Toon posts:

Samsung HDTV aansluiten op iMac met DVI - HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 2.841 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vorrige topic is gesloten aangezien ik weinig informatie vermeldt had, hetgeen ik niet vind omdat ik niet meer kon melden dan ik had vermeldt.

Ik zit met een probleem, ik heb namelijk net 19 euro uitgegeven aan een miniDVI naar DVI, en nog eens 35 euro voor een DVI naar HDMI kabel.

Met deze combinatie zou ik mijn iMac willen aansluiten aan mijn Samsung HDTV met een res van 1360*786.

Echter als ik de aansluiting gemaakt heb, en ik beeld op mijn Samsung HDTV krijg, heb ik een slechte resolutie, een kwestie van aanpassen blijkt het niet te zijn, want dit is niet mogelijk!

Ik kan namelijk tussen deze resoluties kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44433phpsu0lJ6.png

Zoals je ziet staat de resolutie van 1360*768 er niet bij, ook in Windows kan ik dit niet kiezen. Andere resoluties resulteren uit weg vallende randen, zoals de Menu balk, het doc, en de zijkanten.

Of ik krijg grote zwarte randen om mijn scherm. Erg vervelend dus.

Ik heb dit topic toen door gelezen, en begrijp uit de laatste post dat ik er helemaal geen monitor/HDTV op kan aansluiten, enkel een DVD speler :?
Daedalus schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:16:
Als je de handleiding erbij pakt, dan kun je lezen dat de DVI aansluiting niet bedoeld is voor het aansluiten van een computer, maar van een DVD speler. Alleen met de VGA aansluiting kun je de maximale resolutie van 1440x900 halen.
Wat dus betekend dat dit weggegooid geld is? Of kan je met een custom programma resoluties instellen, want waarom zou hij geen 1360*768 aan kunnen, als hij 1920*1080 wel kan weergeven?

Aub, help mij, en gooi dit topic aub niet op slot want ik heb me best gedaan een goede TS te maken.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:32
Zet je tv eens op Just Scan (ipv 16:9 of waar hij nu op staat), dan heb je van wegvallende werkbalken geen last meer.

Heb zelf ook een Samsung HDTV en ik zal nooit begrijpen waarom dit bij de HDMI inputs niet standaard is.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
VlasBaard schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:43:
Zet je tv eens op Just Scan (ipv 16:9 of waar hij nu op staat), dan heb je van wegvallende werkbalken geen last meer.

Heb zelf ook een Samsung HDTV en ik zal nooit begrijpen waarom dit bij de HDMI inputs niet standaard is.
Just scan? Ik zie dit nergens staan :X Enkel 16:9, Zoom en 4:3.

Oja, en Auto-breed, maar dat staat grijs... kan ik dus niet selecteren.

Maar dat heeft toch niks met die iMac te maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 19:51 ]

Verwijderd

Geen verstand van mac's maar: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303447 (Na 2sec google)
http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken
Veel op google geschreven :p

Verwijderd

Topicstarter
Op die Apple site zeggen ze dat ik Overscan moet uitschakelen, maar dan krijg ik zwarte balken om mijn scherm :) Btw: het gaat hier om een iMac, en niet om een Mini.

• VlasBaard
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:47:
[...]

Just scan? Ik zie dit nergens staan :X Enkel 16:9, Zoom en 4:3.

Oja, en Auto-breed, maar dat staat grijs... kan ik dus niet selecteren.

Maar dat heeft toch niks met die iMac te maken?
Menu knop op de AB, in het picture deel blijven, naar 'more', dan size. Daar zijn als het goed is 6 opties: Auto Wide, 16:9, Wide Zoom, Zoom, 4:3, Just Scan. Wel even zorgen dat je op dat moment op de HDMI ingang zit.

Het komt door overscan-problematiek.

Verwijderd

Topicstarter
VlasBaard schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:03:
[...]

Menu knop op de AB, in het picture deel blijven, naar 'more', dan size. Daar zijn als het goed is 6 opties: Auto Wide, 16:9, Wide Zoom, Zoom, 4:3, Just Scan. Wel even zorgen dat je op dat moment op de HDMI ingang zit.

Het komt door overscan-problematiek.
Had ik dus al gedaan....Enkel 16:9, Zoom en 4:3 en Auto-breed, maar dat staat grijs... kan ik dus niet selecteren.

Op HDMI! Nergens staat iets over Just Scan.

Maar even tussendoor, jij hebt wel je Mac aangesloten op je HDTV via HDMI?

• VlasBaard
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:09:
[...]
Maar even tussendoor, jij hebt wel je Mac aangesloten op je HDTV via HDMI?
Ja, weliswaar op 1280x720, maar wel met alle menu's netjes in beeld. Het is een MacBook 1e Core 2 duo generatie op een Samsung LE32R8.

Een vriend van mij heeft een nieuwere MacBook (en Leopard) en hij kan wel op 1360x768 connecten op mijn tv.

Verwijderd

Topicstarter
waarom ik dan niet?

echt ik snap hier niks van! En niemand die het weet, zelfs mensen bij de Apple store weten het niet. *knip* schelden is nergens voor nodig

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 06-03-2008 21:56 ]

Verwijderd

Ik heb er niet veel verstand van hoor, maar is er nog verschil tussen NTSC en PAL op deze resoluties?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ondanks dat het eigenlijk niet de bedoeling is om een gesloten topic zonder overleg te openen, zal ik dit topic voor deze keer open laten.

Wat ik nog wel mis welk type Samsung tv je precies hebt. Heb je ook al gekeken wat de handleiding hier over zegt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb zelf een samsung fullhd en ik meen ergens gelezen te hebben dat de samsung tv's hier nogal hardnekkig in zijn en dat het aangeraden wordt om hem gewoon via de vga input aan te sluiten. Heb zelf hdmi niet geprobeerd hierdoor en gewoon een dvi-vga kabel gehaald. Zal even kijken of ik nog ergens een dvi-hdmi kan regelen om het te testen.

Weet niet of er een powerstrip achtig iets bestaat voor de mac? Dan zou je die resolutie zelf kunnen toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door m0nk op 06-03-2008 22:06 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:01:
Ondanks dat het eigenlijk niet de bedoeling is om een gesloten topic zonder overleg te openen, zal ik dit topic voor deze keer open laten.

Wat ik nog wel mis welk type Samsung tv je precies hebt. Heb je ook al gekeken wat de handleiding hier over zegt?
Sorry, bedankt.

Mijn TV: Versie LE72S71B

Handleiding zegt niet veel over resoluties staat alleen bij de Specs:

PC Res: 1360*768

Verwijderd

In die specssheet staat:

Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible) 1/-
Houdt dat niet in dat hij geen omgezet DVI signaal via HDMI kan verwerken?

En als hij praat over PC Resolutie zal het wellicht toch via VGA oid moeten worden aangesloten...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de handleiding erbij pakt, dan staat er inderdaad dat de DVI aansluiting niet bedoeld is voor het aansluiten van een PC. Via DVI worden nl. alleen resoluties ondersteund die een computer niet kan uitvoeren. De enige manier om een PC op de TV aan te sluiten en de volledige resolutie te benutten is via VGA. In de handleiding staat ook de procedure om het beeld scherp te krijgen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:18:
Als je de handleiding erbij pakt, dan staat er inderdaad dat de DVI aansluiting niet bedoeld is voor het aansluiten van een PC. Via DVI worden nl. alleen resoluties ondersteund die een computer niet kan uitvoeren. De enige manier om een PC op de TV aan te sluiten en de volledige resolutie te benutten is via VGA. In de handleiding staat ook de procedure om het beeld scherp te krijgen.
Damn!! wat een *** zooi... :|

Maar als ik een film afspeel ziet het er wel prima uit..?

Nou prima, als je donkere gedeeltjes bekijkt zie je van die rondingen.

Toch blijf ik het raar vinden dat eeh xbox360 prima gaat met HDMI, en als ik nou een PC ga bouwen met een HDMI graka, en die vervolgens aansluit aan mijn HDTV, zelfde issue?

Verwijderd

Topicstarter
/Edit, als een xbox360 goed beeld kan weergeven, waarom kan een iMac dat dan niet? Desnoots met bepaalde programma's...

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
je kunt switchresX eens proberen, hiermee kun je handmatig resoluties toevoegen.

...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je de computer eens zet op 1280x720, wat in het rijtje dus voorkomt, en welk ook een HD resolutie is, zou het horen te werken.

Mijn TV heeft een native resolutie van 1366x768, en dat is echter alleen via de VGA-in. Op HDMI kan ik alleen 720i/p (1280x720) & 1080i/p (1920x1080) weergeven. Elke andere resolutie is niet een HD type, en zal daarom dus niet werken.

Je computer kan gewoon de juist HD resoluties weergeven, stel die in, en je hebt niet voor jan met de korte achternaam geld uit gegeven.

(Dit is overigens voor mij de keuze geweest om de PC niet via HDMI aan te sluiten, maar juist VGA, omdat ik dan een hogere resolutie heb.)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:42:
Als je de computer eens zet op 1280x720, wat in het rijtje dus voorkomt, en welk ook een HD resolutie is, zou het horen te werken.

Mijn TV heeft een native resolutie van 1366x768, en dat is echter alleen via de VGA-in. Op HDMI kan ik alleen 720i/p (1280x720) & 1080i/p (1920x1080) weergeven. Elke andere resolutie is niet een HD type, en zal daarom dus niet werken.

Je computer kan gewoon de juist HD resoluties weergeven, stel die in, en je hebt niet voor jan met de korte achternaam geld uit gegeven.

(Dit is overigens voor mij de keuze geweest om de PC niet via HDMI aan te sluiten, maar juist VGA, omdat ik dan een hogere resolutie heb.)
goed, ik heb een HDREADY TV, zou dus max xxxx*720 moeten aan kunnen?

Als ik dat instel NOGMAALS, dan valt de menu balk buiten beeld, en het doc ook.

In de handleiding staat:

"Do not attemt to connect the HDMI/DVI connector to a PC Graphics card. This will result in a blank screen being displayed."

Hoe kan ik zorgen dat alles in het scherm komt te staan, zonder een super kleine res aan te nemen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yo iemand?

Het enige wat ik wil, is een resolutie waar ik gewoon mijn doc op zie, menu balk, en waarbij de zijkanten niet weg vallen.

That's it?

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Labmans tip al geprobeerd?

en volgens mij is kicken binnen 24 uur niet gewenst...

Ik heb niets te melden.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Ik heb niet het hele topic gelezen maar met DisplayConfigX kan je neit standaard resoluties in OSX zetten. Heb ik in het verleden ook gebruikt om een projector aan een powerbook te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
lowfi schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:44:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar met DisplayConfigX kan je neit standaard resoluties in OSX zetten. Heb ik in het verleden ook gebruikt om een projector aan een powerbook te hangen.
Dat heb ik ook gedaan, maar ten eerste kan ik 1366*768 niet instellen, hij schiet dan naar 1368, en dat wordt niet ondersteund. En ten tweede worden alle resoluties die ik probeer niet ondersteund :S

Ik zou dus graag willen weten welke resolutie ik dan moet kiezen, want alles wat hij wel pakt wordt verkeerd weergegeven: Menu valt buiten beeld, Doc voor de helft zichtbaar, zijkanten vallen weg, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

zonet was ik naar de Media Markt gegaan, en daar vroeg ik om een kabel van "Dvi naar VGa" omdat dat HDMI maar niet wil werken.

Hoe gek ook, hadden alle "DVI - VGA" kabels een andere DVI aansluiting dan de " DVI - HDMI " kabel. Het verschil zat hem in de pinnetjes die ietsje verschilde.

Alle DVI - VGA kabels paste namelijk alleen op de onderstaande DVI aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2006/09/23160608621s.jpg

En niet op de aansluiting van het Apple kabeltje (zie het verschil)

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalmedianet.com/2006/Week_29/2ev6dipx/story/02-dvid-01.jpg

Erg balen dus. De verkoper vroeg mij waarom ik hemelsnaam naar VGA wilde, want dat was natuurlijk minder goed dan DVI.

Na mijn verhaal te hadden uitgelegd was hij stomverbaasd dat mijn TV de HDMI niet pakte, ook twee andere verkopers die erbij kwamen konden het maar niet begrijpen, en hebben wel 10x herhalt " Het moet kunnen met een goede resolutie".

Ze haalden iemand van de Hi-FI/HDTV afdeling erbij (goede service daar) en ook deze ICT guru begreep totaal niet waarom ik niet de goede resolutie kon kiezen.

Uiteindelijk zei een van de verkopers dat ik maar eens naar de "REFRESCH RATE" moest kijken, het aantal beelden dat per seconden wordt ge-refreshd oid.

Tja, ik blijf erbij, iets klopt hier niet, als 5 verkopers allemaal bewerken dat het _MOET_ kunnen zou er wel iets niet kloppen. het waren iig geen domme MBO studentjes, echt vaklui!

Dus... iemand?

• Digistorm
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Over je kabel: je hebt een mini DVI naar DVI kabel gekocht. Die geeft de analoge signalen niet door, omdat ie daar ook niet voor bedoeld is. Je moet bij Apple helaas hun eigen mini DVI naar VGA kabel kopen.
Over je TV: verkopers roepen wel vaker wat, dat zouden voor mij wel de laatste mensen zijn waar ik iets van geloofde. Helaas zeg ik dit uit ervaring.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Helaas gaan we erop deze manier niet uitkomen. Er is al duidelijk besproken in dit topic wat de mogelijkheden zijn om het probleem evt. op te lossen.

Deze gaat dus op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.