[OL2007] tussen desktop en laptop synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 17:34
Ik ben een nogal intensieve gebruiker van outlook. Sinds kort heb ik ook een laptop. Nu wil ik mijn agenda,email,contacts zowel op mijn desktop als op mijn laptop hebben. Ik wil ook op mijn laptop/desktop mijn emails kunnen binnenhalen (ongeacht waar ik ben) en deze dan vervolgens ook op mijn desktop/laptop. Beide pc's staan dus niet altijd in contact met elkaar. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een active sync maar dan tussen desktop en laptop. Ik heb al wat gegoogled en ik kwam deze site tegen http://www.slipstick.com/outlook/sync.asp. Deze lijkt mij nogal verouderd en al third party software die erop staat lijkt mij nogal obscuur. Heeft er iemand van jullie ervaring met 1 van deze pakketten.

(Op mijn laptop staat vista en op desktop winxp pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kijk of je provider IMAP ondersteunt en gebruik dat, staat de mail op de server van de provider en kun je vanaf elke client de mail op een zelfde manier bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
spijtig genoeg alleen POP3 anders had ik dat al lang geprobeerd. (mijn unief adres is wel imap maar die mailbox is veel te klein om alles te forwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Ik weet dat dit topic een maand oud is, maar ik zit met precies hetzelfde probleem. redfox314, heb jij toevallig al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
nee geen oplossing. Ik heb microsoft groove geprobeerd maar dat is geen oplossing bestandsgrootte is nogal gecapped door het background transfereren van updates en dat terwijl over een 1 gbps link 1 mbyte/s background is volgens mij maar niet volgens MS.

Met 120 mb aan mails is iets als svn (mis)gebruiken ook een beetje tijdrovend.

Je hebt daar natuurlijk standaard een exchange server voor maar dat vind ik te ingrijpend en ik wil op een p2p basis kunnen werken niet op een client server basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
misschien wel een prul-oplossing, maar je kan natuurlijk active-syncen naar een ge-emuleerde pda.
en als je dat dan ook vanaf je laptop doet (naar dezelfde pda)
tada!

(een Exchange-server lijkt de ideale methode)

kijk hier eens

[ Voor 27% gewijzigd door Witte op 24-04-2008 10:42 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:57
Of laat je mail doorsturen naar een anders adres met betere ondersteuning zoals G-Mail bijvoorbeeld.
Verder kun je ook nog wat lichtere software als Exchange op een PCtje gooien die je met Google zeker wel een aantal van kunt vinden.

Ik zelf draai gewono Exchange en die kun je gewoon 120 gratis uitproberen legaal en na 120 dagen installeer je hem desnoods weer ff opnieuw en voila gratis Exchange op een legale manier, of natuurlijk... (dat mag je zelf wel invullen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
redfox314 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:31:
nee geen oplossing. Ik heb microsoft groove geprobeerd maar dat is geen oplossing bestandsgrootte is nogal gecapped door het background transfereren van updates en dat terwijl over een 1 gbps link 1 mbyte/s background is volgens mij maar niet volgens MS.

Met 120 mb aan mails is iets als svn (mis)gebruiken ook een beetje tijdrovend.

Je hebt daar natuurlijk standaard een exchange server voor maar dat vind ik te ingrijpend en ik wil op een p2p basis kunnen werken niet op een client server basis.
Ik heb het deels opgelost door over te stappen van POP naar IMAP voor mijn mail accounts. Dat laat dus de contacts en agenda buiten beschouwing. Contacten en agenda zou je evt via bluetooth en een gsm kunnen syncen
Pagina: 1