Toon posts:

kan geen mail versturen naar hotmail adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha tweakers,

Zit al enige tijd met een probleem. Heb op heel veel plekke al gezocht voor een oplossing, ook hier, maar dus niet kunnen vinden. De situatie:

abonnement: KPN Internet Plus bellen
Experia box van Siemens (zilver)
PC WinXP SP2
Ik stuur een mail vanuit outlook express naar een hotmail adres. 99 van de 100 keer krijg ik de mail terug van hotmail. Uit de melding kan ik opmaken dat hotmail denk dat hij een mail krijgt van 192.168.x.x.

Dit is uiteraard een ip adres in mijn eigen lokale netwerk (is standaard zo ingesteld). Je zou verwachten dat hotmail denk dat hij een mail krijgt van het ip adres van de experiabox, dat is namelijk het echt internet ip adres.

Hotmail geeft aan dat het adres niet getraceerd kan worden. Er worden dingen gesuggereerd als reliable dns enz.

Vraag: wat moet ik doen om al mijn mails van het juiste ip adres te voorzien? Het ip adres van de experiabox dus.

Bij voorbaat dank!
Arie

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Het klinkt alsof je DNS van je experiabox zijn zin niet krijgt ;)

Graag even wat meer info...

Hoe verkrijg jij je netwerkadres???
Wat zijn de instellingen van je netwerkaansluiting???
Dan doel ik met name... wat staat er bij DNS?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:24:
Het klinkt alsof je DNS van je experiabox zijn zin niet krijgt ;)

Graag even wat meer info...

Hoe verkrijg jij je netwerkadres???
Wat zijn de instellingen van je netwerkaansluiting???
Dan doel ik met name... wat staat er bij DNS?
ik krijg mijn ip adres van mijn pc van de experiabox, op mjin pc staat dus ip adres verkrijgen aan en ook DNS adressen verkrijgen aan. Dus ik heb zelf geen adressen ingevuld (noch bij ip noch bij dns) en alles staat op automatisch verkrijgen. De experiabox is dus ingesteld als dhcp server en gateway.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Heb je hier wat ingevuld in de Siemens? :

http://192.168.2.1/advanced_internet_dns.stm

Kijk anders eens of het uitmaakt of je hier wat hebt ingevuld, of de dns-instellingen van KPN of de OpenDNS-instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:47:
Heb je hier wat ingevuld in de Siemens? :

http://192.168.2.1/advanced_internet_dns.stm

Kijk anders eens of het uitmaakt of je hier wat hebt ingevuld, of de dns-instellingen van KPN of de OpenDNS-instellingen.
ik zit nu op mijn werk, kan dat nu dus niet bekijken, zal het vanavond doen.
vraag me af of dit de oplossing van het probleem is.

de kern zit hem in het feit dat hotmail mijn lokale ip adres krijgt te zien, terwijl deze helemaal niet mee moet naar het internet, het ip adres van mijn experia box zou mee moeten gaan, toch?

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Lijkt me normaal gesproken wel het geval ja.

Je gebruikt gewoon "mail.kpnplanet.nl" als smtp server mag ik aannemen, dan zou het namelijk gewoon moeten werken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eigen mailserver?

Verwijderd

Topicstarter
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:07:
Lijkt me normaal gesproken wel het geval ja.

Je gebruikt gewoon "mail.kpnplanet.nl" als smtp server mag ik aannemen, dan zou het namelijk gewoon moeten werken.
inderdaad ik gebruik mail.kpnplanet.nl als smtp server
en nee ik heb geen eigen mailserver
Pagina: 1