Mediatoetsen voor Winamp: XP / Opera / IE houden ze vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51
Windows XP laat (of IE en Opera laten) de mediatoetsen van mijn Logitech Internet 350 keyboard (Picture) niet los. En ik wil ze graag voor Winamp gebruiken met de plugin RM-X voor heen- en terugspoelen etc.

Logitech heeft voor dit toetsenbord geen driver, dus Windows herkende 'm automatisch en gaf de mediatoetsen functies. Ik heb in Windows XP prof. met TweakUI de functie van de mediatoetsen (mail, home, rekenmachine etc) uitgeschakeld. Dat werkte voor twee toetsen (mail en home) echter niet voor de situatie dat IE (6) of Opera (9.26) (actief) op het scherm staat.

Voordat ik de toetsen met TweakUI uitschakelde:
  • Alle mediatoetsen hadden functie ongeacht in welk programma ik werkt. Dus bijv. werken in Word / Photoshop ==> mail-toets start Outlook, home-toets start Opera met homepage, rekenmachine start rekenmachine :P
Nadat ik de toetsen met TweakUI uitschakelde:
  • Werken in Word / Photoshop etc ==> de mediatoetsen besturen Winamp :)
  • Werken in IE (6) ==> de mail-toets start Outlook, de home-toets geeft homepage :(. Winamp reageert ook
  • Werken in Opera (9.26) ==> de mail-toets geeft Opera-mail, de home-toets geeft homepage :(. Winamp reageert ook
Ik werk voornamelijk in Opera en wil niet meer dat Opera op de mediatoetsen reageert. In Opera heb ik alle 'RC_' sneltoetsen en alle 'mail' sneltoetsen en later zelfs de hele sneltoetsenlijst geheel leeg gemaakt en nòg reageert dat programma op de mediatoetsen. Daar valt denk ik weinig meer in te stellen. Aangezien IE het ook doet is het mogelijk nog een instelling in XP. Weet iemand welke instelling dat moet zijn? :? Alvast bedankt!

PS: omdat het me uiteindelijk om de werking van Opera gaat heb ik het topic in dit forum geplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door pmeter op 08-03-2008 10:29 ]