Wat is mijn laptop nog waard

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

• polymorph
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-12-2022
Hoi tweakers,

Met het oog op de geplande aanschaf van een macbook mag mijn oude laptop de deur uit. Ik heb echter geen flauw idee wat ik er nog voor kan vragen dus graag jullie eerlijke mening.

Het gaat om een acer 5014Wlmi

Er zit een Athlon 64bit 3000+ processor in in combinatie met 1 gig DDR2 ram geheugen
Ati x700 grafische kaart
802.11b/g wifi
Card reader pcmcia
Dvd brander
15 inch scherm

Voor de rest, geen dode pixels of whatsoever, in optisch perfecte staat zonder krassen en dergelijke.

Enige minpunt is dat de batterij overleden is.

Ik dacht zelf aan 350euro maar weet niet of dit realistisch is

Verwijderd

Hoe lang gaat de batterij nog mee, afhankelijk daar van ook...

maar met een beetje geluk,.. 350 lijkt me een mooi bedrag

Verwijderd

@rvanleeuw: er staat toch dat batterij overleden is :)

@TS: Deze vraag staat prima beschreven in de FAQ

Ik zal je een klik besparen en het belangrijkste quoten:
  • er zijn in de 31 delen van de taxatietopic etterlijke duizenden dingen getaxeerd. Zoek in de laatste delen naar je onderdeel en je vindt hoogstwaarschijnlijk genoeg voorbeelden van wat het waard kan zijn. Tip: gebruik de "Zoek in dit topic" functie :)
  • mocht het gaan om een erg obscuur onderdeel, kijk dan wat verder terug. Obscuur spul is toch grotendeels "wat de gek ervoor geeft", dus verandert er niet zoveel.
  • betreft het splinternieuwe dingen, dan is het logisch dat je het niet hier terug kunt vinden. Beste houvast is dan wat andere splinternieuwe dingen kostten - dus wil je weten wat je GeForce 8800GTX waard is, kijk naar hoeveel een 7800GTX waard was vlak na introductie.
  • mocht dat allemaal niet baten, bedenk dat de taxateurs het ook niet uit hun duim zogen. Zoek op Vraag & Aanbod en Marktplaats of evt eBay naar het onderdeel. Neem een gemiddelde uit de recente prijzen daar.
  • kom je er echt niet uit? Dan heb je ofwel iets zodanigs obscuurs dat een taxateur er ook weinig mee kan, danwel heb je bovenstaande tips niet goed uitgevoerd.
    Vragen over hoeveel iets waard is zijn eigenlijk niet GoT waardig, aangezien iedereen met enige opzoekinzet het antwoord kan vinden. Ga dus geen losse topics met die vragen openen. Dergelijke topics gaan zonder pardon op slot :o

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zoek zelf idd even op Marktplaats. Dat de batterij stuk is doet hem wel flink in waarde dalen, misschien ook een tweedehands / replacement accu zoeken?

De sugestie van het taxatietopic is beetje onzin, die informatie verouderd heel snel. Maar het is misschien een mooie leidraad. (Mr_gadget is het een beetje oneens met de general policy hier om naar oude topics met verouderde informatie / geen pics meer te verwijzen).

[ Voor 27% gewijzigd door Mr_gadget op 07-03-2008 13:18 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie de quote 2 postst hierboven, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.