Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
gaan er lampjes branden, dan is het in orde en werkt die poort
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
ik heb iig nu laptop1 (gateway) verbonden met de hub op poort 1 via een crossed kabel.
via de uplink poort op de hub heb ik een straight kabel aangesloten op laptop2
nu dus nog ff de xbox fixen...
volgens mij een crossed op een normale poort moet werken....
[offtopic]
dat ding in je icoon is zo'n klimijzer welke je in een scheur van een rots wand propt.
[ Voor 14% gewijzigd door Geckoo op 06-03-2008 21:10 ]
dus 2x crossed en 1x straight werkt .
Op zich klopt je redenatie (cross + cross = straight), maar de uitvoering is nog niet op orde.Geckoo schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:38:
Ello,
ik heb hierzo een klein netwerkje aangelegd, met de kabels welke nog in mijn koffer zaten toen ik hier naar toe kwam.
ik heb 1 laptop welke als gateway fungeert
deze wordt met een cross aangesloten op een switch (simpel sitecom ding) deze doe ik een normale port (1)
op deze switch sluit ik laptop 2 aan via een cross cable in poort (2) en een xbox op de uplink poort (3) met een straight kabel.
de rede waarom ik de straight in een uplink heb gezet is de volgende gedachten gang.
normaal gesproken gebruik je in een netwerk straight kabels. en deze doe je in de normale poorten. en eventuele uplinks worden gevuld met crossed kabels.
maar aangezien dit niet mogelijk was heb ik het omgedraaid onder het mom van - & - = +
zou dit nou gaan werken of moet ik ff een kabeltje gaan kopen...
Je moet je bedenken dat de poorten van een switch in normale configuratie intern crossed zijn. Daardoor kun je dus een normale kabel gebruiken vanaf bijvoorbeeld een PC. Als je dan dus een cross kabel gebruikt, klopt dat niet meer.
Het komt er op neer dat je in een lengte kabel altijd een oneven aantal crosses nodig hebt, inclusief de poorten zelf. Dus:
straight poort + cross kabel + straight poort = werkt
cross poort + cross kabel + cross poort = werkt
cross poort + cross kabel + straight poort = werkt niet
Ofwel in jouw situatie:
straight poort (laptop) + cross kabel + cross poort (switch) = werkt niet
en
straight poort (xbox) + straight kabel + straight poort (sw)= werkt voor geen donder.
(Wow, woorden gaan er soms vreemd uit zien als je ze zo vaak gebruikt...)
Dit alles is irrelevant als je switch of hosts Auto-MDIX ondersteunen: dan zoekt de poort zelf wel uit of 'ie straight of crossed moet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2008 21:22 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
straight poort (laptop1) + cross kabel + straight poort (switch)
straight poort (laptop2) + straight kabel + cross poort (=uplink) (switch)
straight poort (Xbox) + cross kabel + straight poort (switch)
iig bedankt voor mee denken en de morele steun.
deze mag in de archieven
anders had het volgens mij helemaal niet uitgemaakt wat voor netwerkkabels ik er in had gestoken..
Hub (geen afkorting!), switch, whatever. Overigens is 't niet onmogelijk dat er een hub zou bestaan met auto-mdix poorten hoor.rdfeij schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:27:
Nog ff voor de duidelijkgheid TS heeft een HUB, geen SWITCH, dus alle reacties betreffende een switch en AUTO MD/X poorten kunnen genegeerd worden
In 't geval van TS zijn 't de laptops en de xbox die dat al doen overigens. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat er niemand is die de moeite heeft genomen om auto-mdix op een hub te implementeren
Overigens: nogmaals de normale poorten op een hub/switch zijn crossed. De uplink is straight
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2008 22:33 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.