Toon posts:

Draadloze verbinding opeens weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleem met mijn draadloze verbinding.

De situatie
Ik maak op dit moment gebruik van twee computers, namelijk
- Een PC, welke is verbonden met een UTP kabel
- Een laptop, welke draadloos zou moeten werken

Gateway: Linksys WAG200g
Provider: Planet
Laptop: HP Pavilion van ongeveer 7 jaar oud

Ik heb vorige week wat problemen gehad met mijn laptop, naar het later bleek, was het toetsenbord kapot en deze is inmiddels vernieuwd, om toen na te gaan of dit probleem hardwarematig of softwarematig was, een verse windows XP geinstalleerd en sindsdien is mijn draadloze internetverbinding weg...De verbinding werkte voor de herinstallatie prima.

Het internet op de bekabelde pc werkt nog optimaal...Vreemde is alleen, dat wanneer ik de laptop aansluit via de kabel, de verbinding ook geen teken van leven geeft....

Wat heb ik geprobeerd
- DHCP instellingen nagekeken en deze zowel handmatig als automatisch ingesteld, via router en via de laptop zelf (TCP/IP)
- Het scheen zo te zijn dat windows xp sp2 wat problemen gaf met automatisch toewijzen van ip adressen nadat deze was geinstalleerd, ook de walkthrough, omdat ongedaan te maken, gevolgd.
- Beveiliging etc. van router uitgeschakeld
- ipconfig /all gechecked
- ipconfig /release /new geprobeerd
- Gateway in en uitgeschakeld
- Nieuwe drivers of andere software gezocht voor netwerkkaart

Meldingen die ik krijg
- bij ipconfig /all en TCP/IP eigenschappen krijg ik na automatisch toewijzen het volgende ip adres: 169.254.xx
- Als ik installatie cd van Linksys gebruik, gaat deze op zoek naar de gateway, maar kan deze niet vinden (ik heb dit zelfs geprobeerd met mijn antieke speedtouch modem cd, maar ook dan kan de wizard het modem niet vinden)

Wat zou hier nu aan de hand kunnen zijn, ik heb inmiddels een dag het internet afgezocht en van alles geprobeerd, maar niets lijkt leven te kunnen blazen in de verbinding...
Mijn gevoel zegt me nu dat de netwerkkaart het begeven heeft (samen met het toetsenbord dus) omdat de installatie cd's de gateway niet eens kunnen vinden...
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, anders wordt het opnieuw een bezoek brengen aan de computerzaak....

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele suggesties :Y)

Cheers

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
oftewel; je hebt geen netwerk via zowel bekabeld als draadloos internet?

dan ligt het dus aan de software (waarschijnlijk!!)

edit; wánt: het is erg onwaarschijnlijk dat zowel je NIC als je WNIC het tegelijk begeven

[ Voor 26% gewijzigd door sjongenelen op 06-03-2008 23:56 ]

you had me at EHLO

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zie het nergens staan: heb je wel de drivers van de netwerkkaart(en) geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 06-03-2008 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:56:
oftewel; je hebt geen netwerk via zowel bekabeld als draadloos internet?

dan ligt het dus aan de software (waarschijnlijk!!)

edit; wánt: het is erg onwaarschijnlijk dat zowel je NIC als je WNIC het tegelijk begeven
Klopt, zowel draadloos als bekabeld geen netwerk. Het zou inderdaad aan de software kunnen liggen...Ik vind het alleen ontzettend merkwaardig, dat ik voor de herinstallatie van windows, nooit mijn drivers heb geupdate voor de netwerkkaart, maar de netwerken wel gewoon werkten.
De herinstallatie heb ik zowel uitgevoerd met een OEM versie van XP als de bijgeleverde HP restore cd's.

De Netwerkkaart betreft een LAN-express IEEE 802.11 PCI, de drivers zijn naar mijn weten op dit moment in orde voor de kaart.

naar welke software zou ik dit geval nog meer kunnen kijken?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij Netwerkverbindingen en bij hardwarebeheer staan beide netwerkkaarten dus?

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:22:
Bij Netwerkverbindingen en bij hardwarebeheer staan beide netwerkkaarten dus?
Yep, dat klopt, hardware beheer geeft geen problemen aan

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
je toetsenbord is vervangen ? of heb je er zelf een USB kb ofzo aangehangen ? misschien is je tobo door de reparateur tezamen met je hele mobo vervangen ?

heeft je AP mac adres beveiliging ?

staat je windows firewall aan ?

heb je aan je beveiligde zone gezeten ?

hoe staat het met de lampjes op de netwerkkaart ?

kun je in de debug info van je router zien dat er een WLAN kaart vraagt om ID, en failed ?

Verwijderd

Topicstarter
DrClaw schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:31:
je toetsenbord is vervangen ? of heb je er zelf een USB kb ofzo aangehangen ? misschien is je tobo door de reparateur tezamen met je hele mobo vervangen ?

heeft je AP mac adres beveiliging ?

staat je windows firewall aan ?

heb je aan je beveiligde zone gezeten ?

hoe staat het met de lampjes op de netwerkkaart ?

kun je in de debug info van je router zien dat er een WLAN kaart vraagt om ID, en failed ?
Er is alleen een toetsenbord vervangen, geen usb etc. voor zover ik weet is er niets gedaan aan het moederbord.

Geen Mac beveiliging (heb er voorheen wel WEP beveiliging op gehad, maar deze zowel ingeschakeld als uitgeschakeld)

Windows firewall staat op de hoofdcomputer wel aan

Lampjes van de netwerkkaart branden zoals ze zouden moeten branden

Debug info van de router zegt me zo niets (hoe kan ik daar achter komen?)
Pagina: 1