[Ubuntu] VTE error met installeren tilda-0.9.5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Tilda-0.9.5 wil installeren krijg ik een error, dit is de error welke ik krijg nadat ik ./configure draai:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
checking pkg-config is at least version 0.9.0... yes
checking for GTK... yes
checking for GTHREAD... yes
checking for LIBGLADE... yes
checking for VTE... configure: error: Package requirements (vte) were not met:

No package 'vte' found

Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.

Alternatively, you may set the environment variables VTE_CFLAGS
and VTE_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.

Ik heb tilda al via de synaptics manager geïnstalleerd, dan heb ik geen error, echter dit is een oudere versie, als ik daarna deze versie installeer dan krijg ik bovenstaande error. Als ik Tilda volledig verwijder via de synaptics manager en dan weer installeer krijg ik dezelfde error. Ook heb ik met apt-get gezocht op packages met vte maar kon niets vinden.

iemand een idee hoe ik dit geïnstalleerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Probeer eens libvte-dev te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok deze error is weg maar nu is het ineens libconfuse geworden wat ie niet kan vinden
edit: libconfuse-dev werkt hier dus ook

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
Om een programma te compilen heb je de -dev pakketten nodig. Als je op zoek bent naar een bepaald pakket kan je daarna zoeken met het commando apt-cache search. bijv apt-cache search vte.
Als je deze foutmelding op google had ingetikt zou je ook snel hebben gezien wat het was, voortaan iets beter kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb google en de ubuntu forums al geprobeerd maar helaas geen result met een oplossing als je de error ingeeft. Heb tevens ook al diverse collega's (die aanzienlijk meer linux kennis hebben als ik) laten kijken en ook deze wisten helaas geen oplossing. VTE was dus al geïnstalleerd......

Zo makkelijk en snel zoals jij het vermeld met "even" in google ingeven was het niet, dat had ik dus al als eerste al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:24:
Zo makkelijk en snel zoals jij het vermeld met "even" in google ingeven was het niet, dat had ik dus al als eerste al gedaan.
Als ik 'even' google dan vindt ik het zo hoor
zie http://www.google.nl/search?q=No+package+%27vte%27+found
het 5e resultaat(ubuntu-forums), daar staat dus duidelijk dat je libvte-dev moet installeren. ;)
Pagina: 1