Toon posts:

Verhuizing van compleet systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen naar Japan waar ze 100 volt gebruiken. Ik wil mijn zelfgebouwde pc meeverhuizen. Ik heb een Antec NeoHe 550 watt voeding. Volgens de handleiding van de voeding kan ik zonder een schakelaartje om te zetten hem gewoon aansluiten op elk voltage. Nou gebruiken ze in Japan wel andere stopcontacten:
Kan ik gewoon d.m.v. zo'n simpel adaptertje die wel past in een Japans stopcontact mijn huidige voedingskabel gebruiken? Of moet ik daar een nieuwe kabel kopen? Of zelfs alsnog een hele nieuwe voeding?

Ook wou ik graag weten of het veilig genoeg is om mijn complete systeem in de doos van de pc-case te doen, en deze vervolgens in een grotere, nog stevigere verhuisdoos te doen en dan te verzenden. (het gaat per DHL, niet met een verhuisbedrijf) Zal mijn enorme koelblok (Scythe Infinity) dan niet loslaten? En hoe zit het met de data op mijn harde schijven, blijft dat veilig erop staan als het pakket door de scanners van DHL gaat bij het verzenden? Moet ik de pc met anti-statisch materiaal inpakken?
Veel vragen, maar in het kort komt het hier op neer: hoe zal ik mijn systeem verzenden?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

1) back up maken
2) koelblok los maken
3) zorgen voor veel schokabsorberend materiaal (piepschuim?)
4) fragile vervoer aanvragen

kabel in japan kopen lijkt mij een betere oplossing
de connector in de voeding zelf lijkt mij standaard overal hetzelfde (weet niet zeker) maar om nou met een converter te werken lijkt me niet zo heel verstandig, is toch een zwakpunt in de verbinding

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Wrm verkoop je niet gewoon je pc, en koop je daar een nieuwe?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Gevonden op een website:

"Er zijn twee verschillende elektriciteitsleveranciers, een voor Oost- en de andere voor West-Japan. Die uit Oost-Japan (Tokyo, Kawasaki, Sapporo, Yokohoma, Sendai) levert wisselstroom van 100 volt/50 Hz, en die uit West-Japan (Osaka, Kyoto, Nagoya, Hiroshima) van 100 volt/60 Hz. U zal een transformator en een adapter nodig hebben. Neem ze in ieder geval mee, anders zal u ze in de meeste elektrowinkels kunnen kopen. De stopcontacten hebben twee platte pluggen"

Zie hier een afbeelding:

Klik

Verwijderd

Topicstarter
De pc is vrij nieuw, en ik zou er veel geld mee verliezen als ik hem nu zou moeten verkopen en daar weer een nieuwe kopen. En dan heb je nog het probleem van dat alles in het Japans is...
@Peluso: Koelblok zal ik dan inderdaad maar los maken. En piepschuim of iets dergelijks was ik inderdaad wel van plan. Maar heb ik geen anti-statisch materiaal nodig? Al die machines en scanners waar het pakket doorheen gaat...
Edit: Ik ga wonen in Tokyo 100volt/50 Hz. Bedankt voor de info en link McWolf82. Echter heb ik geen verstand van electronica en weet dus niet of en zoja, wát ik moet kopen om mijn pc daar aan te kunnen sluiten. (wat voor transformator of adaptor?)
Edit 2: Ik heb ook een Hp printer die ik wil verzenden. Werkt dat gewoon als ik een nieuwe voedingskabel koop?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 03:02 ]

• WPN

WPN

achterop de hp printer zit waarschijnlijk een sticker met welke spanningen het ding aan kan
en anders even met HP bellen

als je aan antistatisch spul kan komen is dat natuurlijk mooi meegenomen....

je zou eventueel nog kunnen kijken of je in tokyo een voeding kan kopen
de stekkers naar het mobo zijn naar mijn weten universeel.....

ik neem aan dat je dan in tokyo die voeding in kan laten bouwen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:48:
De pc is vrij nieuw, en ik zou er veel geld mee verliezen als ik hem nu zou moeten verkopen en daar weer een nieuwe kopen. En dan heb je nog het probleem van dat alles in het Japans is...
Wat gaat dat verzenden dan wel niet kosten, want dat moet je natuurlijk ook meenemen in je berekening. En de verzekering van je verzending, je bent er blijkbaar aan gehecht, anders zou je hem niet meenemen natuurlijk.

Waarom? Omdat het kan!!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon beter je PC hier verkopen en daar een nieuwe kopen? De prijzen liggen daar veel lager en waarschijnlijk kan je voor de prijs dat je hier de pc verkoopt een betere pc in Japan kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij goede pc: Conroe E6600, Geforce 8800GTS, 2 GB, 3 harde schijven in raid 0, Asus P5N32E-SLI, Vista OEM versie erop (die kan je maar 1 keer installeren toch?), hele goede dure kast, goeie voeding, zo'n beetje alles.
Ben er inderdaad nogal gehecht aan, ik heb er heel lang over gedaan om hem samen te stellen en het is mijn eerste zelfgebouwde pc. (en hij is gewoon erg mooi)
Ik ben bang dat als ik daar een nieuwe koop in goede, losse onderdelen, het erg lastig gaat worden met in elkaar zetten (alles in het Japans). En een volledig systeem zal weer veel minpunten hebben op de onderdelen. En dan nog het gedoe met Japanse Vista. Zo goed ken ik de taal nog niet. Of die prijzen daar zoveel lager zijn weet ik eigenlijk niet... toen ik er was zag ik erg dure maar slechte pc's in sommige winkels. State of the art dingen heb ik niet gezien.
Ook weet ik niet precies hoe het zit met een backup maken van mijn data op de schijven. Past die backup gewoon op een dvdtje? Kan ik dan op een andere pc bijv gewoon weer alle data krijg op de harde schijf?

Verzenden gaat €100 kosten... Ik denk dat dat minder is dan het geld wat ik 'kwijt' raak als ik mijn Pc nu verkoop. Wat is mijn pc waard zonder randapparatuur?

Op mijn printer staat niks over het voltage, ik zoek wel even een handleiding van dit type op de HP-site.

Ik zou graag nog meer reacties horen van wat andere mensen zouden doen: verkopen of verzenden.
Met de voor en tegens. Vooral bij verkopen: hoe al je data meekrijgen?

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:36:
Ik heb een vrij goede pc: Conroe E6600, Geforce 8800GTS, 2 GB, 3 harde schijven in raid 0, Asus P5N32E-SLI, Vista OEM versie erop (die kan je maar 1 keer installeren toch?), hele goede dure kast, goeie voeding, zo'n beetje alles.
Ben er inderdaad nogal gehecht aan, ik heb er heel lang over gedaan om hem samen te stellen en het is mijn eerste zelfgebouwde pc. (en hij is gewoon erg mooi)
Ik ben bang dat als ik daar een nieuwe koop in goede, losse onderdelen, het erg lastig gaat worden met in elkaar zetten (alles in het Japans). En een volledig systeem zal weer veel minpunten hebben op de onderdelen. En dan nog het gedoe met Japanse Vista. Zo goed ken ik de taal nog niet. Of die prijzen daar zoveel lager zijn weet ik eigenlijk niet... toen ik er was zag ik erg dure maar slechte pc's in sommige winkels. State of the art dingen heb ik niet gezien.
Ook weet ik niet precies hoe het zit met een backup maken van mijn data op de schijven. Past die backup gewoon op een dvdtje? Kan ik dan op een andere pc bijv gewoon weer alle data krijg op de harde schijf?

Verzenden gaat €100 kosten... Ik denk dat dat minder is dan het geld wat ik 'kwijt' raak als ik mijn Pc nu verkoop. Wat is mijn pc waard zonder randapparatuur?

Op mijn printer staat niks over het voltage, ik zoek wel even een handleiding van dit type op de HP-site.

Ik zou graag nog meer reacties horen van wat andere mensen zouden doen: verkopen of verzenden.
Met de voor en tegens. Vooral bij verkopen: hoe al je data meekrijgen?
Alle hardware is daar echt veel goedkoper hoor. Windows Vista neem je natuurlijk vanuit hier mee (desnoods je oude Windows Vista). Een pc in Japan in elkaar zetten, werkt precies hetzelfde als hier. Wat zou er dan in het Japans moeten staan? Alle handleidingen zijn toch vaak in het Engels. En voor een backup: ik zou gewoon de harde schijf met al je data in je handbagage meenemen. Hoef je niks te backuppen en dan weet je tenminste zeker dat alles 100% bewaard blijft. Als je iets per pakket verstuurd naar het verre oosten kan er erg veel mis gaan...

Hetzelfde geldt voor een printer? Waarom zou je een printer notabene willen versturen? Waarschijnlijk betaal je meer aan verzendkosten dan dat een nieuwe printer in Japan kost!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft het verzenden en/of meenemen is al ontiegelijk veel gezegd. Kijk eens naar de volgende topics:
Case mee op Vliegtuig :D
Vervoer harddisk naar Amerika
Computer in vliegtuig meenemen.
Halfjaar weg-canada&usa-kantoor meenemen(2xpc&2xlaptop)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, je maakt een goed punt. Het lijkt wel of ik mezelf probeer te overtuigen om hem te verzenden omdat ik er gehecht aan ben... Ik begin nu toch iets meer door te slaan naar de 'verkoop' kant. Maar het blijft lastig. Hoe zou ik mijn harde schijven mee moeten nemen? Stel ik wel er 2 van de 3 meenemen. Ze staan in raid 0, hoe moet ik dat doen zonder dataverlies?

En qua printer: hij is niet zo groot en weegt 5 kg. Aangezien ik toch kleding en boeken moet verzenden (wat niet in mijn koffer past) dacht ik die gewoon bij de printer in de grote doos te doen, scheelt denk ik niet zoveel qua kosten. Tussen de 10 en 20 kg zit geen prijsverschil namelijk. Maar ik denk dat de printer wat gevoeliger is voor 'ander' stroom..
Specificaties van de HP site:
* Stroomverbruik: maximaal 80 W
* Ingangsspanning: 100 tot 240 V wisselstroom - 1 A 47-63 Hz, geaard
* Uitgangsspanning: Gelijkstroom 32 volt === 1630 mA

@Terw_Dan: Ik had andere topics erover al gelezen, maar ik kwam er toch nog steeds niet uit. Ook omdat Japan wel weer een land apart is, vergeleken met bijv Amerika.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 17:55 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19

Creesch

bla bla!

kan je niet gewoon een nieuwe voeding daar kopen ? hoef je nergens zorgen meer om te maken :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

zoek even de handleiding of de specs op van je voeding.
Als daarin net zoiets staat als in je HP specs:
Ingangsspanning: 100 tot 240 V wisselstroom - 1 A 47-63 Hz, geaard
dan weet je iig dat je gewoon de goede stroomkabel er in kan douwen (qua stopcontact aansluiting) en er niets stuk gaat!

een printer zou ik trouwens gewoon nieuw halen, mocht je ruimte te kort komen in je dozen voor kleding ed, je zit immers niet met importkosten ed vanuit japan naar europa omdat je dichter in de buurt bent

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• silmaril8
  • Niet online
Als je 3 schijven hebt, waarvan 2 in RAID 0, dan is het natuurlijk simpel :) Al je data op die 3de schijf proppen.

En een printer is toch weer 5 kg. Een printer zou ik echt daar kopen (al is het alleen maar om de wattage). Ik zou dan in plaats van een printer echt van die hollandse dingen meenemen. Bijvoorbeeld hollands eten! Neem dan dingen mee zoals bepaalde sauzen waaraan je gewend bent. Of kaas, koekjes etc. Of neem 5kg extra boeken mee.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:52:
Hmm ja, je maakt een goed punt. Het lijkt wel of ik mezelf probeer te overtuigen om hem te verzenden omdat ik er gehecht aan ben... Ik begin nu toch iets meer door te slaan naar de 'verkoop' kant. Maar het blijft lastig. Hoe zou ik mijn harde schijven mee moeten nemen? Stel ik wel er 2 van de 3 meenemen. Ze staan in raid 0, hoe moet ik dat doen zonder dataverlies?
Alle 3 meenemen ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft de printer, er al aangedacht dat dat waarschijnlijk nooit over gaat komen, zonder dat de inkt of de toner door heel dat ding zit. Waardoor je uren bezig bent om zo'n kreng weer schoon te maken. Tenzij je de cartridges weggooit en daar nieuwe koopt (maar goed, dan zit je weer bijna op het bedrag van een nieuwe printer).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
silmaril8 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:44:
[...]
Alle hardware is daar echt veel goedkoper hoor. Windows Vista neem je natuurlijk vanuit hier mee (desnoods je oude Windows Vista).
Precies, goedkoper dan daar kopen lukt je hier zeker niet! Andersom (van Japan naar Nederland) moet je wel rekening houden met importbelastingen, ik weet niet hoe dat in Japan zit, maar daar-kopen kan er alleen maar aantrekkelijker door worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad ook gewoon een nieuwe voeding kopen. Ook al kan de huidige ook gewoon op 100 volt aangesloten worden. Maar de anderen hebben misschien ook wel weer gelijk wat betreft kosten en veiligheid van verzending. (ik kan het ook verzekerd opsturen per DHL maar dat kost €300...)

Ja printer zal ik dan wel alleen doen als ik nog ruimte heb in de dozen.

Ik heb 3 harde schijven in RAID 0 anders was het inderdaad wel simpel :)
En ja ik zal wel drop meenemen! :D

Weet iemand wat ik voor mijn pc kan vragen als ik hem verkoop?

Edit: Over de printer; ik kan de cartridges toch ook eruit halen en apart verpakken?
En ik kan wel alle 3 de schijven meenemen, maar dan verkoopt de pc wel erg lastig. Plus dat die schijven het niet gewoon zullen doen in een andere pc in die RAID 0 formatie neem ik aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 18:16 ]

• silmaril8
  • Niet online
Je kan hier een nieuwe harde schijf kopen en kopieer al je data daarnaartoe. 250GB kost nog maar 50euro.Dat is zowieso veiliger dan 3 losse RAID schijven meenemen en in een nieuw systeem hangen.

Of je koopt een notebook hardeschijf en een kleine harddisk behuizing. Makkelijker te vervoeren en ook gelijk handig voor normaal gebruik.

Je pc zal zo'n 500-700 (weet niet precies wat erin zit) opbrengen. Meer als er een TFT scherm bij zit. In ieder geval meer dan genoeg om precies hetzelfde systeem daar in Japan te kopen. En waarschijnlijk ook nog wel sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door silmaril8 op 08-03-2008 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zou ook nog een externe harddisk kunnen kopen wat altijd handig is inderdaad...
Maar ja dat kost ook weer geld, en daar probeerde ik juist op te bezuinigen ;)
Is er geen manier om de RAID 0 formatie te verwijderen, en mijn 226 GB op 1 harde schijf te krijgen, die eruit te halen en de andere 2 schijven erin te laten zitten om te verkopen? Ik bedoel zonder een andere harde schijf te hoeven kopen. Hoe zit het met zo'n back-up?

De pc:
Kast: Antec Nine Hundred
Voeding: Antec NeoHe 550 watt
Moederbord: Asus P5N32E-SLI
Processor: Core 2 Duo E6600
Processorkoeler: Scythe Infinity
Videokaart: Asus Geforce 8800 GTS 320 MB
Geheugen: 2 x Crucial DDR2 BallistiX PC5300 1GB
Harddisk: 3 x Samsung Spinpoint 250 GB (weet niet meer welke spinpoint)
2 Samsung Dvd branders
+ Windows Vista Home premium OEM 32 bit

En grote fout: ik heb RAID 5! Niet 0, excuses

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 18:39 ]

• silmaril8
  • Niet online
Kan je geen (externe) harde schijf van een vriend/familielid lenen? En dan daar tijdelijk de data opzetten, Windows opnieuw installeren op 1 schijf en dan de de data terugzetten op een van de 2 overgebleven schijven. De 3de schijf kan je eventueel meenemen naar Japan, los verkopen of met je systeem mee verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook niet echt een optie. Niemand uit mijn omgeving weet ook maar iets van pc's, dus een harde schijf lenen kan helaas niet.
Is het met RAID 5 wel mogelijk de configuratie op te heffen, en alle data op 1 schijf te gooien?
Is bovenstaand systeem 500-700 euro waard? Damn, dat gaat echt snel... Heb hem nog voor 1500 gekocht in mei 2007.. Kan iemand bevestigen dat ik voor mijn pc (zonder scherm o.i.d.) 500-700 zal krijgen? Want ik kan me haast niet voorstellen dat ik voor dat bedrag een betere pc kan kopen in Japan.
Dus of ik betaal 100 euro verzendkosten + nieuwe kabel of voeding in japan en loop risico met het verzenden. Of ik verkoop hem voor max 700 en moet daarvan een nieuwe pc halen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer zo'n goede videokaart nodig heb, en 500 gb zal ook wel voldoende zijn. Dus dat zal wel schelen in de prijs bij een nieuwe pc.

• silmaril8
  • Niet online
Serieus, een pc daar is echt goedkoper (China en Taiwan zijn hun buren ;) ) en zelfs voor 400 euro zal je een sneller systeem kunnen bouwen (als je geen snelle videokaart wil).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok, dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de optie 'verkopen'. Printer ook dan maar verkopen?
Maar dan moet ik alleen nog uitvogelen hoe ik die data kan behouden...
En wat ik nou kan vragen voor mijn pc...
I.i.g. bedankt voor al je reacties silmaril8, ik waardeer het enorm.

• WPN

WPN

bij het verzenden van de printer moet je er ook aan denken dat je de printkop vast zet, anders heb je zowiezo een doa......
maar zowiezo een printer verzenden als je voor een paar tientjes daar een betere kan kopen....

waarom verhuis je naar japan als ik vragen mag?
ken je niet iemand daar die alvast de prijzen van de onderdelen daar kan bekijken zodat je weet hoeveel een nieuwe kost.....

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met die harddisks zou ik het als volgt doen:
1. leen een externe disk die groot genoeg is om al je data tijdelijk op te zetten.
2. koop een externe harddisk behuizing (als je bij stap 1 niemand kan vinden die zo'n ding voor je heeft tijdelijk, neem je PC dan mee naar de computer zaak waar je de HD behuizing koopt, leg het probleem daar uit en ze zullen je er vast mee helpen. Doe dit niet op koopavond of zaterdag als het stervensdruk is in de zaak ;) ).
3. schroef de grootste van je eigen schijven (aangenomen dat het daar allemaal op past) in de externe behuizing en zet je data terug.
4. Voilá: externe harddisk voor een prikkie en je bestaande systeem wordt nauwelijks minder waard (aangenomen dat de overige 2 HDs geen 20GB dingetjes zijn ;) )

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Ja die printer ga ik ook maar verkopen. Ik verhuis naar japan om daar voor de rest van mijn leven te wonen :)
Ik kan inderdaad wel vragen aan mijn vriendin hoeveel de onderdelen kosten.

Alle drie de schijven zijn 250GB per stuk, en ik heb 226GB aan data. Ik zou inderdaad kunnen vragen aan een computerwinkel of zij de data kunnen overzetten op een harddisk van hun, vervolgens mijn harddisks leegmaken, en de data te plaatsen op 1 van de 3 disks en die in een externe behuizing te doen. Kan windows vista dan wel gewoon intact op het systeem blijven staan? Want het gaat dus nogmaals om een OEM versie, ik weet niet of ik dat gewoon nog een keer kan installeren vanaf de cd?

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Vista laten staan zou ik niet doen, ik zou alleen je data meenemen. Als je een nieuw systeem koopt daar, installeer dan ook Vista opnieuw. Helemaal officieel zal het misschien niet kunnen, maar je kunt denk ik verdedigen dat het om een systeem upgrade gaat als je Vista herinstalleert met de OEM CD (alles geupgrade behalve de harddisk, kan toch?). Mocht automatische activatie niet goedgaan, kun je dat verhaal iig aan de Microsoft Activation helpdesk vertellen :P (natuurlijk niet je huidige computer ook nog eens met diezelfde Vista versie verkopen, hè? ;) ).

Als je het helemaal netjes wilt doen, bestel dan bij je nieuwe PC ook een nieuwe Vista en verkoop deze Vista gewoon mee met de PC.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-03-2008 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik inderdaad ook van plan: vista met deze pc te verkopen. Echter vroeg ik mij af of ik vista gewoon weer opnieuw kan installeren, wanneer de RAID 5 eraf gehaald wordt en mijn data tijdelijk op een andere schijf komt te staan. Dus herinstalleren op deze pc.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Jazeker kan dat.

Ik begreep je verkeerd. De Vista OEM licentie staat niet toe dat Vista op een andere/nieuwe PC wordt geinstalleerd dan de PC waarbij Vista gekocht is. Herinstallatie is zondermeer toegestaan. Dat gaat gewoon goed.

[ Voor 87% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-03-2008 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is vista herinstalleren iig geen probleem :)
Iemand nog een idee wat ik voor mijn pc (met dus 2 harddisks van 250GB + Vista) kan vragen?

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heb je een OEM versie van Vista? Alleen 2 hardisks + vista? of hele pc?

[ Voor 52% gewijzigd door MrJames op 08-03-2008 20:44 ]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
FF het topic lezen, hè?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:42:
Iemand nog een idee wat ik voor mijn pc (met dus 2 harddisks van 250GB + Vista) kan vragen?
Al eens op marktplaats oid gekeken? Volgens mij kan je voor jouw pc (E6600, 8800GTS en de hele meuk in een mooi nine hundred kastje zoals je aangaf + printer (toch?)) wel rond de 800 vragen. Als ik jouw was, gewoon 900 euro vragen, omdat mensen het toch voor minder willen hebben altijd. Verkoop vrij veel en doe niet anders dan gewoon meer vragen dan je eigenlijk wilt hebben, en dan bij prijs bieden zetten. Dan hoef je je ook niet vast te houden aan 800 euro en geen cent minder ofzo maar als de koper dan denkt 50 euro bespaard te hebben heb jij mooi 50 euro winst.

[ Voor 0% gewijzigd door Wackoz op 08-03-2008 21:07 . Reden: klant = koper :P ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik inderdaad wel actief op. De verhuizing is echter al over een paar weken, en ben bang dat ik te snel 'ja' zou zeggen als iemand dan €600 zal bieden. Vandaar dat ik graag van kenners wou weten wat het nou echt waard is, bedankt dus!

• Wackoz
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:14:
Ben ik inderdaad wel actief op. De verhuizing is echter al over een paar weken, en ben bang dat ik te snel 'ja' zou zeggen als iemand dan €600 zal bieden. Vandaar dat ik graag van kenners wou weten wat het nou echt waard is, bedankt dus!
Nu ik zo nadenk moet ik eind april ook een pctje hebben en met ongeveer dezelfde componenten. Het is dat jij hem al sneller verkocht moet hebben dan ik het geld heb (rond 30 april) anders was ik misschien je koper wel geweest :P

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja helaas ik moet hem binnen 2 weken wel verkopen ja ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten voor een externe harddisk te gaan omdat een harddiskbehuizing ook al vrij prijzig is. Dus dan heb ik liever een grotere externe harddisk die ik overal mee naar toe kan nemen, wat altijd handig is. Dus dan kan ik gewoon die 3 schijven in mijn pc laten staan.
Ik zit te twijfelen tussen:
1. My passport 320GB
http://www.kieskeurig.nl/...3E671C12573AE003DDEA9.htm
2. My passport (versie 2?) 320GB
http://www.kieskeurig.nl/...751C8C12573E9003379A2.htm
3. Western digital elements 500GB
http://www.kieskeurig.nl/...BD93CC12572E200276D96.htm

Wat is nou precies het verschil tussen de 2 passports behalve het bouwjaar en de afmetingen?
Het liefst heb ik 500GB in het formaat van de passport. Dus het moet handig mee te nemen zijn, stevige behuizing, het liefst 500GB maar minstens 320.
Welke zouden jullie kiezen tussen deze 3? En zijn er nog andere gelijksoortige external disks die juliie kunnen aanbevelen? Van goede merken dus. Ik kom er niet echt uit.

• silmaril8
  • Niet online
Er bestaan geen 500GB schijven in het formaat van de passports, aangezien 320GB de hoogste capaciteit harde schijf (voor 2,5 inch schijven) is. Dus je zult dan 1 van de 2 320GB schijven moeten kiezen. Ik zou zelf ook wel voor de minst wegende gaan...

Als de grootte je echter niet uitmaakt dan zijn er veel meer en goedkopere externe harde schijven:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Maar, je kan dus ook gewoon een harde schijf van 320GB kopen voor 60 euro en dan al je data erop zetten en deze goed verpakt meenemen naar Japan. In Japan koop je dan een externe harde schijf die 2x zo goedkoop is :) En stop je die 320GB schijf in je nieuwe systeem.

• Wackoz
De 320 gb 2.5" schijven zijn (vind ik) best prijzig, dit komt omdat ze nog niet zo heel lang op de markt zijn. Of je moet onderweg heel veel gebruik maken van de schijf maar anders gewoon voor een 3.5" gaan, dan heb je voor nog geen 100 euro 500 gb,of voor rond de 60 euro 320 gb enzovoort. Enigste nadeel daaraan is dat er een stopcontact in de buurt moet zijn. Maar data transferen zal er wel weer iets sneller op gaan vanwege de 7200 rpm ipv 4200 of 5400 bij 2.5" schijven

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat 320 de max is van de passports maar ik dacht dat er wellicht andere disks waren met ongeveer hetzelfde formaat maar dan met meer capaciteit. Ik weet nog niet zeker of ik in Japan een desktop ga kopen of een laptop, dus een gewone losse harde schijf is een risico. En ja die harddisks zijn daar een stuk goedkoper, maar ja heb er nu 1 nodig... Lastig, lastig..
De passport is het kleinste met deze capaciteit?
Nou ik ga er nog maar eens over nadenken.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:42:
Zonder vista zou de nieuwprijs van je huidige onderdelen van je pc rond de 800euro liggen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:10:
Ja ik weet dat 320 de max is van de passports maar ik dacht dat er wellicht andere disks waren met ongeveer hetzelfde formaat maar dan met meer capaciteit. Ik weet nog niet zeker of ik in Japan een desktop ga kopen of een laptop, dus een gewone losse harde schijf is een risico. En ja die harddisks zijn daar een stuk goedkoper, maar ja heb er nu 1 nodig... Lastig, lastig..
De passport is het kleinste met deze capaciteit?
Nou ik ga er nog maar eens over nadenken.
Wat heeft het kopen van een laptop of desktop te maken met het formaat van je externe HD? :?

Als je toch nog een beetje gaat investeren zou je ook kunnen overwegen een NAS behuizing aan te schaffen, heb je gelijk een backup/media/file server. Daar stop je dan nu een van je huidige disks in en later koop je evt. een grotere HD. Als je een desktop besluit te kopen stop je de huidige disk daarin, anders verkoop je deze.

• Wackoz
Herko_ter_Horst schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Wat heeft het kopen van een laptop of desktop te maken met het formaat van je externe HD? :?
Als je onderweg bent met een laptop wil je wel bij je data kunnen zonder dat er een stopcontact in de buurt hoeft te zijn ;) de 3.5" schijven hebben zowat allemaal een voeding nodig, en een 2.5" schijf niet

[ Voor 10% gewijzigd door Wackoz op 09-03-2008 20:29 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
@Herko_ter_Horst: Wat Wackoz zegt ;)
Plus dat het handig is zo'n externe HD mee te nemen naar bijv. werk of school.
Oh en ik heb geen behoefte aan een NAS behuizing. Ik zat dan nog steeds met het probleem dat ik geen backup kan maken van mijn huidige data. Toch bedankt

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb maar de 320GB Passport ll aangeschaft. Iemand pc kopen? :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:48:
Nou ik heb maar de 320GB Passport ll aangeschaft. Iemand pc kopen? :P
Heb je hem al in de V&A gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, maar ik heb nu al een bod van €850. Vind ik wel een nette prijs :)

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:32:
Dat was ik inderdaad ook van plan: vista met deze pc te verkopen. Echter vroeg ik mij af of ik vista gewoon weer opnieuw kan installeren, wanneer de RAID 5 eraf gehaald wordt en mijn data tijdelijk op een andere schijf komt te staan. Dus herinstalleren op deze pc.
Heel misschien zal de activatie niet lukken, gewoon even een belletje naar de activatielijn van microsoft, en dan geen keuze maken, wachten tot dat alle keuzes voorbij zijn geweest.
En dan zal de telefoon opeens overgaan, krijg je iemand aan de lijn en kan je je probleem voorschotelen en krijg je een nieuwe activatiecode :) . Simple as that.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het is je eigen code op je eigen pc met dezelfde hardware als er voor, alleen is de RAID configuratie er niet meer (het aantal HD's is hetzelfde gebleven, tenzij je er 1 houd voor je externe HD).

Je zou geen problemen mogen ondervinden na herinstallatie.
En mocht Microsoft moeilijk gaan doen, dan zeg je dat je een heel erg virus had en een reïnstall hebt gedaan om daar van af te komen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee bedankt voor de tip. Het zou dus in principe goed moeten gaan (hardware blijft exact hetzelfde), maar als het fout gaat hoef ik dus enkel Microsoft even te bellen. Bedankt iedereen voor zijn reacties. Ik ben blij dat jullie me over hebben gehaald de pc te verkopen, scheelt veel gedoe. :)
Pagina: 1