Toon posts:

Geluidskaartje DOA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb vandaag een Sb 128 PCI gekocht, maar dat ding werkt voor geen ene meter. Ik heb hem in verschillende PCI sloten gehad al, maar niks werkt.

Hij wordt niet herkend in windows, geen plug&play of wat dan ook , ik kan gewoon inloggen, en dan gebeurd er niks.

Hij zit goed in het PCI slot, en ik heb de bios ook al een keertje of 10 op default gezet, maar er gebeurd gewoon helemaal niks,

Zelfs niet toen ik uit pure wanhoop windows opnieuw geinstalleerd heb, deed hij het nog niet.

M'n oude geluidskaartje (standaard PCI) erin gezet (zelfde pci slot) en jawel, geluid.

Is deze geluidskaart DOA (Dead on arrival)?

En zoja, wat moet ik er mee doen?

Gasbrandertje

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Inderdaad een echte DOA.
Gewoon mee teruggaan naar de winkel. Als ze de bijdehande harrie uit gaan hangen dan laten ze het toch even zien?
En dan gaat 't dus niet, en dan zeg jij :7 en de verkoper :o en krijg je alsnog een andere :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik dat morgen dan maar even doe ja..

maar der komt geen piep noch kraak uit..
wel raar hoor, leg je dan 70 piek voor neer..

Maar goed..

In iedergeval bedankt !

Verwijderd

doe em anders voordat je em terug brengt in een andere compu en kijk ofie het daain ook niet doet...

Aju Leon

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem even in mijn oude P166 gestopt, maar geen enkel resultaat..

Maar hoe komt dat nou eigenlijk, doa?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Kan gewoon fabricagefout zijn, bijvoorbeeld een kleine vervuiling tijdens het maken van hoofdchip van je kaart.
Dan krijgt 'ie wel spanning, maar doet 'ie verder niks. Ongeveer hetzelfde idee als een moederbord zonder CPU. Allerlei chips die wel werken maar zonder hoofdchip niet aangestuurd worden.
Kan ook een contactfout zijn waardoor hij totaal geen stroom krijgt. Maar als het de hoofdchip is dan hoor je wel zo'n bekende plof als je je PC aanzet maar brengt 'ie verder geen geluiden voort.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1