niet goed:
- Externe afzender -> Intern afleveren en doorsturen naar extern adres.
De volgende dingen gaan wel goed.
- Interne afzender -> Intern afleveren en doorsturen naar extern adres.
- Intern direct naar het externe adres mailen.
De mailtjes die na de doorsturing naar het externe adres moeten gaan, zie ik wel staan in queue.
Hier blijven ze staan met de melding: "The remote server did not respond to a connection attempt".
Dit blijft een aantal dagen zo hangen, tot ze een time-out geven en dan gaat er een foutmelding naar de orginele verzender van het bericht.
Het vinkje bij "Allow automatic forward" heb ik aangezet (deze stond uit), maar dat lijkt geen veranderingen te geven.
Iemand misschien een idee wat ik vergeet hierbij?