etup kan geen vaste schijfstations vinden

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Vandaag me server in elkaar gebouwd.

Het probleem is nu, als ik windows 2003 server wil installeren krijg ik deze melding: setup kan geen vaste schijfstations vinden .........

Dit is mijn systeem config:
Intel DG33TLM iG33, SATA2 RAID, VGA Retail (zit floppy bij alleen dit moederbord ondersteund geen floppy poort.)
Intel Core 2 Duo E4500 2.20GHz 800 2MB Box
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
Western Digital 74GB SATA150 16MB Raptor, WD740ADFD

Hij ziet de schijf wel in de BIOS, na lang aanpassen (kabel verwisselen, andere sata poort) en zo ben ik op internet gaan zoeken, nu heeft windows 2003 blijkbaar geen ondersteuning voor sata schijven. Er moeten dus drivers geinstalleerd worden wil ik ooit mijn OS geinstalleerd krijgen op de raptor schijf.

Nu is mijn vraag, welke drivers heb ik nodig? Ik zoek, maar vind geen goede drivers. Kunnen jullie mij de goede/juiste drivers toereiken?

Groeten,
Robby

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 02:25
Op dat floppy staan de juiste drivers. Er zijn 2 manieren. Drivers in de installatie bakken.. hoop werk of toch een manier vinden dat je de floppydrive kan aansluiten. Je hebt floppydrives met usb aansluiting, maar ik weet niet of dat gaat werken.

Microsoft heeft ook windows server 2008 op de markt gebracht. Waarschijnlijk bied deze wel ondersteuning voor je sata raid kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door rhodium op 06-03-2008 21:05 ]

• RobbyTown
  • Niet online
Ik heb de drivers van de floppy naar usb stick gezet. USB stick in server geprikt en ja dat werkt.

Alleen nu krijg ik een waslijst van drivers. Welke moet ik pakken? Hij selecteerde de 2de al standaard (weet niet als dat overal zo is, dat is: Intel 82001HEM SATA RAID Controller (Mobile ICH8M-E/M) <<< Deze is het denk ik niet, hij zit nu nog steeds niet de harde schijf, hij ziet wel me usb stick voor mogelijk install van me OS)

[ Voor 46% gewijzigd door RobbyTown op 06-03-2008 21:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vandeMeulenhof schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:16:
Ik heb de drivers van de floppy naar usb stick gezet. USB stick in server geprikt en ja dat werkt.

Alleen nu krijg ik een waslijst van drivers. Welke moet ik pakken? Hij selecteerde de 2de al standaard (weet niet als dat overal zo is, dat is: Intel 82001HEM SATA RAID Controller (Mobile ICH8M-E/M) <<< Deze is het denk ik niet, hij zit nu nog steeds niet de harde schijf, hij ziet wel me usb stick voor mogelijk install van me OS)
Waarom zou je op een desktop bord de mobile adapter nodig hebben?
Zoek gewoon even de specs op, dan kom je erachter dat de G33M gebruik maakt van de ICH9 of ICH9R chip. Dus die driver moet je dan pakken.

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

mm, aardig probleempje. De windows installatie van Xp en 2003 zien aan het begin usb-floppy's of usb-sticks maar later in de installatie zal hij nog een keer om die drivers vragen maar dan wel keihard van een floppydrive die op de A: staat gericht. Dit is een leuke instandhouding van Microsoft en de hardware fabrikanten.

De enige manier om dit te omzeilen is om de juiste drivers op je cd mee te bakken of een netwerk-installatie te creëeren.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• RobbyTown
  • Niet online
Nou ik ga maar met nLite aan de slag. Hopen dat het werkt.
nLite wil niet lukken.

Dit is de oplossing: De HD in lagency mode en hoppa hij ziet hem!!!

Nu installeren :)

[ Voor 50% gewijzigd door RobbyTown op 06-03-2008 22:50 ]

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

vandeMeulenhof schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:24:
Nou ik ga maar met nLite aan de slag. Hopen dat het werkt.
nLite wil niet lukken.

Dit is de oplossing: De HD in lagency mode en hoppa hij ziet hem!!!

Nu installeren :)
Legacy mode zal je bedoelen?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Pagina: 1