sd/cf I/O controller (liefst RAID)

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Zijn er sd/cf I/O controllers in omloop liefst met RAID ??? Zou leuk zijn om daar Windows Vista en de Swap file op te zetten! Heb al veel op Google gezocht, maar niet gevonden wat ik nodig heb. Wel verschillende kaart lezers gevonden, maar allen USB en dat is volgens mij (te) langzaam. Verder zo'n SSD, goedkoop maar wel PCMCIA en daarvoor dus een PCI slotje nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door E.Greidanus op 07-03-2008 10:45 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:34
Koop een SATA Raid controller, en koop een paar converters van SATA naar SD/CF :)

Zoiets zou gewoon moeten werken!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RAID icm CF kan sowieso, gezien je die gewoon aan een IDE interface kunt hangen met een convertertje.

Dit kwam ik van de week tegen op Webconnexxion: http://www.webconnexxion...._info.php?products_id=629
Afbeeldingslocatie: http://www.addonics.com/products/flash_memory_reader/images/ad4cfprj_angled.jpg

• E.Greidanus
Waanzin zeg zo'n Addonics PCI/CF controller :9 ! Alleen nog even uitzoeken of Vista hier ook vanaf boot, maar kan me niet voorstellen van niet!

• E.Greidanus
Hier een review

http://www.computerpoweru...b02%2Easp&articleid=45065

van de AD4CFPRJ Quad-CF PCI Controller !

Alleen schrikken zeg: CPU utalisatie van 40 % !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

E.Greidanus schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:58:
Hier een review

http://www.computerpoweru...b02%2Easp&articleid=45065

van de AD4CFPRJ Quad-CF PCI Controller !

Alleen schrikken zeg: CPU utalisatie van 40 % !!!
Voor die prijs kun je natuurlijk geen high-end raid chip verwachten, dus mag de cpu alles doen, dat zorgt dus voor flink wat cpu load.

• E.Greidanus
blijft wel een moeilijke keus ...

met een Raptor start XP 11,4 secen met snelle CF kaartjes in 6,8 sec

prijs/kwaliteit valt dan een beetje tegen bij de Addonics:
45 E voor de Addonics
308 E voor 4 X Transcend 16GB 133x (is waarschijnlijk ook nog langzamer als de Extreme Ducati)
450 E - totaal

145 E voor de Raptor

daar komt bij dat er in mijn nieuwe compu het volgende al zit:
420 E - 4 X Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB op een Asus P5E s775 Intel 2xPCI-e ATX X38 DDR2 GLAN Retail 90-MBB7X0-G0EAY00Z bord

mijn vragen zijn:

- alternatieven voor de Addonics ?
- iemand een idee over de performance v/d Samsungs in samenspraak met de Asus P5E ?
- Addonics / Raptor of toch 4 X Samsung in RAID 0 ?

Krijg net een fax binnen: 2100 extra belastinggeld terug: was vergeten de 1991 zorverzekering van ut werk in te vullen !!! geld geen rol dus >:) , lawaai wel :o !

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:25:
[...]

Voor die prijs kun je natuurlijk geen high-end raid chip verwachten, dus mag de cpu alles doen, dat zorgt dus voor flink wat cpu load.
Je kan mij echt niet vertellen dat Raid 0 ook maar meer dan 5% van cpu gebruikt.
Dat ding zal wel gewoon op PIO of een zeer oude DMA-mode variant staan.

Pentaxiaan

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik zat hier zelf ook aan te denken, maar dan dmv. de Addonics CF - SATA HDD Adapters en de Transcend CF card 8GB (266x). Twee van ieder aanschaffen en gewoon aansluiten op m'n moederbord (ASUS p5n32-SLI; SATA x6), hoewel RAID0 via m'n onboard chipset geen super resultaten zal geven, wordt het een beetje duur om hiervoor een volwaardige RAID kaart voor aan te schaffen. 16GB zou meer dan zat zijn om m'n WinXP installatie op kwijt te kunnen. Ik heb al een twee Raptors 150GB in RAID0 draaien.

2x Addonics CF - SATA HDD Adapter => 32,50 (webconnexxion)
2x Transcend CF card 8GB (266x) => 85,10 (geheugen-online)
~250 euro inc. verzend kosten

Maar als ik de resultaten eens bekijk...
http://www.computerpoweru...5AB5D49F6BF446A22BFB505D7
...dan zie ik dat in bepaalde omstandigheden de scores relatief slecht zijn (in vergelijking met de Raptor), maar in andere zijn deze juist weer erg goed. Als ik dit als Windows bootdisk zou gebruiken zou ik er dan qua performance op vooruitgaan of op achteruit (ten opzichte van de Raptors)? Voor iets meer zou ik nog twee Raptors erbij kunnen prikken (en dan vier schijven in RAID0 laten draaien), performance zou dan omhoog moeten gaan van de huidige setup (om nog maar niet te spreken van de extra ruimte).

Voor een aantal zaken is zowiezo al verstandig om een RAMdisk te gebruiken, aangezien ik momenteel 3,25GB in m'n systeem heb zitten en m'n PC dat niet volledig gebruikt is een 1-2GB RamDisk prima te doen. Waardoor een hoop zaken die baat zouden hebben bij een vlotte bootdisk (temp files, pagefile, etc.) al geheel naar de RAMdisk verplaatst kunnen worden. 750MB extra is al vlot beschikbaar wanneer er wordt geupgrade naar een 64-bit besturings systeem, nog eens 4GB extra zou een kleine investering betekenen.

• E.Greidanus
Heb inmiddels dit kaartje draaien (de Addonics AD4CFPRJ (Quad-CF PCI Controller)) met 4 X TakeMS CompactFlash 8GB Hyper Speed 18 mb (120x).

Echter, ik Vista X64 erop geinstalleerd en 0 op het rekest :(

Effe verder gukeken dan de lange neus Ennuh kwam d'r achter dat het alleen mogelijk is middels een Spook Image !

Iemand idee of dur gratiz Software is om dit te bewerkstelligen ??? Dus het overzetten van mijn Sata schijf middels Image naar de CF kaartjes ...

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-02 13:37
Het kan ook veel goedkoper allemaal ik ben net eens wat gaan googlen en wat op ebay rond geneusd.

cf to sata adapter 15$ incl verzenden naar NL
8GB 280x samsung CF kaart 35$ incl verzenden
of 65$ voor 16GB incl verzenden

ben je al voor 15x2 + 35x2 = 100$ of 62 euro klaar

[ Voor 25% gewijzigd door haakjesluiten op 19-04-2008 16:05 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 15:11
Maar let wel op met deze CF kaartjes: je swapfile wordt heel veel aangesproken. Zo kun je na een paar maanden en misschien zelfs al weken of dagen last krijgen van slechte sectoren! Er zijn veel bestanden die Windows bijhoudt, dus daar moet wel rekening mee gehouden worden lijkt me.
Pagina: 1