Toon posts:

[XP MCE] Schokkende weergave met 2D, niet met games*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,
ik heb een weekje terug complete systeem samen gesteld en inelkaar gezet,
hier op heb ik winxp MCE geinstalleerd maar de probleem is dat mijn systeem niet lekker/smooth draait.
Symptonen zijn meestal dat: Muis aanwijzer gaat niet soepel heen en weer, actieve window schokd als je die verplaatst, popups van MSN of Jetaudio gaan trippend omhoog en omlaag, programmas starten niet dierect maar een voor een (bijv: Adobe PS en IL of Adobe ps en MS word, als je ze alle bij open clickt dan wordt eerst de ene geopend pas daarna wordt de andere geopend niet te gelijk dus, bij mijn oude pentium mashine gingen die tegelijkertijd open).
Dit is schone install geweest gelijk na install Symantec corprate edition(geupdate) erop gegooid en daarna pas internet opgeweest.
Ik heb alle drivers van de fabrikant geinstaleerd en geupdated ik heb ook windows update uitgevoerd en daarnaast van alles geprobeerd maar t lukt niet.
Kan iemand mij helpen?

Syteem Specs:
CPU: Intel core 2 Q6600
Mobo: MSI P6N SLI V2
Grafc: MSI /Nvidia Geforce 8500GT 512MB PCIe16x
Ram: OCZ 2x1gig cl 4-4-4-15
PSU: Coolermaster 460watt

Drives:
1x 500gig sataII
1x 250gig sataII
1x 250gig ide133
1x 80gig ide133
2x dvd brander Sony-Nec en Lite-on

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Voor de duidelijkheid/volledigheid, wat versta je onder alle drivers van de fabrikant? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Het ruikt naar brakke videokaartdrivers...... Symptomen komen me zeer bekend voor ;)

Carpe Diem

Verwijderd

kijk eens met taskmanager of Process Explorer welk proces veel geheugen / cpu vreet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia voor Geforce 8500GT 512MB PCIe,
Taskmanager laat alles normaal zien gee rare dingen die opvallen.
ik heb met sisoftware sandra complete systeem test (benchmark) uitgevoerd en daar krijg ik een goeie prestatie te zien (meestal kom ik net onder de QX 9700)

Verwijderd

HD tach al eens laten lopen ?
Het valt wel eens voor dat de harddisk niet goed presteert.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit lijkt me duidelijk iets met videokaartdrivers. Dat kan in principe maar de enige oorzaak zijn van schokkende venstertjes en langzame beeldopbouw. Kijk eens bij de display properties in het laatste tabje of er daadwerkelijk 'geforce 8500' staat genoemd, en niet 'standard vga' oid. En kijk in device manager (in NL: apparaatbeheer oid) of er geen gele uitroeptekentjes staan.

Ik weet verder niet of voor jouw moederbord nog aparte chipsetdrivers nodig zijn. Misschien dat dat er nog mee te maken kan hebben.

[edit] En kijk of hardware-acceleratie wel aanstaat voor je videokaart. Zit ook ergens bij display properties, laatste tabblad, advanced, troubleshoot. Al gaat dat gewoonlijk niet vanzelf uitstaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 07-03-2008 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat goed ik heb alle updates van nvidia gienstalled en bij Hardware staat ook alles goed aangegeven.
enige chipset driver die er bijgeleverd was dat van sata en ide en ethernet kaart en zoo
voor de rest is mijn video kaart op de pcix16 slot van de mobo aangesloten.
Maar indd wat je zegt ik denk ook dat het aan de video kaart ligt maar is toch wel raar dat alles wel normaal staat zelfs met de benchmark en toch simpele windows of muis verplaatsen Stroboscoop effect geeft!
Btw Als ik CNC3 tiberum wars speel heb ik er geen last behalve als ik alles op ultra high zet!

Verwijderd

Topicstarter
Thnxx voor de snelle replys,
ik heb net gekeken en zag dat hardware instelling op hoog staat dus ook goed!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Probeer anders toch even oudere drivers erop te zetten. Zoek even op WDM drivers op de nvidia site. Ik kan me echt niks anders indenken dat windows gewoon jou drivers niet helemaal snapt en daardoor vervelend doet. Zeker omdat binnen C&C alles goed loopt.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus wat ik ook niet begrijp,
klinkt haast ongelooflijk 3d game draait smooth as a smoothy en 2d windows draait als een tractor.
Thnx voor je tip....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net achter dat de geheugen niet compatible was met mijn moederbord, want ik hoorde hele tijd bij opstarten twee korte biepjes in de bios, heb nu de compatible geheugen gehaald en toch blijft het twee korte biepjes geven, zou de mobo stuk zijn?
BTW heb AMI bios en twee korte biepjes betekent pairty error.
Pagina: 1