Kapotte Videokaart stopt systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedenavond,

Het ziet er naar uit dat ongeveer 30min geleden mijn videokaart naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. (Asus Geforce 7600 GT pci-x)

Het begon in Eve. Een freeze, groene artifacts en toen een reboot door de pc zelf. Na de reboot bevroor de pc in windows zelf, ongeveer 1 min na inloggen.

Ik zette de pc uit. zetten deze weer aan en de pc zag er netjes uit kwa opstarten. Ik starte eve, maar na ongeveer 10min gebeurde hetzelfde. freeze, groene artifacts, reboot.

Alleen kreeg ik deze keer ook artifacts in dos. Tijdens de post, in het windows load scherm en het video signaal viel compleet weg wanneer je naar het windows login scherm zou komen. (Win XP sp2)

Ik zat dus te denken, Videokaart kapot. Jammer. gaat me weer 200 euro kosten. Maarja. 't is niet anders. Ik starte mijn laptop en wou via mijn remote admin de pc in.

Geen connectie. Probeerde FTP, niets. Zelfs op een ping wordt niet ge-reageerd.

Nu zit ik dus te twijfelen. Is het wel de videokaart? Ik heb al eens eerder een kapotte videokaart gehad, en heb toen via me laptop op me pc gewerkt via remote admin en ftp. Maar ik kan er nu dus helemaal niet meer inkomen.

Mijn vraag is nu, kan de videokaart mijn complete pc "vast zetten" of moet ik mijn probleem ergens anders zoeken? verdere pc specs in signature.

--

Ik heb mijn videokaart uit de pc gehaald, maar ik nog steeds geen connectie met de pc maken. Hij gaat wel piepen aan het begin. Dus hij laat wel weten dat hij ze videokaart kwijt is.

Wanneer alle hardware op zijn plaats vind krijg ik geen extra piepjes (behalve de standaard enkele piep)

[ Voor 10% gewijzigd door Namu op 06-03-2008 22:01 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44
Probeer eens je geheugen te verwijderen en HDD.
Gaat je PC piepen bij aanzetten?

Haal ook je vid kaartje uit je PC.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Voor 110euro heb je een x1950pro 256mb die sneller is dan je 7600gt hoor. Of een HD3870 512MB voor 180euro of een 8800gt 512mb voor 210euro. De laatste 2 zijn stukken sneller!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
Ja, een kapotte videokaart kan je pc gewoon helemaal blokkeren.
Da's toch zo raar niet? Kapot geheugen kan het, kapotte HD kan het, kapotte CPU, ...
Waarom zou zo'n essentieel iets als een videokaart het dan ook niet kunnen? :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:19
je kunt het inderdaad even testen op bios peepjes, en anders, is proberen met een andere videokaart voor even geen optie? Ik weet niet of jij zo nog een 2de hebt liggen?

Heb zelf ook met mijn 7900GT Artifacts gehad, zowel in games als in de bios, maar niet in windows. Ding is ondertussen RMA, want het was echt de videokaart, met een andere videokaart deed mijn pc dit niet.

Specs!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Heb jammer genoeg geen reserve pci-x videokaarten Dus ik kan dit niet testen. Ik heb ook geen probleem om een 8800gt te kopen. Ik wil alleen zeker weten dat ik dan ook klaar ben, en dat het probleem niet ergens anders ligt.

Ik denk dit omdat ik dus mijn pc zonder videokaart kan opstarten, maar ik nog steeds geen verbindingen kan maken met de pc via mijn laptop.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44
Namu schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:04:
Heb jammer genoeg geen reserve pci-x videokaarten Dus ik kan dit niet testen. Ik heb ook geen probleem om een 8800gt te kopen. Ik wil alleen zeker weten dat ik dan ook klaar ben, en dat het probleem niet ergens anders ligt.

Ik denk dit omdat ik dus mijn pc zonder videokaart kan opstarten, maar ik nog steeds geen verbindingen kan maken met de pc via mijn laptop.
vid kaartje naar shop brenegen en vragen of ze deze willen testen?
Of anders ergens goedkoop een PCI kaartje vandaan toveren ben je denk ik 20 eu kwijt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1