Toon posts:

A7V/T-bird 700/G400 onstabiel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Zelf vermoed ik dat het hier om een videokaart probleem gaat, maar om andere mogelijkheden ook niet uit te sluiten post ik toch maar in het hardware algemeen forum. Mijn nieuwe compu is een beetje onstabiel. Vorige week, toen ik hem net in elkaar had gezet, had ik er geen enkel probleem mee, maar sinds gisteren gaat hij regelmatig op zijn plaat tijdens een 3D spelletje (Re-Volt en GP3). In eerste instantie dacht ik aan warmteproblemen, gezien de warmte van de laatste tijd. De kast open en nu zelfs een Card Cooler van iemand geleend, maar het maakt geen verschil (behalve dan een temperatuur van kast en CPU die zo'n 10-15 graden lager is, dus zal de temp van de G400 ook geen probleem zijn (het koellichaam is nu nauwelijks warm, terwijl het voor het inzetten van de CC net niet pijnlijk was om je vinger erop te leggen). Ik heb vanmorgen de nieuwste 4-in-1 VIA drivers geïnstalleerd, maar volgens mij bestond het probleem daarvoor ook al (altijd lastig om dat achteraf vast te stellen). Ik kan me wel herinneren dat ik kon kiezen uit een aantal opties wat betreft de AGP driver. Heeft iemand ideeën? Denk ik in de goede richting door de G400 te verdenken (het is wel opvallend dat het alleen mis gaat in 3D spelletjes)? Oorzaken? En vooral: oplossingen?

Verwijderd

Je kunt kiezen voor Turbo mode en Normal mode, de tweede (normal) zal stabieler moeten zijn (staat hij normaal op) maar naar mijn ervaring is Turbo stabieler. Ik had problemen met de Via, maar dat kwam door de geheugenklok, beetje met instellingen in Bios spelen werktte, bij jou misschien ook, gewoon alle instellingen mee spelen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf ook een G400 gehad en die werkte prima met 3D games (alleen niet zo beresnel als ik dat graag zou willen).. Maar, download wel de allernieuwste drivers. Met die drivers van de CD heb een enorme berg problemen gehad en deze waren allen verholpen toen ik die nieuwere drivers installeerde.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Deze moest even naar boven

Verwijderd

Topicstarter
Hebben we het dan over de nieuwste *beta*-drivers? Ik zal het eens proberen. De "gewone" dirvers op de site zijn dezelfde als ik er op de CD bij heb gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, helaas helpen nieuwe drivers ook niet. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Alleen door bij het installeren de AGP driver op "Normal" te zetten is de situatie iets verbeterd, maar het probleem is niet helemaal verdwenen.

Verwijderd

Probeer eens de losse AGP driver van de Via Site
Pagina: 1