Toon posts:

Floppy drive werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals jullie in een andere topic konden lezen van mij, ga ik mijn hdd's opsturen voor rma.

Nu denk ik fijn, ga ik ff via ffdisk de schijven leeghalen.Dus snel bootdisk.com geraadpleegd voor bootdisk. Floppy erin en starten maar. maar niet dus. Kreeg direct melding geen floppy in drive.

Dus ik kijken in deze computer, totaal geen a drive te zien. Ook niet bij systeembeheer etc. Drivers al floppycontroller al opnieuw laten installeren door windows maar ook niks.

Dus in bios gekeken, staat hij netjes tussen. Ook als ik hem instel in de boot seqeunce, kan ik er gewoon vanaf booten.

maar in windows zelf, niks van floppy drive te vinden. Ook al bios defaults terug gezet.

Gebruik als O/S Windows Vista 64 Ultimate NL

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij verder kan helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beste is gewoon een boot CD maken met BartPE (http://www.nu2.nu/pebuilder/), met een bootdisk kun je toch niet zoveel op NTFS schijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:57:
Beste is gewoon een boot CD maken met BartPE (http://www.nu2.nu/pebuilder/), met een bootdisk kun je toch niet zoveel op NTFS schijven.
Kan ik daarmee ook partities leeghalen of verwijderen.

Heb de fdd getest onder linux en daar werkt hij ook perfect, dus weet in ieder geval zker dat mijn fdd niet kapot nu.

Nu zoek ik alleen nog methode om mijn harde schijven leeg te halen met behulp van opstartdiskette, cd of usb stick.

Verwijderd

Ik zou net zoals gambieter zegt een bootCD pakken, b.v Hiren boot cd,Ultimate boot cd.

Met partition magic kun je trouwens ook een rescue CD maken waarmee je je schijven kunt partioneren, pas nog gedaan.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Op de ultimate boot CD staat Darik's Boot and Nuke, deze zorgt ervoor dat je data veilig gewist wordt.

http://www.ultimatebootcd.com/

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 21:49
Ik heb je andere topic niet gelezen, maar als (blijkbaar) meerdere schijven niet werken en ook je floppydrive niet, zou het probleem dan niet in je moederbord zitten, in plaats van in de schijven/floppydrive?

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:11:
Ik heb je andere topic niet gelezen, maar als (blijkbaar) meerdere schijven niet werken en ook je floppydrive niet, zou het probleem dan niet in je moederbord zitten, in plaats van in de schijven/floppydrive?
Schijven werken wel, maar de een tikt regelmatig en ook meerdere bsod's gehad. laatste tijd gaat het zelfs zo erg, dat er gewoon data van mijn schijf verdwijnt. De andere schijf is niks mis mee, maar die wil ik omruilen voor een stilleren.

Floppy werkt onder dos en linux gewoon, alleen niet onder windows. Dus ligt niet aan mijn mainbord. Hirensbootcd heb ik gelukkig hier nog liggen van het werk dus probeer daarmee alles te wissen.

Bedankt

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Welke voeding heb je, en heb je Windows al opnieuw geinstalleerd.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:47:
Welke voeding heb je, en heb je Windows al opnieuw geinstalleerd.
500W voeding heb ik.

Nee heb windows nog niet opnieuw geinstalleerd, dat doe ik wel als ik mijn hdd's straks terug heb van rma:)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Heb je je hdd's wle al gechecked ? RMA kan vaak alleen maar als je eerst de diag gedraaid hebt van de fabrikant.
Pagina: 1