Linksys PLK200

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 06:55
Hey Tweakers,

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben verhuist met 3 studenten. 2 er van zijn ict en ik hoor der ook bij. In totaal hebben we 3 computers en 1 laptop. We doen veel aan game over lan en een filmpje uitwisselen gebeurd ook regelmatig. Alleen in het nieuwe huisje ligt geen netwerk of helemaal niks. Nu hebben we een paar keuzes namelijk. We gaan alles bedraden ( ben zelf nog niet in de kruipruimte geweest ) of we kopen een wireless router met ondersteuning N. Daarbij moeten we dus ook 3 wireless kaarten kopen. De laatste keuze valt op Linksys PLK200. Dit apparaat stop je in je stopcontact met je netwerk kabel er in en je hebt verbinding. Alleen nu mijn vraag is dit een beetje betrouwbaar en stabiel? Zoveel informatie is er niet over te vinden op internet en hier op het forum ook niet echt. Vandaar dat ik deze topic open _/-\o_ .

Zelf heb ik wel al een wireless router die G ondersteunt. Maar hoe werkt dit eigenlijk als ik deze setup zou gebruiken om regelmatig een paar bestanden uit te wisselen?

Laptop -> wireless router -> draadloze stopcontact geval -> computer

We hebben wellus tijden dat er wel wat mensen over de vloer komen met zijn of haar laptop/computer. Zou deze setup ook een beetje fatsoenlijk werken ?

Computers/laptops -> Switch -> draadloze stopcontact geval -> wireless router -> internet

Verdet wat is eigenlijk de snelheid die je haalt met zoon apparaat ? Volgens de specificaties kan hij 200mbps halen.
Een paar collega`s hebben mij vertelt als ik zoon "Draadloos stopcontact geval" gebruik. Dat als de buren ook met zoon "Draadloos stopcontact geval" hij op ons netwerk kan komen? En tot hoever gaat dit eigenlijk ? niet dat dadelijk heel de wijk het netwerk kan zien 8)7 ????

Verwijderd

Een "draadloos stopcontact geval" gaat tot de meterkast, en dus niet naar je buren, dus daar hoef je je in ieder geval niet druk over maken.

• Killertjuh
*Kick*

• Killertjuh
mm :) volgens mij weet niemand iets te melden hierop :P of wel ? (hoeveel keer mag je kicken eigenlijk :D)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Net zo lang tot er een moderator voorbij komt om jou te kicken :)

Waar jij over spreekt zijn de Ethernet over Power apparaten. Ik heb in diverse topics verschillende ervaringen gezien. Van ronduit waardeloos, tot top.. Het verschilt vooral per merk denk ik.

Overigens is de opmerking die EJ-R hierboven plaatst niet geheel juist. Je buren zitten vaak op een andere fase dan jij.. Het zou zomaar kunnen dat mensen 3 huizen verderop wel op de zelfde fase zitten en het signaal wel op zouden moeten kunnen pakken. Echter is het signaal niet sterk genoeg hiervoor.

WiFi geeft je wel iets meer flexibiliteit als het gaat om locatie, zekerheid en beveiliging, maar je levert wat in op snelheid. Jou keuze :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je van plan bent veel data over te pompen (films, muziek e.d.) zou ik gewoon een gigabit netwerkje aanleggen. Een gigabit switch kost tegenwoordig bijna niks meer en hiermee weet je iig zeker dat je gewoon een snel en stabiel netwerk hebt.

• Killertjuh
Mishmash schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:59:
Als je van plan bent veel data over te pompen (films, muziek e.d.) zou ik gewoon een gigabit netwerkje aanleggen. Een gigabit switch kost tegenwoordig bijna niks meer en hiermee weet je iig zeker dat je gewoon een snel en stabiel netwerk hebt.
haha dat is het probleem :) ik heb niet zo heel veel zin om dat te doen en 100mbit is voor mij al snel genoeg. Dus daarom als het al opgelost kan worden met deze apparaten ben ik snel klaar :)
Equator schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:57:
Net zo lang tot er een moderator voorbij komt om jou te kicken :)

Waar jij over spreekt zijn de Ethernet over Power apparaten. Ik heb in diverse topics verschillende ervaringen gezien. Van ronduit waardeloos, tot top.. Het verschilt vooral per merk denk ik.

Overigens is de opmerking die EJ-R hierboven plaatst niet geheel juist. Je buren zitten vaak op een andere fase dan jij.. Het zou zomaar kunnen dat mensen 3 huizen verderop wel op de zelfde fase zitten en het signaal wel op zouden moeten kunnen pakken. Echter is het signaal niet sterk genoeg hiervoor.

WiFi geeft je wel iets meer flexibiliteit als het gaat om locatie, zekerheid en beveiliging, maar je levert wat in op snelheid. Jou keuze :)
Met deze apparaten kun je de bestanden ook encrypten (AES ofzo ). Daarbij heb ik 1 voordeel dat ik buiten af woon heb namelijk maar 1 buren en als ik jouw zo hoor zullen die wel op het zelfde fase zitten denk ik. Ik hoop ook dat je net als bij wireless bijv je SSID kunt verbergen alleen dit heb ik niet kunnen vinden in de handleiding van de boekjes.

En WiFi is te traag tenzij je N koopt maar dan moet ik intotaal 4 apparaten kopen en ben ik duurder uit. ( ben ook maar een student :P)

[ Voor 54% gewijzigd door Killertjuh op 11-03-2008 10:11 ]

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 17:00
pfff ik hoop dat je ook nog wat Nederlands krijgt op je studie ;)

Ik denk dat je je keuze of moet laten hangen van je budget en je toepassing van je netwerk. Je zegt dat je gaat gamen en af en toe wat filmpjes gaat overpompen. Vooral dat gamen is een probleem met wireless en een homeplug. Als je de boel ook nog eens gaat beveiligen, verhoog je de overhead op elk datapakketje met een factor x. Ik denk dat je het beste wat kabels kan trekken. Ben je ook nog goedkoper uit...

• Killertjuh
gassiepaart schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:18:
pfff ik hoop dat je ook nog wat Nederlands krijgt op je studie ;)

Ik denk dat je je keuze of moet laten hangen van je budget en je toepassing van je netwerk. Je zegt dat je gaat gamen en af en toe wat filmpjes gaat overpompen. Vooral dat gamen is een probleem met wireless en een homeplug. Als je de boel ook nog eens gaat beveiligen, verhoog je de overhead op elk datapakketje met een factor x. Ik denk dat je het beste wat kabels kan trekken. Ben je ook nog goedkoper uit...
haha nu ik er zo overheen lees is het idd slecht geformuleerd en ja mijn Nederlands is heel slecht :'(

Maar ik heb uiteindelijk gekozen om toch maar kabels te trekken door het huis. Zelf wist ik niet hoe betrouwbaar deze apparaten waren en me budget is ook niet al te groot. Daarom toch maar gekozen voor de ouderwetse manier.

Bedankt voor al je berichtjes

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ben je voor Gbit gegaan of voor 100 Mbit ?

Aangezien die prijs verschillen tegenwoordig niks meer uitmaken .
Pagina: 1