Toon posts:

Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb casema internet dat via modem naar me router (linksys wrt54g v 2.2 met tofu firmware)

Maar als ik na me werk terug komt dan vind me laptop (draadloos) en me ps3 (kabel) nog wel netwerk maar geen internet.
Me router staat op automatic dhcp ingesteld, als ik dan dchp renew doe dan vind alles internet weer
Maar het is erg irritant want met downloaden schiet het niet op
De lease tijd is nog niet over

Heb auto dhcp uitgezet en static ip ingesteld maar dan kan ik nog wel googlelen maar op tweakers bijvoorbeeld krijg ik dat tie geen pagina kan vinden

Weet iemand toevallig een oplossing

Bij voorbaat dank

Waspoeder

Verwijderd

Gare "tofu firmware" / foute (geinstalleerde) firmware .. hash van de firmware gechecked?

Kan het niet zo zijn dat de leasetijd op je modem verloopt, en dat je router geen nieuwe lease aanvraagt? Schroef anders de 'renewal' time op je wrt54g wat naar beneden als dat kan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:54 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Firmware update inderdaad. Lost vaak de vage fouten op :)

edit: beide apparaten

[ Voor 17% gewijzigd door Gamo op 06-03-2008 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
met de originele firmware van linksys deed tie hetzelfde
renewal moet ik handmatig doen kan verder niks vinden over auto renewal

zou het met instellingen van modem te maken kunnen hebben ?

niet aan gedacht zal morgen is kijken

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:55:
Firmware update inderdaad. Lost vaak de vage fouten op :)
laatste firmware van linksys kon ik niet installeren dan kreeg ik "upgrade failed"
met deze firmware lukte het wel |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:50:
Ik heb casema internet dat via modem naar me router (linksys wrt54g v 2.2 met tofu firmware)

Maar als ik na me werk terug komt dan vind me laptop (draadloos) en me ps3 (kabel) nog wel netwerk maar geen internet.
Me router staat op automatic dhcp ingesteld, als ik dan dchp renew doe dan vind alles internet weer
Maar het is erg irritant want met downloaden schiet het niet op
De lease tijd is nog niet over

Heb auto dhcp uitgezet en static ip ingesteld maar dan kan ik nog wel googlelen maar op tweakers bijvoorbeeld krijg ik dat tie geen pagina kan vinden

Weet iemand toevallig een oplossing

Bij voorbaat dank

Waspoeder
Dit hadden wij ook bij ons wat het dat hij maar 1x in de 2 uur keek of er nog verbinding was. Maar er zit een tool bij dat hij om de 30 seconden zijn verbinding vast houd als er niemand gebruik van maakt. Kan morgen wel kijken hoe het exact heeft ben nu op dezaak

Edit
Deze instelling moet in het modem goed staan. Dan gaat het goed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:59 ]

Verwijderd

Probleem ook gehad, gebruik je soms vista dan moet je even een vista DHCP hack draaien, deze modify't je register en sindsdien heb ik geen problemen meer, zal even voor je kijken
http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/61/2/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal heb weer wat geprobeerd
zal morgen kijken of netwerk het dan nog allemaal naar behoren doet
Pagina: 1