Toon posts:

Apple TV slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik weet niet of dit een gevalletje Apple Talk of Netwerk is, dus don't be mad.

Ik gebruik een Draytek Vigor 2700G (Annex B) en een 160 GB Apple TV. Gister had ik een erg slechte verbinding met de Apple TV, maar haalde ik wel een transfer snelheid van 1,5 mbps als ik eenmaal verbonden was. Nu heb ik vandaag de router geupdate naar 2.8 aangezien die veel problemen zou verhelpen. Wat blijkt, de connectie is super goed, de verbinding valt nooit weg, maar de snelheid is belabberd. Ik haal met geluk 1 mbps maar meestal is dit veel lager (met als dieptepunt 70kbs). Als ik een speedtest doe merk ik ook dat internet op de Apple TV langzamer is geworden, dit was eerst 550 kb/s en nu 300.

Ik heb al geprobeerd van kanalen te wisselen en de beveiliging aan en uit te zetten, geen van allen werkt. Op een gegeven moment heb ik het ding verplaatst en toen haalde ik mirakaleus 2,5 mbps, maar na een kleine verplaatsing was dit foetsie. Als ik mijn Macbook (die heel wat beter bereik heeft dan de Apple TV) in de buurt zet van waar de Apple TV normaal staat, dan vindt hier ook een speeddrop plaats.

Ik vind het gewoon vaag, omdat de Apple TV wel eerst gewoon mijn volledige verbinding benutte. Kan het zijn dat de firmware update dit omzeep heeft geholpen? Of weet iemand hoe ik dit kan fixen aan de hand van instellingen?

Als dit niet lukt haal ik maar een Airport Extreme, maar ik heb liever dat het op de goedkope manier werkt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Heb je misschien een plafond van gewapend beton? heb ik hier thuis ook, en het draadloze is een ramp. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NickvdB schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:53:
Heb je misschien een plafond van gewapend beton? heb ik hier thuis ook, en het draadloze is een ramp. :(
Geen idee, maar het is gewoon leip omdat het op andere plekken in mijn kamer wel supersnel werkt...

Net weer zoiets raars, opeens super snelle transfer speed en daarna na 5 minuten zo tergend langzaam dat de verbinding verbreekt...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:10 . Reden: Crazy shit happenenned ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder het kopje ik snap er geen bal meer van. De ene keer is mijn connectie goed en snel en de andere keer weer slecht. Mijn MacBook kakt soms in als ik hem op de plek van de Apple TV zet en de andere keer weer niet... De Apple TV heeft overigens in heel mijn kamer een slechtere verbinding dan de MacBook. Heeft de Apple TV gewoon een slechtere airportkaart of is mijne kapot?