Computer slaat 4/5 sec na booten af

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 22:03
Mijn setup...
Antec Fusion case (met bijgeleverde 430Watt Antec voeding)
Abit AN-M2 moederbord
AMD Athlon BE-2350 (2,1GHz @ 2,5GHz) passief gekoeld door Scythe Mini Ninja koeler
2 x 1GB Team Extreme PC6400 CAS4
2 x Samsung SATA harde schijf (500GB en 1TB)
ATi Club3D 2600pro 512MB videokaart (via een DVI-kabel verbonden met mijn Optoma H57 projector @1024x576)
M-audio Revolution 7.1 geluidskaart

Hoe het begon...
Ik was op mijn HTPC bezig wat verschillende players en drivers te testen om de hardware versnelling van mijn ATi Club3D 2600Pro aan de gang te krijgen zonder corrupte weergave. Bij een bepaalde combinatie (weet niet meer welke) heb ik met Media Player Classic Home Cinema (v1.0.11.0) een film gestart. Er volgde een haperend beeld, dus ik wilde MPC-HC weer afsluiten.Afsluiten bleek echter onmogelijk. De boel was op tilt geslagen. Ctrl-Alt-Delete werkte ook niet meer. Kortom, er was geen enkele mogelijkheid meer het programma af te sluiten. Echt vastgelopen was de boel niet, omdat ik nog wel iets kon doen, maar het werd telkens minder naarmate ik meer probeerde. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Dus ik heb de computer gereset. Tot mijn stomme verbazing was sloeg de pc vervolgens na 4/5 seconden gewoon af. En dat is tot nu toe zo gebleven. Ik kan dus helemaal niets met de pc. Knop aan, 4/5 seconden slaat hij af, geen beeld, helemaal niets.

Wat ik heb ondernomen...
Vanzelfsprekend heb ik eerst eens wat rondgesnuffeld op GoT, de opstartproblemenguide doorgenomen en wat getest binnen mijn mogelijkheden. Reeds geprobeerd:
1. Bios gereset met CLEAR CMOS optie. Geen resultaat.
2. Alle hardware ontkoppeld behalve het moederbord en geheugen. Probleem blijft. Oorzaak ligt dus blijkbaar niet bij de videokaart, harde schijven en geluidskaart.
3. Gecheckt op mogelijke kortsluiting. Er zijn geen losliggende onderdelen in de kast.
4. Voeding van mijn andere pc (Antec True Power 550Watt) gemonteerd. Slaat ook af 4/5 seconden na het opstarten. De voeding is blijkbaar ook het probleem niet.
5. Elke geheugenreep apart getest. Het geheugen veroorzaakt het falen blijkbaar ook niet.

Wat ik vermoed...
Na bovengenoemde testjes blijven als verdachten over: CPU, geheugen (als beide reepjes kapot zijn) en moederbord. Ik heb hier thuis geen mgoelijkheid deze onderdelen te testen. Ik heb het sterke vermoeden dat het moederbord gaar is.

Mijn verzoek...
Voordat ik hardware ga opsturen naar mijn leverancier zijn er wellicht nog testjes die het proberen waard zijn. Hebben jullie nog ideeën? Delen jullie mijn vermoeden of denken jullie er anders over?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
volgens mij heb je je huiswerk goed gedaan ,en word het rma.
miss een reepje geheugen lenen om te proberen,
en dan video mobo ram,als het dan niet werkt rma imho :|

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Geen temperatuur problemen?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:17
Heb je niet toevallig een slecht contact tussen je koelblok en je cpu?

Bij passieve blokken goed te voelen doordat deze warm moet worden (ook na een paar x uitvallen)
Als deze helemaal koud blijft zit ie waarschijnljik scheef, en of ben je de pasta vergeten.

Het vastlopen kan al een voorbode geweest zijn van het te warm worden van je CPU

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 10:31
Slaat je voeding ook af als je je moederbord eraan hebt hangen zónder processor erop? Normaliter zouden de fans dan blijven draaien...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

4 seconden is precies de tijd voor een voeding om af te slaan als je de knop vasthoud

trek even het draadje van je aan/uit schakelaar los

Iperf

• -Moondust-
erikdeperik schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:05:
volgens mij heb je je huiswerk goed gedaan ,en word het rma.
miss een reepje geheugen lenen om te proberen,
en dan video mobo ram,als het dan niet werkt rma imho :|
Ja, alleen wat dan rma sturen? Ik weet niet welk onderdeel defect is.
rdfeij schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:10:
Heb je niet toevallig een slecht contact tussen je koelblok en je cpu?

Bij passieve blokken goed te voelen doordat deze warm moet worden (ook na een paar x uitvallen)
Als deze helemaal koud blijft zit ie waarschijnljik scheef, en of ben je de pasta vergeten.

Het vastlopen kan al een voorbode geweest zijn van het te warm worden van je CPU
Ik heb uiteraard wel gedacht aan temp problemen, maar de pc heeft maandenlang prima gedraaid. Geen enkel teken van instabiliteit. En de temp loopt toch niet binnen 4/5 seconden zo hoog op dat ie het niet meer trekt en afslaat? Ik heb nergens aangezeten. De problemen verschenen gewoon van het ene op het andere moment. Als er temp problemen waren dan had ik daar toch al veel eerder wat van moeten merken?

[ Voor 15% gewijzigd door -Moondust- op 06-03-2008 23:33 ]

• -Moondust-
fish schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:14:
4 seconden is precies de tijd voor een voeding om af te slaan als je de knop vasthoud

Da's een goeie, nog niet aan gedacht. Maar welk draadje bedoel je precies? Ik moet de pc natuurlijk nog wel aan kunnen zetten. Of bedoel jij de pc aanzetten en dan vlug het power switch draadje lostrekken van het mobo?

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 06-03-2008 23:09 ]

• -Moondust-
tisloafp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:11:
Slaat je voeding ook af als je je moederbord eraan hebt hangen zónder processor erop? Normaliter zouden de fans dan blijven draaien...
Ook nog niet aan gedacht, omdat ik het idee had dat een pc zonder cpu helemaal niets kan. Echter, eerst wil ik de tip van fish opvolgen, daarna probeer ik die van jou.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter anders eens door. Dus vervang ook mobo en cpu etc eens om te kijken of het daar niet aan ligt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
-Moondust- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:07:
[...]

Da's een goeie, nog niet aan gedacht. Maar welk draadje bedoel je precies? Ik moet de pc natuurlijk nog wel aan kunnen zetten.
Het draadje van de aan/uit-knop op het mainboard. Aanzetten doe je dan door met een schroevendraaier o.i.d. even de 2 pootjes waar dat draadje op zat te verbinden. Of trek het draadje los meteen na het aanzetten.

• -Moondust-
Terw_Dan schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:08:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter anders eens door. Dus vervang ook mobo en cpu etc eens om te kijken of het daar niet aan ligt.
Ja, als ik daartoe in de gelegenheid zou zijn zou ik het direct doen, maar ik kan geen hardware uit de lucht toveren.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Paar vragen

Kan je nog in de bios komen en slaat hij dan niet uit?
Wat doet hij als je hem vanaf een cd boot, dus dvd speler als eerst boot device?

En laat hem eens een tijdje staan zonder batterij.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 06-03-2008 23:25 ]

• -Moondust-
fish schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:14:

Geprobeerd, echter geen resultaat helaas. Bedankt voor de tip.

• -Moondust-
mad_max234 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:23:
Paar vragen

Kan je nog in de bios komen en slaat hij dan niet uit?
Wat doet hij als je hem vanaf een cd boot, dus dvd speler als eerst boot device?

En laat hem eens een tijdje staan zonder batterij.
Ik kan helemaal niets, dus ook neit in de bios komen. Nadat ik de pc heb aangezet slaat hij in 4 tot 5 seconden af, niet genoeg om de bios te kunnen bereiken.

• -Moondust-
tisloafp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:11:
Ah, eindelijk ontwikkelingen! Ik heb de koeler (die overigens helemaal vastgezogen op de proc zat) en de proc verwijderd en na het aanzetten van de pc blijft hij draaien en slaat niet meer af (alleen mobo + ram + hdd's aangesloten. Betekent dit dat de processor de schuldige is? Hoeft niet toch? Kan net zo goed zijn dat het mobo door een defect de pc laat afslaan omdat hij geen raad weet met de signalen van de proc, toch? Maar goed, het is wel een aanwijzing.

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:05:

(...)En de temp loopt toch niet binnen 4/5 seconden zo hoog op dat ie het niet meer trekt en afslaat? ....Als er temp problemen waren dan had ik daar toch al veel eerder wat van moeten merken?(...)
*edit*

sorry, je laatste reply niet gezien... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 23:34 ]

• -Moondust-
Proc en koeler er weer op gemonteerd. En de pc slaat weer af na een paar seconden.

Overigens heb ik de pc ook pakweg 2 minuten lang achter elkaar gereset zodat hij bleef draaien. Het koelblok blijft ijskoud. Ik heb ook geen enkel signaal gekregen dat het een temp probleem is.

[ Voor 180% gewijzigd door -Moondust- op 06-03-2008 23:45 ]

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10-2025
Heb je tijd om de overclock uit je bios te krijgen? Mischien is die op de een of andere manier nog schuldig. Weet eigelijk niet of die met een clear cmos weggaat.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

• -Moondust-
ppx17 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:45:
Heb je tijd om de overclock uit je bios te krijgen? Mischien is die op de een of andere manier nog schuldig. Weet eigelijk niet of die met een clear cmos weggaat.
Nee, de bios is echt onbereikbaar. Ik krijg geeneens beeld. Met clear cmos worden alle bios instellingen op default gezet, dus ook overkloks.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ppx17 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:45:
Waar denk je dan dat Clear Cmos voor is? Die is er juist voor om de instelling te resetten van je bios, alles zal weer op default springen van deze versie van de bios.

Lees je anders even wat meer in, GoT heeft daar leuke FAQ. En welkom op GoT. ;)

• -Moondust-
-Moondust- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:29:
Ah, eindelijk ontwikkelingen! Ik heb de koeler (die overigens helemaal vastgezogen op de proc zat) en de proc verwijderd en na het aanzetten van de pc blijft hij draaien en slaat niet meer af (alleen mobo + ram + hdd's aangesloten. Betekent dit dat de processor de schuldige is? Hoeft niet toch? Kan net zo goed zijn dat het mobo door een defect de pc laat afslaan omdat hij geen raad weet met de signalen van de proc, toch? Maar goed, het is wel een aanwijzing.
Het bovenstaande betekent volgens mij in ieder geval dat een defect aan het geheugen kan worden uitgesloten. Dus of cpu, of mobo....of beide. Ik heb al contact opgenomen met de leverancier om te vragen naar hoe te handelen nu.

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 07-03-2008 00:02 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Had trouwens ook niet goed naar je specs gekeken. Met zo'n processor mag je flink je best doen als je wil dat ie na 4 seconden stopt met werken door hitte.
Cpu is niet vaak de boosdoener, maar als je de mogelijkheden hebt zou ik toch: cpu, mobo en dan ram controleren. (Je had beide ram ook al los getest geloof ik, dus dan zou ik die als laatste verdenken nu)

Verder zo kaal mogelijk booten. Zonder cdrom, hdd, geluidskaart, kast (alle onderdelen even op bureau), etc.
Kan toch best zijn dat je mobo dmv een schroefje ofzo kortsluit op de kast.

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad.
Bij sloeg mijn pc ook om de 4/5 sec af en reboote automatisch, dit kon ik alleen onderbreken door de powerknop lang in te drukken.
Wat ik heb ondervonden is dat het aan mijn processorkoeler lag (Arctic Freezer 7 Pro) want met de stock koeler had ik geen problemen. Ik wist echt zeker dat die AC koeler goed was geïnstalleerd maar ik kreeg het maar niet aan de praat. Daarom heb ik mijn AC koeler vervangen door een Scythe Infinity.

Ik raad je dus aan om even te kijken of jouw probleem zich ook voordoet op de stock koeler.

Grtz,
Z3R0

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
-Moondust- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:29:
[...]

Computer die zo uitslaat na 4/5 seconden is eigenlijk bijna altijd een voedingsprobleem (of een nieuwe voeding die gewoon niet genoeg ampere kan leveren). Alleen had je die dus al vervangen. CPU's gaan toch maar zelden echt stuk. Ik denk dus dat het het moederbord is. Toch waarschijnlijk een 'voedingsprobleem', maar dan veroorzaakt vanuit het moederbord. Of de signalen naar de CPU zijn ergens verstoord, of de 'voltage regulators' zijn stuk, whatever. Kan uiteraard van alles wezen.

Het is inderdaad ook niet gezegd dat je CPU dus stuk is omdat je mobo zonder wel loopt. Zou ook gewoon kunnen wezen dat je CPU, door afwezigheid, nog niet genoeg Watt aan het trekken was voor het moederbord om af te slaan.

Het is ook wel interessant dat je computer, toen ie het begon te begeven, terwijl je een film aan het kijken was, niet direct met een blue screen of zo kwam. Kan me maar moeilijk voorstellen dat Windoze zo blijft lopen met een kapotte CPU, maar een voedingslijntje dat plotseling ergens op het moederbord er de geest aan heeft gegeven, dat vind ik dan aannemelijker (daar heeft Windoze namelijk niet direct zicht op, en dus geen blue screen 'event' to match).

Je zou je CPU eens bij een vriend kunnen testen. Of meenemen naar de winkel, en vragen of ze em daar willen testen: dan kun je er in ieder geval zeker van zijn dat het je mobo is als de CPU nog werkt. En mocht ie het onverhoopt toch niet meer doen, dan weet je ook iets. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• -Moondust-
warcow schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 01:06:
Verder zo kaal mogelijk booten. Zonder cdrom, hdd, geluidskaart, kast (alle onderdelen even op bureau), etc.
Kan toch best zijn dat je mobo dmv een schroefje ofzo kortsluit op de kast.
Da's nog een optie, de pc inclusief mobo helemaal uit de kast halen en op een niet geleidende ondergrond zetten, aansluiten en kijken wat er gebeurt. Ga ik me zo ff voor inzetten.

• -Moondust-
Z3R0 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:16:
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad.
Bij sloeg mijn pc ook om de 4/5 sec af en reboote automatisch, dit kon ik alleen onderbreken door de powerknop lang in te drukken.
Wat ik heb ondervonden is dat het aan mijn processorkoeler lag (Arctic Freezer 7 Pro) want met de stock koeler had ik geen problemen. Ik wist echt zeker dat die AC koeler goed was geïnstalleerd maar ik kreeg het maar niet aan de praat. Daarom heb ik mijn AC koeler vervangen door een Scythe Infinity.

Ik raad je dus aan om even te kijken of jouw probleem zich ook voordoet op de stock koeler.
Het lijkt me sterk dat mijn koeler het probleem is. Ik koel de processor namelijk passief. De koeler heeft dus geen enkele verbinding met het mobo en dus ook geen invloed. Ik kan alleen nog bedenken dat het mobo een cpu koeler zoekt en afslaat omdat hij die niet kan vinden. Maar dan is het wel raar dat de pc de afgelopen maanden probleemloos heeft gedraaid.

• -Moondust-
albatross schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:19:
Computer die zo uitslaat na 4/5 seconden is eigenlijk bijna altijd een voedingsprobleem (of een nieuwe voeding die gewoon niet genoeg ampere kan leveren). Alleen had je die dus al vervangen. CPU's gaan toch maar zelden echt stuk. Ik denk dus dat het het moederbord is. Toch waarschijnlijk een 'voedingsprobleem', maar dan veroorzaakt vanuit het moederbord. Of de signalen naar de CPU zijn ergens verstoord, of de 'voltage regulators' zijn stuk, whatever. Kan uiteraard van alles wezen.

Het is inderdaad ook niet gezegd dat je CPU dus stuk is omdat je mobo zonder wel loopt. Zou ook gewoon kunnen wezen dat je CPU, door afwezigheid, nog niet genoeg Watt aan het trekken was voor het moederbord om af te slaan.

Het is ook wel interessant dat je computer, toen ie het begon te begeven, terwijl je een film aan het kijken was, niet direct met een blue screen of zo kwam. Kan me maar moeilijk voorstellen dat Windoze zo blijft lopen met een kapotte CPU, maar een voedingslijntje dat plotseling ergens op het moederbord er de geest aan heeft gegeven, dat vind ik dan aannemelijker (daar heeft Windoze namelijk niet direct zicht op, en dus geen blue screen 'event' to match).

Je zou je CPU eens bij een vriend kunnen testen. Of meenemen naar de winkel, en vragen of ze em daar willen testen: dan kun je er in ieder geval zeker van zijn dat het je mobo is als de CPU nog werkt. En mocht ie het onverhoopt toch niet meer doen, dan weet je ook iets. :)
Mijn redenaties zijn dezelfde. Bij een een kennis/vriend testen is echter geen optie, ik heb ff rondgebeld, maar niemand met een mobo met AM2 socket. Vrijwilligers uit Sappemeer mogen zich aanmelden. ;-) Als ik het probleem dit weekend niet kan pinpointen, gaan mobo, cpu, koeler en ram retour leverancier.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 09:52
-Moondust- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:57:
[...]

Het lijkt me sterk dat mijn koeler het probleem is. Ik koel de processor namelijk passief. De koeler heeft dus geen enkele verbinding met het mobo en dus ook geen invloed. Ik kan alleen nog bedenken dat het mobo een cpu koeler zoekt en afslaat omdat hij die niet kan vinden. Maar dan is het wel raar dat de pc de afgelopen maanden probleemloos heeft gedraaid.
Bij het moederbord van mijn ouders was een weerstandje weg 'geroest' (of gebeukt bij hardware installatie) waardoor de pc het slecht deed. Liggen er geen losse onderdelen onder in de kast?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
-Moondust- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:59:
3. Gecheckt op mogelijke kortsluiting. Er zijn geen losliggende onderdelen in de kast.

specs

• -Moondust-
Ik heb zojuist de volgende twee testen uitgevoerd:

1. Stekkertje van een casefan verbonden met de cpufan ingang op het mobo, dus fungerend als cpufan. Geen resultaat. Hieruit concludeer ik dat onmogelijk een (ontbrekend) cpufan-signaal de oorzaak kan zijn en de koeler dus het probleem veroorzaakt.

2. Hele moederbord uit de behuizing gehaalt en al in de lucht hangend (vastgehouden aan koeler) aangezet. Geen resultaat. Hieruit concludeer ik dat kortsluiting door schroefjes of met de kast is uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 07-03-2008 12:20 ]

• -Moondust-
RMA is aangevraagd bij de leverancier.

Verwijderd

-Moondust- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:32:

2. Hele moederbord uit de behuizing gehaalt en al in de lucht hangend (vastgehouden aan koeler) aangezet. Geen resultaat. Hieruit concludeer ik dat kortsluiting door schroefjes of met de kast is uitgesloten.
Dat is wel heel ghetto :P ik leg meestal het moederbord op de antistatische zak waar hij in zat en dan zet ik hem aan, veel makkelijker

• -Moondust-
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:13:
[...]

Dat is wel heel ghetto :P ik leg meestal het moederbord op de antistatische zak waar hij in zat en dan zet ik hem aan, veel makkelijker
Ach, was eigenlijk vrij eenvoudig. Ik heb overigens gehoord dat antistatische zakken vaak geleidend zijn en je zoiets dus nooit mag doen.

Verwijderd

-Moondust- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:51:
[...]

Ach, was eigenlijk vrij eenvoudig. Ik heb overigens gehoord dat antistatische zakken vaak geleidend zijn en je zoiets dus nooit mag doen.
Niet dat ik weet, maar ik doe het regelmatig en heb nog nooit iets gehad dat daardoor stuk ging :).

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:17:
[...]

Niet dat ik weet, maar ik doe het regelmatig en heb nog nooit iets gehad dat daardoor stuk ging :).
Moondust heeft gelijk, de buitenkant van een anti-statische zak kan echt geleiden.
Oppassen dus!

http://specs.tweak.to/15535

• -Moondust-
Goed nieuws! Sinds gisteren heb ik mijn hardware weer in huis. En alles werkt weer als vanouds. Het moederbord en het geheugen is vervangen. Meer details weet ik niet, kon men mij bij Salland Automatisering niet vertellen. Maar ik ben blij dat ze het zo snel hebben opgelost.

Iedereen bedankt voor het reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 19-03-2008 21:15 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tjtristan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:10:
[...]

Moondust heeft gelijk, de buitenkant van een anti-statische zak kan echt geleiden.
Oppassen dus!
ik heb het gehad op een antistatisch draaiplateau met een voeding .. ok er staat 310 volt op
maar dat ging best stinken ... en er zat een flink gat in.

nou heb je wel 2 soorten antistische zakken .. de grijzige/zwarte. die echt geleidend zijn
en de rozige. die niet geleidend zijn . maar de eigenschap hebben dat ze praktisch niet statisch geladen kunnen worden

Iperf

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dima_2005

T.net-verslaafde

Staan al je voedingsconnectoren goed? Ik heb het ook eens voorgehad, blijkbaar moest een 4-pin in het moederbord (nog een andere)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• -Moondust-
Dima_2005 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:21:
Staan al je voedingsconnectoren goed? Ik heb het ook eens voorgehad, blijkbaar moest een 4-pin in het moederbord (nog een andere)
Ik heb alle aansluitingen meerdere keren gecontroleerd. Blijkbaar was het mobo echt kapot, want ik heb zoals je hebt kunnen lezen inmiddels een nieuwe ontvangen. Ook het geheugen is vervangen. Alles werkt weer perfect.
Pagina: 1