Beste tweakers,
Ik heb onlangs een draadloos netwerk aangeschaft door de toename van laptops in ons huishouden.
Hier voor heb ik een WRT150N (router) en een WUSB300N (ontvanger) aangeschaft (laptops hebben ingebouwde intel kaarten). Na veel geklooi en instellen kreeg ik soms verbinding met de router en met nog meer geluk internet. Maar 9 van de 10 keer krijg ik dit:
- De beveiligings sleutel verkeerd is (terwijl deze 100% goed is).
- Er geen verbinding kan worden gemaakt omdat er een onbekende fout is.
- Het netwerk niet binnen berijk is (terwijl ik 4/5 streepjes bereik heb)
- Soms is hij gewoon niet eens te vinden (wel andere zeer zwakke signalen)
- Instellingen komen niet overeen (als deze 100% wel komen)
- De router of het uitzend punt reageerd niet.
1 keer is het spontaan wel gelukt alle pc's in huis connecten automatisch (omdat ik dat ingesteld had) aan de router. Dit gebeurde na dat ik de Subnet Mask: 255.255.255.0 van de router naar
Subnet Mask: 255.255.255.248 had gezet. Maar toen had mijn linux server geen internet. Deze is verbonden aan de router via een gewone internet kabel. Om dit te fixen had ik de domein naam in de router verwijderd omdat dit volgens mij nog wel eens een conflict wil geven en de domein naam gewoon weg kan gelaten worden (Internet bij @home) Maar naar deze verandering gooit de router weer elke pc uit het netwerk en ben ik weer bij af.
Dingen die ik heb geprobeerd:
- Router verschillende ip's te geven.
- Verschillende zend kanalen en frequenties.
- Alle pc's/laptops naast de router zetten.
- Router met wizard instellen.
- Router handmatig instellen.
- Verschillende beveiligingen.
- Router verplaatsen (andere delen van kamer zetten)
- Het linksys programma gebruiken om snel pc's aan het netwerk te koppelen.
- En meschien nog wel meer maar schiet me zo snel niet binnen.
Er zijn bij mij in de buurt belaggelijk veel draadloze routers in de buurt(15-20 verschillende en ik woon niet in een flat). Waar onder verschillende ander linksys routers (linksys,linksys2,linksys-g)
Nou is mij verteld dat deze mijn router er uit kunnen gooien of storen.
Maar dit zou verholpen zijn door het ip van de router te veranderen wat ik al een paar keer gedaan heb (192.168.5.1 / 192.168.150.1 / 192.168.3.1) Maar zonder succes.
Dan ben ik nog terug naar de winkel geweest voor een nieuwe router deze heb ik gekregen maar nog steeds het zelfde probleem. Heel af en toe kom ik er in met een pc maar dan is het voor heel even en dan vaak vonder internet. Of het switcht van wel internet naar geen internet en dan valt de verbinding weg. Wat wel gewoon werkt is een pc aansluiten met een internet kabel aan de router zo heb ik wel gewoon internet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen wan't het begind zeer iritant te worden.
Als er iets onduidelijk is graag even laten weten in een post.
Alvast bedankt
Ik heb onlangs een draadloos netwerk aangeschaft door de toename van laptops in ons huishouden.
Hier voor heb ik een WRT150N (router) en een WUSB300N (ontvanger) aangeschaft (laptops hebben ingebouwde intel kaarten). Na veel geklooi en instellen kreeg ik soms verbinding met de router en met nog meer geluk internet. Maar 9 van de 10 keer krijg ik dit:
- De beveiligings sleutel verkeerd is (terwijl deze 100% goed is).
- Er geen verbinding kan worden gemaakt omdat er een onbekende fout is.
- Het netwerk niet binnen berijk is (terwijl ik 4/5 streepjes bereik heb)
- Soms is hij gewoon niet eens te vinden (wel andere zeer zwakke signalen)
- Instellingen komen niet overeen (als deze 100% wel komen)
- De router of het uitzend punt reageerd niet.
1 keer is het spontaan wel gelukt alle pc's in huis connecten automatisch (omdat ik dat ingesteld had) aan de router. Dit gebeurde na dat ik de Subnet Mask: 255.255.255.0 van de router naar
Subnet Mask: 255.255.255.248 had gezet. Maar toen had mijn linux server geen internet. Deze is verbonden aan de router via een gewone internet kabel. Om dit te fixen had ik de domein naam in de router verwijderd omdat dit volgens mij nog wel eens een conflict wil geven en de domein naam gewoon weg kan gelaten worden (Internet bij @home) Maar naar deze verandering gooit de router weer elke pc uit het netwerk en ben ik weer bij af.
Dingen die ik heb geprobeerd:
- Router verschillende ip's te geven.
- Verschillende zend kanalen en frequenties.
- Alle pc's/laptops naast de router zetten.
- Router met wizard instellen.
- Router handmatig instellen.
- Verschillende beveiligingen.
- Router verplaatsen (andere delen van kamer zetten)
- Het linksys programma gebruiken om snel pc's aan het netwerk te koppelen.
- En meschien nog wel meer maar schiet me zo snel niet binnen.
Er zijn bij mij in de buurt belaggelijk veel draadloze routers in de buurt(15-20 verschillende en ik woon niet in een flat). Waar onder verschillende ander linksys routers (linksys,linksys2,linksys-g)
Nou is mij verteld dat deze mijn router er uit kunnen gooien of storen.
Maar dit zou verholpen zijn door het ip van de router te veranderen wat ik al een paar keer gedaan heb (192.168.5.1 / 192.168.150.1 / 192.168.3.1) Maar zonder succes.
Dan ben ik nog terug naar de winkel geweest voor een nieuwe router deze heb ik gekregen maar nog steeds het zelfde probleem. Heel af en toe kom ik er in met een pc maar dan is het voor heel even en dan vaak vonder internet. Of het switcht van wel internet naar geen internet en dan valt de verbinding weg. Wat wel gewoon werkt is een pc aansluiten met een internet kabel aan de router zo heb ik wel gewoon internet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen wan't het begind zeer iritant te worden.
Als er iets onduidelijk is graag even laten weten in een post.
Alvast bedankt