Ik zat hier zelf ook aan te denken, maar dan dmv. de Addonics CF - SATA HDD Adapters en de Transcend CF card 8GB (266x). Twee van ieder aanschaffen en gewoon aansluiten op m'n moederbord (ASUS p5n32-SLI; SATA x6), hoewel RAID0 via m'n onboard chipset geen super resultaten zal geven, wordt het een beetje duur om hiervoor een volwaardige RAID kaart voor aan te schaffen. 16GB zou meer dan zat zijn om m'n WinXP installatie op kwijt te kunnen. Ik heb al een twee Raptors 150GB in RAID0 draaien.
2x Addonics CF - SATA HDD Adapter => 32,50 (webconnexxion)
2x Transcend CF card 8GB (266x) => 85,10 (geheugen-online)
~250 euro inc. verzend kosten
Maar als ik de resultaten eens bekijk...
http://www.computerpoweru...5AB5D49F6BF446A22BFB505D7
...dan zie ik dat in bepaalde omstandigheden de scores relatief slecht zijn (in vergelijking met de Raptor), maar in andere zijn deze juist weer erg goed. Als ik dit als Windows bootdisk zou gebruiken zou ik er dan qua performance op vooruitgaan of op achteruit (ten opzichte van de Raptors)? Voor iets meer zou ik nog twee Raptors erbij kunnen prikken (en dan vier schijven in RAID0 laten draaien), performance zou dan omhoog moeten gaan van de huidige setup (om nog maar niet te spreken van de extra ruimte).
Voor een aantal zaken is zowiezo al verstandig om een RAMdisk te gebruiken, aangezien ik momenteel 3,25GB in m'n systeem heb zitten en m'n PC dat niet volledig gebruikt is een 1-2GB RamDisk prima te doen. Waardoor een hoop zaken die baat zouden hebben bij een vlotte bootdisk (temp files, pagefile, etc.) al geheel naar de RAMdisk verplaatst kunnen worden. 750MB extra is al vlot beschikbaar wanneer er wordt geupgrade naar een 64-bit besturings systeem, nog eens 4GB extra zou een kleine investering betekenen.