[Router] Linksys AG241 DPCH lease time

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03 07:18
Goedenmiddag,

Ik heb een probleempje waar ik al langere tijd tegenaan loop en maar geen oplossing voor kan vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het probleem is als volgt. Ik heb sinds kort een Linksys AG241 modem/router staan. Prima ding, werkt als een trein en valt nooit uit. Alleen ik zit met een irritant probleem, namelijk de DHCP lease time. Ik heb thuis een server staan die gewoon een vast lokaal IP adres moet hebben omdat de server anders niet te benaderen is. Binnen 2 weken heeft mijn server al 3 verschillende IP adressen toegewezen gekregen omdat ik elke week minimaal 1x een reboot geef.

Als ik op mijn server de netwerkkaart een static ip geef dan maakt hij geen verbinding met de router (met mijn alcatel speedtouch werkte dit wel!
0. Ik ben op zoek geweest om te proberen het MAC adres van mijn server vast in de DHCP tabel te zetten maar de AG241 biedt hier geen mogelijkheid in.

Nu kan ik de lease tijd wel op 9999 minuten zetten, je kan de DHCP lease tijd enkel in minuten aangeven, maar dat is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing.

Ik heb al op google gezocht naar diverse zoektermen maar ik kom er niet uit :( Is hier er hier iemand op GOT dit ook zo'n ding heeft en hetzelfde probleem ervaart en hier een oplossing voor heeft?

Mijn dank is groot :)