Toon posts:

Technics SL-1200 + concorde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, in de discotheek hier vlakbij staan 2 Technics SL-1200 MKII die al zo'n goed 10-15 jaar oud zijn. Daar zitten 2 witte Stanton 500 naalden op die OOK al zo oud zijn. M.a.w. skippen voor zot.. Dus wij pakken onze eigen concordes mee voor die erop te zetten, maar bij één TT lukt dat nooit, TT geeft helemaal geen signaal meer door, met die stanton echter wel. We hebben dan eens de naald eraf gedaan en gekeken 'in' die toonarm, en die pinnetjes van die toonarm zijn precies over de jaren nogal fameus achteruit geduwd geweest.. Enja, die Stanton heeft indd langere pinnetjes dan die concordes. Valt daar iets aan te fixen buiten een volledig nieuwe toonarm erop?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee hoor.. dat valt nog te fixen. Je moet wel even "durven" want je arm moet eraf. Daarvoor heb je "soldeerskills" voor nodig en veel geduld.

Andere optie: nieuwe stanton naalden. Kosten geen drol :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat je moet kunnen uitleggen aan de baas van die 'discotheek' dat zijn stanton naalden niets meer waard zijn ;) Want zolang er geluid uit komt, is het voor hem goed :p Maar als je één keer aan je plaat draait ofzo skippen ze er recht af..

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen maar een x aantal dj-vrienden van me nam(we draaien nu allemaal op CDJ's) altijd onze eigen naalden mee...

ikzelf heb 2 concorde blacks... en nam ze altijd mee...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:02:
Probleem is dat je moet kunnen uitleggen aan de baas van die 'discotheek' dat zijn stanton naalden niets meer waard zijn ;) Want zolang er geluid uit komt, is het voor hem goed :p Maar als je één keer aan je plaat draait ofzo skippen ze er recht af..
Tja.. je praat over 15 euro voor een stanton naaldje. Desnoods breek je de naald af. "per ongeluk".

Die koperen pieletjes terugkrijgen is echt een naar en priegelig klusje. (draden lossolderen, arm eraf, schroefjes los, ring eruit wurmen, alles schoon en gangbaar maken en weer terugbouwen, lagers afstellen). Misschien kan je een poging wagen en er wat contact 60 / 61 in de spuiten?

Overigens, een slecht trackende 1200 hoeft niet alleen aan de naald te liggen; heb je de lagers al een keer gecontroleerd?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:12:
Het zal wel aan mij liggen maar een x aantal dj-vrienden van me nam(we draaien nu allemaal op CDJ's) altijd onze eigen naalden mee...

ikzelf heb 2 concorde blacks... en nam ze altijd mee...
Ja eigen naalden meenemen is het probleem niet :) Maar probleem is dat er alleen stantons op kunnen aangezien die contactpuntjes zo naar achter geduwd zijn.

Die contact spray, is dat niet gewoon voor het contact wat beter te maken, vuil weg te doen etc? Want je ziet echt wel duidelijk dat de pinnetjes naar achter zijn geschoven, en dat die concordes eigenlijk zeer dunne contactpuntjes hebben spijtig genoeg.. Zeker vergeleken met die stantons. Maar ik heb al eens dezelfde concordes gezien van een maat van me, en die had wel langere contactpuntjes. Bij mij zijn het zo'n bolletjes meer, bij hem waren de contactpuntjes streepjes. Dus blijkbaar een stiekem 2de revisie..

Overigens is het echt wel bizar als je aan het testen bent. Je steek daar een concorde op, komt niets uit, je steekt er meteen een stanton op, perfect geluid. Je steekt die ene concorde op de andere technics, perfect geluid, je steekt die concorde weer op die ene technics, geen geluid, en met die stanton wel :p Stonden wij ff raar te kijken..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:26 ]

Pagina: 1