• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.sportus.nl/store/catalog/products/extrafoto/6221.jpg

Bovenstaande foto probeer ik een beetje te bewerken via adobe photoshop cs3 alleen lukt het mij niet echt te bewerken zoals onderstaande foto. Iemand wat tips hoe je het beste kan beginnen?

Afbeeldingslocatie: http://www.sportus.nl/store/catalog/products/tshirts/large/6221.jpg

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27

TeeDee

CQB 241

Converteren naar grijswaarden, vervolgens naar bitmap (50% threshold) en je bent al een aardig eind op weg.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ebayjournal.com/podcast/notes/images006/PS-BrightContrast.jpg

beter is gewoon zelf overtrekken in illustrator

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heeft dit met webdesign te maken? :? Waar hoort mijn topic?

WEB>>GFX

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tommilio
Even nog een stomme vraag...als ik het dus in grijswaarden heb gekregen hoe krijg ik het daarna in een gele kleur?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Ctrl-U indrukken? Desnoods eerst in de color picker geel pakken en dan Ctrl-U?

er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan natuurlijk

• Tommilio
Heb daarvoor gewerkt met grijswaarden en nu lukt het dus niet om het terug te krijgen naar kleur. Heb al geprobeerd..afbeelding rgb-modus en daarna ctrl-U maar dan krijg ik het niet voor elkaar..

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Wat lukt er dan niet?

Heb daarvoor gewerkt met grijswaarden, misschien komt het omdat het vrijdag is (en ik een enorm leuke avond in de kroeg gisteren gehad heb) maar van die regel begrijp ik niet veel.

• Tommilio
haha ehm tja ik kan er gewoon niet mee werken denk ik zo :) maar er veranderd niets dat is een beetje het probleem....

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik zou niet in grijswaarden gaan werken, nergens voor nodig. Een kort stappenplan zoals ik het zou doen:

- Desaturate (control+shift+u)
- Contrast flink opkrikken, brightness omhoog gooien
- Stoeien met levels om het aantal grijstinten te verminderen
- Cutout of Photocopy filter toepassen (resp. onder artistic en .sketch)
- Nogmaals stoeien met levels om de afbeelding geheel zwart wit te maken
- Eventueel een lichte blur om de edges iets te verzachten
- Zwarte kleur vervangen door een ander.
- Klaar!

Op deze manier moet het je in 5 minuten lukken. Het is een veelgebruikt effect en er zullen dan ook ongetwijfeld genoeg tutorials voor te vinden zijn, mocht het je alsnog niet lukken.

Klaar voor de steroorlogen?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
Zelfs zoeken op "photoshop Che Guevara tutorial" levert resultaten... "Photoshop Stencil Tutorial" idem dito.

@ Luuk, eerste 2 stappen zijn genoeg! Daarna zou ik nog een kleine gaussian blur toevoegen. En om te kleuren gewoon het witte vervangen door een kleurtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.upload3r.com/serve/070308/1204892939.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Giant87 op 07-03-2008 13:29 ]

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Giant87 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:18:
@ Luuk, eerste 2 stappen zijn genoeg! Daarna zou ik nog een kleine gaussian blur toevoegen. En om te kleuren gewoon het witte vervangen door een kleurtje:
Kan ook, ligt er aan hoe abstract je het wil hebben :)

Klaar voor de steroorlogen?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Volgens mij is dit niet een 'che guevara'-effect, maar juist een 'Andy Warhol'-effect. AFAIK (als niet-graficus of zo) is namelijk de bekende afbeelding van Che Guevara gemaakt door Andy Warhol (of in ieder geval op zijn schilderijen geïnspireerd.
edit: hoewel niet eens als zodanig bedoeld, krijg je ook wel veel tutorials als je op 'Andy Warhol photoshop' zoekt.. ik denk zelfs meer dan wanneer je op 'che guevara photoshop' googlet.

[ Voor 27% gewijzigd door Martin Sturm op 07-03-2008 14:24 ]

• Giant87
Nee dit is een stencil effect.
Andy Warhol kleurt over foto's heen en behoudt vaak veel detail. Toch wel heel anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.artquotes.net/masters/warhol_andy/turquoise-marilyn-62.jpg

De originele Che foto was gemaakt door Korda en had al veel contrast:

Afbeeldingslocatie: http://www.spitsnet.nl/uploaded/IMAGES/Your%20Entertainment/Cultuur/0102pod_originelefoto_korda.jpg

Vertaald naar een makkelijk printbare afbeelding (lees: minder detail) kreeg je het resultaat wat je nu overal ziet.

[ Voor 43% gewijzigd door Giant87 op 07-03-2008 15:25 ]

• Tommilio
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.h.m.hieltjes/untitled.JPG

Hoe sla je alleen het hoofd op als jpeg? Telkens als ik het opsla krijg ik alsnog een witte achtergrond.

[ Voor 63% gewijzigd door Tommilio op 07-03-2008 17:29 ]

• Giant87
voor transparantie opslaan als png (of desnoods gif)

• Tommilio
ja dat heb ik overal ook gelezen maar als ik dus transperancy aanklik krijg ik nog een rechthoek met wit om het hoofd heen...

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12-2025
JPG files ondersteunen geen Alpha dacht ik

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Verwijderd

Tommilio schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:11:
ja dat heb ik overal ook gelezen maar als ik dus transperancy aanklik krijg ik nog een rechthoek met wit om het hoofd heen...
Onzin, open je png dan maar weer eens in photoshop en dan zie je dat er geen achtergrond is.. In de standaard Windows Viewer worden transparante achtergronden vervangen door wit.

• Tommilio
ja dat klopt maar hoe krijg ik het dan in standaard windows aangepast?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Tommilio schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:16:
ja dat klopt maar hoe krijg ik het dan in standaard windows aangepast?
Niet?
Ik zie nu sowieso geen reden waarom je dat zou willen in de Windows Viewer maar dat zal wel aan mij liggen. Wat wil je er mee doen?

• Tommilio
Dat plaatje wil ik vervolgens op een t-shirt doen....als ik dus witte rand op een rood shirt heb is dat niet echt mooi.

Verwijderd

Je begrijpt niet wat ik zei..

Ik zei:
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:28:
[...]
Onzin, open je png dan maar weer eens in photoshop en dan zie je dat er geen achtergrond is.. In de standaard Windows Viewer worden transparante achtergronden vervangen door wit.
Dit houd dus in, dat er in de STANDAARD Windows Viewer(waarmee je STANDAARD plaatjes opent in Windows) wel een witte achtergrond ziet in een PNG. Maar in werkelijkheid is die er niet...

Nu duidelijk?

• Tommilio
Ja duidelijk echter als ik dus via een website dus shirts laat maken krijg ik wel bij het invoegen van het bestand een witte rand erom heen....dus dan klopt het nog niet of wel?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

nee, wit wordt niet bedrukt. Tenzij ze nog eens met witte inkt (dekwit) aan de slag gaan. Maar dat lijkt me stug.

Anders vraag je het aan de betreffende website (deze kunnen je imo ook netjes een proef afgeven).

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Tommilio schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:22:
Ja duidelijk echter als ik dus via een website dus shirts laat maken krijg ik wel bij het invoegen van het bestand een witte rand erom heen....dus dan klopt het nog niet of wel?
Of die website gaat niet goed om met PNG bestanden ...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1